יום שבת, 9 ביולי 2016

חמאת גהי Ghee (סמנה) – חמאה מזוקקת

חמאת גהי היא חמאה מזוקקת שטעמה משובח וקל לבשל איתה. השפים מכירים אותה – היא משביחה טעמים של מאכלים ויש לה שני יתרונות עיקריים. האחד מצד הבישול וההכנה של האוכל – היא נוחה יותר לעבודה ובגלל טמפרטורת העישון הגבוהה שלה היא אינה נשרפת בטמפרטורות גבוהות, למשל כשמטגנים איתה.  והשני יתרון בריאותי שארחיב עליו.
חמאת גהי Ghee (סמנה) – חמאה מזוקקת


מהי חמאת גהי?
חמאת גהי היא חמאה מזוקקת. מכינים אותה בתהליך של זיקוק – מחממים את החמאה בלי להרתיח אותה. החמאה נפרדת מהנוזלים ונותר השומן. השומן הזה עמיד יותר מחמאה ומכיל פחות מוצקי חלב, חלבוני חלב וסוכר חלב. אין צורך להחזיקו במקרר והוא אינו נשרף בטיגון.

היתרונות הבריאותיים של חמאת גהי
1.      חמאת גהי לא נשרפת ולא מתפרקת בבישול ואינה מייצרת רדיקלים חופשיים.
2.      חמאת גהי מכילה שומנים בריאים ש"מנקים את הכבד" ומחזקים את מערכת העצבים
3.      חמאת גהי עתירה במינרלים: A,D,E,K ומכילה ויטמין K2 שיש לו תכונות בריאותיות רבות – הוא אנטי דלקתי, שומר על בריאות הדם ומחזק את העצמות.
מתי להשתמש בגהי? פשוט להחליף את החמאה הרגילה בגהי. מומלץ לאכול עד 25 גרם של חמאת גהי ביום.
השימוש בחמאת גהי
חמאת גהי מעשירה כל תבשיל ופשוט להחליף את החמאה בכמות זהה של חמאת גהי. החמאה מצטיינת במיוחד בטיגון בחמאה. כך שאם אתם מטגנים בחמאה לביבות בטטה או סטייק מטוגן בחמאה  – כדאי להשתמש בגהי.


לביבות בטטה – לטגן בחמאת גהי
אני הכנתי מוסקה עם חמאת הגהי.

מוסקה
חמאת הגהי בשימוש נרחב במטבח ההודי, התימני והמרוקאי ואומצה על ידי שפים בגלל נוחיות העבודה איתה והעמידות שלה גם בטיגון.
מאפייני חמאת גהי
חמאת הגהי שניסיתי היא של KTC המיוצרת באנגליה ומגיעה בפחית של 500 גרם עם מכסה פלסטיק לסגירה חוזרת.
ניתן לשמור אותה בחוץ היא לא מתקלקלת חודשים או במקרר. ההבדל העיקרי בהשוואה לחמאה הוא המרקם – בדומה לשמן קוקוס, בחוץ החמאה נוזלית בקיץ ומוצקה במקרר.
לחמאת גהי צבע צהוב יותר בהשוואה לחמאה. הטעם שלה הוא של חמאה, אבל קצת יותר מרוכז ועוצמתי. כך שניתן למרוח אותה על לחם או על תפוח אדמה אפוי בדומה לחמאה או להשתמש בכפית כשהיא נוזלית ואז היא מתאימה בעיקר לבישול/אפייה.
אז אמרנו שחמאת גהי נוחה לשימוש ובעלת חיי מדף ארוכים ומצטיינת בבישול וטיגון, וגם טעימה ובריאה. האם יש לה חסרונות? רק המחיר.
מידע שימושי
היכן ניתן להשיג את חמאת הגהי של KTC? ברשתות עדן טבע מרקט, אניס, חנויות הטבע והחנויות המתמחות באפייה. מחירה בסביבות 80-90 ש"ח והיא כשרה לאוכלי חמאת עכו"ם בהשגחת בד"ץ לונדון ובאישור הרבנות הראשית לישראל.
גילוי נאות: המוצר ניתן לסקירה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr