יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

מטבעות שוקולד בייגלה וסוכריות

מטבעות שוקולד לחנוכה עם בייגלה וסוכריות שמביאים מימד חדש ומלהיב לדמי חנוכה המסורתיים. לא עוד מטבעות סטנדרטיים ומשעממים – קבלו את המטבעות המשודרגות עם בייגלה וסוכריות, אצלי עם מיני M&M. והם גם מתאימים לשולחן קינוחים במסיבות או בת מצווה או סתם לפעילות של בית מארח.

 אז מה צריך? הכמות ל-12 עד 15 יחידות
200 גרם שוקולד מריר או חלב (אפשר גם לבן אבל יותר קשה לעבוד איתו)
בייגלה, רצוי מהסוג העגול הקלאסי עם המלח
סוכריות – לדעתי הכי טוב מיני M&M אם תוכלו להשיג (אני קיבלתי מארה"ב) כי העדשים קצת גדולים מדי, אפשר גם לפזר מזרה סוכריות לעוגה או כל דבר אחר שנראה לכם מתאים, העיקר שיהיה צבעוני.
מנג'טים בגודל בינוני (מאלו שמשמשים למאפינס) – אין צורך ביפים כי ממילא זורקים אותם.
שקיות אריזה (יש בחנויות למסיבות) וסרטים.
ההכנה
מסדרים מנג'טים רצוי בכלי או מגש שטוח. הכי טוב בקופסה שטוחה שניתן לכסותה. מכיוון שנקרר את השוקולד במקרר, כשנוציא אותו קופסה סגורה תאפשר לו להגיע לטמפרטורת החדר בלי "להזיע" (הקופסה תזיע מבחוץ והשוקולד ישאר יבש).
מניחים את השוקולד בכלי המתאים לשוקולד, רצוי כזה שניתן למזוג ממנו, פרט לכ-4 חתיכות שמשאירים בצד.
ממיסים את השוקולד (כדקה וחצי, רצוי להתחיל עם דקה, לערבב ואם צריך להוסיף זמן, זהירות לא לחרוך את השוקולד). מערבבים ורואים שהוא נמס, זורקים פנימה את החתיכות שהשארנו בצד ומערבבים עד שהן נמסות. הפעולה הזאת תייצב את השוקולד (בעגה המקצועית – טמפרור בזריעה). אם השוקולד סמיך מדי אפשר להוסיף כף שמן (או חמאת קקאו אם יש לכם).
מוזגים מעט שוקולד לכל מנג'ט. כדאי לשים מעט כדי שנקבל מטבעות שטוחים ונוחים לנגיסה. ונותנים כמה מכות קלות עם המגש על המשטח (מנערים אותו) כדי להוציא בועות מהשוקולד וליישר אותו.
מניחים בעדינות על השוקולד שברי בייגלה (או חתיכות שלמות אם מסתדר לכם) וסוכריות.

מעבירים למקרר להתייצבות לשעה לפחות. מוציאים מהמקרר בקופסה ומניחים לשוקולד להגיע לטמפרטורת החדר. מוציאים את השוקולד מהמנג'טים.
אם מכינים את זה לארוח, מגישים במגש או צלחת שטוחה כשמסביב מפזרים בייגלה וסוכריות לקישוט.



אם מכינים את זה לחלוקה כמטבעות שוקולד לחנוכה – לארוז כל מטבע בשקית מתאימה ולקשור בסרט. אפשר להוסיף תגית שם או ברכה .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr