יום שני, 18 בפברואר 2013

עוגיות רושם קלות

עוגיות רושם קלות להכנה ויפות שאפשר להכין גם עם הילדים. כשמתקרבות חופשות לילדים או שמתקרב ארוע, רוח היצירה במטבח גוברת ואני מחפשת רעיונות לגיוון התוצרים והפעילות שמעסיקה את הילדים במהלך החופשות. העוגיות שאציג כאן מתאימות גם לפעילות עם ילדים כמו "בית מארח".
עוגיות רושם קלות

יש המון סוגים של עוגיות. גם בהכנת עוגיות פשוטות יחסית כמו עוגיות חמאה ניתן לגוון ולהפוך אותן, תוך פעילות כייפית, לעוגיות רושם! כבר העליתי מתכונים ורעיונות כמו עוגי אות ועוגיות שני צבעים. הנה כמה רעיונות נוספים:
1.      עוגיות רגילות בצורות מיוחדות
כשיש סיבה למסיבה, אפשר פשוט למצוא חותכן עוגיות מתאים לארוע ולהשתמש בו לעוגיות מתאימות. כמו שכבר הצעתי בעבר להשתמש בעוגי אות ליצירת עוגיות בצורת אותיות, למסיבת סיום שנה בתיאוריה מוסיקלית בקונסרבטוריון הכנתי עוגיות בצורת תו: 
עוגיות רושם קלות

2.      עוגיות עם עדשים
לאחר האפייה של העוגיות, בעודן חמות ורכות, משקיעים בהם בעדינות עדשים. אם הילדים שותפים, כדאי להוציא את העוגיות מהתבנית החמה לפני שהילדים נוגעים בה. הנה עוגיות פרח חינניות עם עדשים: 

3.      עוגיות עם סוכריות קטנות/מזרה
את הקישוט הזה מכינים לפני האפייה. לאחר קריצת העוגיות לצורות, יוצרים שקע בעדינות עם האגודל ומפזרים סוכריות. אופים כרגיל.



אם רוצים להרחיב את הפעילות אפשר להכין מרכבות או סלסילות לעוגיות ולקשט אותן:


4.      עוגיות צבעוניות עם שוקולד
את הבצק לעוגיות צובעים עם מעט צבע מאכל, רצוי בג'ל, עד לקבלת הגוון הרצוי. בתמונה צביעה במעט צבע אדום (התוצאה המתקבלת ורודה) קורצים עוגיות ואופים כרגיל. אחר כך ממיסים שוקולד בשקית קטנה ועושים חור קטן בשפיץ שלה ומזליפים את השוקולד לקבלת דוגמא מעניינת. 

5.      עוגיות פרח הריבה
כולם מכירים את עוגיות פרח הריבה – סנדוויץ עוגיה עם ריבה במרכז שמציצה באמצע העוגיה. מי אמר שהן חייבות להיות בצורת פרח? אפשר להכין כאלו עגולות, לבבות ושילובים בגדלים שונים כיד הדמיון הטובה. לילדים מצפה כאן פעילות מהנה שמתחילה בעוגיות ומסתיימת בליקוק הריבה בעת הרכבת העוגיות! 

לא לשכוח לפזר אבקת סוכר לפני ההגשה! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr