יום רביעי, 27 ביוני 2018

סדנת ממולאים של פרחייה מ"ריחות וטעמים"

איך מכינים ממולאים? סדנה שלב אחרי שלב של הממולאים של פרחייה שהרבני: פלפלים, קישוא, גזר, בצל, עגבניה ועוד. פרחייה אמו של עודד מבעלי "ריחות וטעמים" מנצחת על הכנת אוכל ביתי טרי וטעים שנמכר בכל יום במקום במחירים נוחים ולימדה אותנו את רזי ההכנה.
סדנת ממולאים ב"ריחות וטעמים" ברמת השרון
סדנת ממולאים
הגעתי ל"ריחות וטעמים" ברחוב החרש ברמת השרון להכיר את פרחייה וללמוד ממנה איך להכין  ירקות ממולאים. בריחות וטעמים מוכרים ליחידים ולארועים אוכל מוכן מבושל ביתי טרי הכולל סלטים, מנות עיקריות שונות (קציצות, מוסקה, לזניה, קובה, מפרום וכמובן ממולאים), מרק, תוספות מגוונות (ירקות, אורז מכל הסוגים, תפוחי אדמה, קוסקוס, פסטה ועוד) ועוגות. אפשר לאכול במקום, לקחת הביתה או להזמין לארוע.
ריחות וטעמים
אבל לפני שאספר על ארוחת הצהרים שאכלנו פה עם האוכל הזה, אתמקד בעיקר – הסדנה. סביב לשולחן מלא ירקות, פרחייה לימדה אותנו להכין ממולאים. האמת שאני מכינה פלפלים ממולאים אבל את שאר הירקות לא ניסיתי למלא מעולם. ופרחייה הסבירה לנו איך ממלאים קישואים, גזר, בצל, עגבנייה ואפילו מנגולד. וזה לא מסובך רק צריך קצת ידע איך להכין כל ירק.
פרחייה שהרבני

הכנת ממולאים

מתחילים בהכנת הירקות.
פלפל – הכי קל – חותכים את הפרח ומנקים מגרעינים.
קישואים וגזר –הכי טוב להשתמש בכלי מיוחד לממולאים, מין מקדח מיוחד שעושה חור עגול בגדלים שונים. יש סט כזה שמגיע בגדלים שונים. אפשר גם להשתמש בסכין רגיל. קולפים את הגזר ואת הקישואים מגרדים (אני אוהבת את הקליפה שלהם). חולטים אותם מעט. ואז עושים חור וחופרים את התוכן לאורך אבל לא עד הסוף כדי שהמילוי לא יברח מהצד השני. לקישוא נשאיר שוליים דקים יותר, לגזר עבים יותר.
מרוקנים את הקישוא אבל לא עושים חור לכל האורך
עגבניה - חותכים את הראש אבל משאירים אותו מחובר ומרוקנים.
חותכים את ראש העגבניה

קודחים בעגבניה מוציאים את תוכנה

עגבניה מרוקנת
בצל – חולטים. ואז עושים חתך צדדי ומוציאים את הקצה הקשה. שולפים שכבה שכבה.

פירוק בצל

חלוקת הבצל לשכבות

מנגולד מנקים ומורידים את העורק המרכזי העבה הקשה.
שימו לב: לא זורקים את תוכן הירקות (פרט לפלפלים) שהוצאנו אלא שומרים בצד להכניס למלית.

המלית

כוס בשר לכוס ורבע אורז שטוף. קוצצים את תוכן הירקות שרוקנו. מוסיפים פטרוזיליה טרייה קצוצה (ומי שאוהב נענע), בערך כפית שטוחה של מלח לכל כוס אורז, פלפל שחור וקורט כמון. כמובן שאפשר להוסיף תיבול נוסף (כורכום או צ'ילי לפי הטעם).
המלית - תערובת הבשר והאורז
משמנים סיר רחב.
ממלאים את הירקות (לא להדק, האורז יתנפח ממילא). את הבצל ממלאים רק לפי הגודל שלו שיעטוף היטב את המלית. מנגולד אפשר למלא בצורת משולש כמו מעטפה.
ממלאים פלפל

