יום שני, 9 במרץ 2015

אורז בסגנון פרסי – הגרסה הבריאותית

אורז פרסי ידוע בטעמו המצוין אבל הוא בדרך כלל אורז לבן ובהכנתו יש לא מעט שמן. הנה גרסה בריאותית יותר עם אורז מלא אורגני של שופרסל ותפוחי אדמה בתנור. הכנת אורז פרסי גם כרוכה בכמה שלבים – בישול האורז במים כמו פסטה, העברה לסיר נוסף לחלקו השני של הבישול (עם התבלינים ותפוחי האדמה). אני קצת פישטתי את זה. אמנם עדיין צריך לטפל בתפוחי האדמה ולאפות אותם, אבל בשבילי לאפות תמיד קל מלבשל, ולו בגלל החסכון בכלים שצריך לרחוץ. עכשיו כשקר זה כייף כשהתנור דולק ומחמם את הבית, ועל הדרך אני כבר מכניסה לתנור החם עוגה. והבונוס – הוא טעים אפילו יותר יום אחרי ואין בעיה להכין מראש ולחמם ברגע האחרון!
אורז בסגנון פרסי – הגרסה הבריאותית


החומרים
כוס אורז מלא
2.5 כוסות מים
חצי כוס אפונה (אפשר יותר או פחות לפי הטעם שלכם)
4 תפוחי אדמה (גם כאן הכמות לפי הטעם, אני מכינה יותר שישאר כתבשיל נוסף)
צרור שמיר קצוץ, שום, מלח, פלפל, שמן זית איכותי, חצי עד כפית כורכום, זרעי כוסברא (לא חובה

ההכנה
תפוחי האדמה
לחתוך את תפוחי האדמה לקוביות (או לפרוסות אם אתם מעדיפים), לסוך אותם בשמן (אני מעדיפה שמן זית) להוסיף מלח (אני השתמשתי במלח גס) ופלפל. להכניס לתנור ב-180 מעלות לחצי שעה. לעבור ל-200 מעלות או גריל לחצי שעה נוספת להפוך אותם מדי פעם. לבדוק מדי פעם ייתכן שהזמן יתקצר או יתארך, להוציא את תפוחי האדמה כשהם משחימים מעט, לא נשרפים ולא מתייבשים יתר על המידה.

האורז
בזמן שתפוחי האדמה בתנור, נבשל את האורז. אורז מלא מבשלים לפי ההוראות (אני מאדה את האורז ללא שמן כשתי דקות שיקבל ריח אגוזי, מוסיפה מים רותחים ומבשלת על אש קטנה כ-45 דקות עד שהמים נספגים). אחרי שהמים נספגו אני מוסיפה את התבלינים והאפונה, מערבבת בעדינות ומכסה חזרה לכ-10 דקות.

להגשה מסדרים את האורז ומעליו את תפוחי האדמה 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr