יום שני, 11 במאי 2015

לחם עגבניות ותרד אלגנטי

לחם עגבניות ותרד אלגנטי. לחם אלגנטי המשלב 3 צבעים וטעמים: לבן (רגיל/חלב), ירוק (תרד) ואדום (עגבניות). הלחם הזה מהמם, מלא בטעמים, יפהפה ויזכה אתכם בתשואות האורחים אם תגישו אותו לשולחן החג. הטעם שלו מאוד עדין ואם תרצו להפוך אותו לבולט יותר הוסיפו תבלינים לפי הצעות ה"אפשרות" במתכון.
לחם עגבניות ותרד אלגנטי

באיטליה קוראים לו Pane Arlecchino, שם מכינים אותו ממספר רב יותר של שכבות (כשאחת מהן שחורה מדיו של דיונונים). אני מעדיפה להכין אותו מירק בלבד.
קצת הקדמה. במתכון הזה אני משתמשת בקמח שמרים של שופרסל. תמיד תהיתי בשביל מה צריך אותו כשיש קמח ושמרים בבית. אז זו דוגמא למתכון שיש בו כמה חלקים ולכל חלק צריך קמח+שמרים. קצת כמו קמח תופח, זה נוח שיש את זה מוכן, קנוי או בערבוב עצמי. ואז כל פעם כשאני צריכה קצת קמח+שמרים להכנת הבצק השכבה – אני לא צריכה לשקול ולערבב שמרים שוב. ממליצה לאוורר את קמח השמרים עם מסננת או לערבב (אי אפשר לנפות אותו כי השמרים לא יעברו את הנפה). 
ניתן להמיר את המים במתכון בחלב.
שכבה לבנה
150 גרם קמח שמרים (או קמח רגיל + 6 גרם שמרים)
90 מ"ל מים
1 כפית שמן זית
¼ כפית מלח
אפשרות: להוסיף שליש כוס פרמזן
שכבה אדומה
150 גרם קמח שמרים (או קמח רגיל + 6 גרם שמרים)
30 גרם רסק עגבניות (לערבב עם המים לפני ההוספה לבצק)
60 מ"ל מים
כפית פפריקה מתוקה
1 כפית שמן זית
¼ כפית מלח
אפשרות: להוסיף עגבניות מיובשות קצוצות
שכבה ירוקה
150 גרם קמח שמרים (או קמח רגיל + 6 גרם שמרים)
75 גרם תרד מבושל קצוץ (או קפוא מופשר וסחוט)
60 מ"ל מים
 גרם מים
1 כפית שמן זית
¼ כפית מלח
אפשרות: להוסיף בזיליקום קצוץ היטב או פסטו (במקום כף מהתרד)
ההכנה
ללוש כל בצק בנפרד כעשר דקות (אני לשתי 6 דקות במיקסר). בהתאם ליובש הקמח. ייתכן שתידרשו להוסיף מעט מים לשכבה הלבנה והאדומה, לירוקה יתכן שתצטרכו עוד מעט קמח, הוא נוטה להיות דביק, בתלות במצב הקמח.

להניח את הבצקים לתפוח ולהכפיל נפח (במקום חמים כשעה).
מומלץ לשקול את כדורי הבצק כי ייתכן שהבצק הירוק גדול יותר, ובמקרה זה אפשר להוריד ממנו חתיכה (שתהפוך ללחמניה). כדורי הבצק צריכים להיות פחות או יותר בגודל זהה.
הדרך הפשוטה היא לחלק כל חתיכת בצק לשניים וליצור כיכר. אני מתארת כאן את יצירת הכיכר (אני הכנתי כיכר ארוך וחציתי).
לרדד כל בצק לחוד למרובע. להניח את הבצקים אחד על השני – לבן, ירוק, כתום. להרטיב בין שכבה לשכבה עם מעט מים (אם הבצק מאוד דביק אין צורך). אם הבצק נדבק, ניתן להשתמש בקלף להסיר אותו מהשיש, למי שאין ניסיון עם בצק רצוי שיבקש עזרה ממישהו בחלק זה. לחליפין ניתן לרדד על נייר אפייה (ולהפוך את הבצק אחד על השני ולהסיר את הנייר) לעבור עם המערוך לשטח את הבצקים.
לגלגל את הבצק לצורת באגט שמן תוך תנועה סיבובית שתיצור צורת ספירלה ארוכה. ככל שהספירלה תהיה יעילה יותר הדוגמא על הלחם תהיה יפה יותר כי הצבעים הפנימיים יציצו לאורך הכיכר.

לעטוף בנייר אפייה.  להניח כשעה לתפוח.
לאפות 20 דקות ב-220 מעלות (או 200 טורבו) כאשר הכיכרות עדיין עטופים בנייר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr