יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

שייקים מרעננים של פירות וירקות לקיץ

שייקים מרעננים של פירות וירקות מילקשייק ואייסקפה הם תענוג בקיץ. בניגוד למילקשייק או אייסקפה עמוסים בסוכר ושמנת,שייקים מירקות ופירות עתירי סופרפודס ומלאים ערכים תזונתיים הם הבחירה העדיפה – וזה גם טעים!
שייקים מרעננים של פירות וירקות לקיץ
מומלץ לאכול ירקות ופירות בחמישה צבעים כל יום. מומלץ לשלב בתזונה שליש עד חצי ירקות. שייקים יכולים להחליף מנת ביניים, ארוחה קלה, או אפילו קינוח. שגעון השייקים אצלינו התחיל כבר מזמן, ועכשיו אחרי שהזמנתי מערוץ הבריאות את הנוטריבולט NutriBullet אנחנו עושים גם שייקים עם ירקות וסופר פודס שנטחנים היטב ומפיקים את המירב מהירקות והאגוזים - את כל הערכים התזונתיים והויטמינים, וגם את הסיבים. תוכלו לקרוא עוד על המכשיר בכתבה נוטריבולט – בלנדר עוצמתי לטחינה, הכנת שייקים וממרחים. יש שם גם סרטון שמראה איך מפעילים אותו.

הגיוון בשייקים אינסופי, כל פעם אנחנו מכינות משהו אחר. הנה שלושה שייקים של פירות וירקות שאנחנו מאוד אוהבים.

שייק ירוק – הבריאותי
בננה, תפוח ירוק חמוץ, מיץ תפוזים, פתיתי שיפון מלאים, עלי חסה סלנובה, פטרוזיליה, זרעי פשתן, אבקת נבט חיטה. השיק הזה טבעוני, אין בו חלב, אין בו סוכר פרט למתיקות בבננה בתפוח ובמיץ (כמות קטנה של מיץ) אבל הוא נהדר מרענן וטעים ואי אפשר להפסיק לשתות אותו עד שהוא נגמר. אני מכינה אותו עם מעט מיץ והוא סמיך מאוד.
השייק עתיר ערכים תזונתיים וויטמינים וזרעי הפשתן ונבט החיטה מעשירים אותו בעוד רכיבים בריאים "סופר פודס".


התוכנית היתה להכין אותו על בסיס אבוקדו, אבל לא השגתי עכשיו בקיץ. כשהייתי ילדה לסבתא שלי היתה אקזמה נוראית בכל הגוף, נטורופט המליץ לה על ניקוי רעלים (שגם עזר). היא אכלה רק פירות וירקות והכינה דיסות פרי ירוקות, הדיסה העיקרית שלה היתה מחית אבוקדו עם חסות וכל מיני פירות. כולם ריחמו עליה ורק אני הצטרפתי לחגיגה ואכלתי מהמחית. עד היום אני לא יודעת מה בדיוק היה בה, אבל השייק הירוק הזה הכי קרוב לזה. כשיהיה אבוקדו בטח אצליח לשחזר את זה בדיוק.
שייק לבן – המתוק
בננה, תמרים, אגוזי מלך, שקדים, וניל, חלב (רגיל או סויה). ניתן להוסיף קרח לדילול.
אחד השייקים הכי אהובים אצלינו בבית. מי שרוצה להתפרע יכול להוסיף גלידה. אל תדאגו האגוזים נטחנים היטב ומתמזגים בשתיה בזכות העוצמתיות של הנוטריבולט.


שייק אדום – הסקסי
בננה,  פטל אדום, דובדבנים, חמוציות, דבש או סילאן, חלב (רגיל או סויה).
שייק אדמוני נהדר. יפהפה להגשה. צריך לוודא שיש מספיק דבש או סילאן (אפשר גם להוסיף תמרים) אחרת הוא יכול להיות חמוץ, בעיקר בגלל החמוציות. אפשר לשלב בו גם אוכמניות או פירות יער אחרים. העושר הצבעוני תורם לערכים התזונתיים הגבוהים ולבריאות של השייק הזה. ובעיקר – הוא מאוד טעים!



למעשה, תוכלו להכין כל שייק שתרצו. ההמלצה בהכנת השייק היא חצי ירוקים, חצי פירות, בין לבין מזונות על ואגוזים (כולל זרעי פשתן ודומיהם) ולהציף בנוזל (מיץ תפוזים, חלב) עד לקו ה-Max. אני פשוט משלבת פירות וירקות לפי רצוני, תמיד בננה (בהמשך אנסה עם אבוקדו) לקבלת סמיכות, אגוזים או תוספות כמו זרעי פשתן, ממתיק לפי הצורך (מעדיפה תמרים טריים), ומיץ או חלב, לפעמים קרח.


תגובה 1:

Subscribe

תוויות

Flickr