ממלאים קישוא

ממלאים בצל

מסדרים אותם לפי הסדר – מתחילים עם הבצל ומניחים למטה. מעל או ליד גזר וקישוא (שוכבים), אפשר לסדר גם בין הפלפלים את הגזר והקישואים הקטנים. והעגבניות והפלפלים מעל. אפשר לעשות בשכבה אחת או בכמה שכבות כמו עוגה. אם יש רווחים ובשביל לייצב את הפלפלים אני מכניסה ביניהם חתיכות תפוחי אדמה.
פלפלים ממולאים
עד לפה אפשר להכין מראש, אפילו יום מראש ולשמור במקרר. אנחנו עצרנו בשלב זה את העבודה אצל פרחייה ואת הסיר שהכנו לקחנו הביתה לבישול. אסביר את המשך ההכנה והבישול שעשיתי יום אחרי.

הרוטב

רסק עגבניות, מים רותחים (בערך כף שטוחה רסק לכוס מים רותחים), מלח, פלפל, אפשר אבקת מרק, שום כתוש, ירק (פטרוזיליה ושמיר אם רוצים). אם הרסק מתוק להוסיף קצת לימון, אם הרסק חמוץ להוסיף קצת סוכר או סילאן. אפשר להוסיף פלפל צ'ילי לחריפות.
לכסות את הסיר ברוטב עד לגובה הפלפלים. 


לבשל כשעה על אש קטנה שיבעבע בעבוע קטן בסיר עם מכסה (רצוי כזה עם חור קטן). האורז מתנפח.

ריחות וטעמים

אחרי הכנת הפלפלים ישבנו לארוחת מלכים עם האוכל המוכן של "ריחות וטעמים". את ריחות וטעמים הקימו הזוג לימור ועודד שהרבני לפני כשלוש שנים כעסק משפחתי שהילדים והסבתא עוזרים בו כשהמוטו שלהם הוא "אוכל-אנשים-אהבה". זה היה חלום משותף שלהם. עודד יועץ מס שעסק בשיווק ירקות ולימור בעברה היתה מנכל"ית הגי'רף וג'פאניקה. הם קונים ירקות הישר מהחקלאים כמה שניתן ומבשלים את מתכוני אמא וסבתא עם עשבי תיבול טריים, כמו הממולאים שאותם למדנו להכין עם פרחייה וכך שומרים על רמת מחירים נמוכה יחסית.
לימור ועודד שהרבני
בארוחה טעמנו מגוון מנות מבושלות וסלטים. הכל מצויין, כמעט הכל לא חריף, מתובל היטב ועשיר בעשבי תיבול ממש כמו שמכינים בבית. אפשר לקחת פה אוכל הביתה או לאכול כמונו במבצע של 49 ש"ח למנה עיקרית ותוספות וסלטים חופשי (39 ש"ח לילדים) או לאכול ארוחה מלאה הכוללת מנה עיקרית, 2 תוספות וסלטים ב-39 ש"ח. יש המון מבצעים בימי השבוע לארוחות ילדים ועוד. כדאי להתעדכן במקום.
מנות בשריות - עוף, בקר, דגים

בר סלטים - מזנון עשיר


תוספות וירקות חמים

פלפלים ממולאים
תוספות וירקות

סלטים

עוגיות ועוגיות - טעמתי - חלומי!

פינת ישיבה 

מחירים לדוגמה בריחות וטעמים

תבשילי עוף ובשר: 79-59 ₪ לקילו.
תוספות (כמו אורז, תפוחי אדמה, קוסקוס): 39-29  ₪ לקילו.
סלטים: 49₪ לקילו
בימים שני עד רביעי ניתן לרכוש מארז של "לאנץ בוקס" 5-6 ק"ג אוכל ב -200 ₪ בלבד, שווה ערך ל 8-10 מנות ילדים או 8-6 מנות מבוגרים.
בכל ימות השבוע המקום מספק מזנון חופשי ב- 49-39 ₪ בלבד.

מידע

ריחות וטעמים, רח' החרש 8, אזור התעשייה נווה מגן, רמת השרון. 03-5164465, לא כשר
פתוח בימים שני-רביעי בין השעות 17:00-08:00, ביום חמישי 20:00-08:00
וביום שישי 16:00-08:00.
צילום: עדן שרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr