יום שבת, 7 ביולי 2018

משקאות קפה קר וקוקטיילים של קפה לקיץ

בקיץ עוברים מקפה חם לקפה קר. אפשר לשלב משקאות קפה עם הארוחה ועם הקינוח, להוסיף אלכוהול, קצפת או גלידה. מסעדות מובילות ישלבו הקיץ משקאות קפה עם נספרסו. אבל אפשר גם בבית. רשמי מביקור במסעדת פופינה, בהתאמת האוכל למשקאות קפה ומתכוני קפה קר.

שמעתי הגברים מובילים בארץ בשתיית קפה בכלל, אבל הנשים מובילות את שתיית הקפה הקר. כאוהבת קפה חם וקר, לדעתי אם כבר שותים קפה קר כדאי להתמקצע בהכנתו ולגוון בסוגי המשקאות שמכינים. זה קריר וכייף.
בסדנה קצרה במסעדת פופינה נחשפתי לעולם הקפה הקר. בסדנא הכרנו את הקפסולות המיוחדות של הקיץ של נספרסו. מתברר שכמו כל תחום בקולינריה, גם בקפה צריך להתאים את התערובת לסוג המשקה המבוקש, כך מספר עילי שוורצמן המומחה לקפה של נספרסו בארץ. הקפסולות החדשות של נספרסו מותאמות במיוחד לקפה קר ולכך שמיד עם היציאה מהמכונה הן נוגעות בקרח ומתקררות, ובנוסף, מקציפים אותן או מוסיפים להן חלב (או חלב שקדים), קצפת, גלידה, אלכוהול ועוד. הקפסולות לקיץ הן בהשראה איטלקית ונקראות Ispirazione Salentina, ו Ispirazione Shakerato. אתחיל בהצגתן.

תערובות נספרסו לקפה קר בהשראה איטלקית


Ispirazione Shakerato


תערובת פולי קפה מ 100% ערביקה מגוואטמלה, אתיופיה ומדינות נוספות. התערובת נוצרה בהשראת המתכון האיטלקי הידוע לקפה קר, שקראטו Café Shakerato. זהו קפה שאהוב מאוד על הישראלים לדעתי שאוהבים טורקי ערביקה חזק.

Ispirazione Salentina

תערובת פולי קפה רובוסטה וערביקה מאוגנדה, אתיופיה ומדינות נוספות. התערובת בהשראת המתכון האיטלקי הידוע לקפה קר סלנטינה Café alla Salentina הפופולרי בדרום איטליה. אני מתחברת הכי לקפה הזה, לדעתי יש בו משהו רך ונשי, אני מעדיפה תערובת של רובוסטה וערביקה.

מתכוני משקאות קפה קרים

להכנת המשקאות כדאי להצטייד בתערובות ובשייקר. נספרסו מוכרת מארז להכנת קפה קר הכולל 2 כוסות עם מכסי סיליקון, מגש קוביות קרח מסיליקון, מיני חלב שקדים ומתכונים (מחיר המארז: 95 ₪, ברכישה של 5 שרוולים ומעלה תינתן הטבה לרכישת המארז ב 65 ₪). מי שאוהב להכין הרבה קפה קר וקפה אלכוהולי – אולי ישתלם לו לרכוש בקבוק סירופ סוכר ואלכוהול מתאים. את המשקאות ניתן להתאים לאוכל. אוריאל קמחי שף מסעדת פופינה התאים את המשקאות לאוכל.


Café alla Salentina קפה סלנטינה מדרום איטליה

2 קוביות קרח גדולות בכוס לונגו 
30
 מ"ל חלב שקדים  5מ"ל מי סוכר
25 מ
"ל אספרסו Ispirazione Salentina
להכין אספרסו (3 שניות), להוסיף את המרכיבים ולערבב. טעים בתוספת אלכוהול! אני הוספתי רום, גם טקילה תתאים פה (וגם בקפה השני).



אפשר להוסיף יותר חלב למי שאוהב, אין בזה חוקים קשיחים... 

קפה סלנטינה
כחובבת קפה חלבי ולא אספרסו, כבר אבהיר בשלב זה שלדעתי זהו הקפה האהוב עלי ולא משנה מה אני אוכלת... אבל אוריאל קמחי ממליץ לשתות את הסלנטינה עם מנה קרה וחמצמצה כמו טונה ברוטב אגוזי מקדמיה עם פצפוצי קינואה. 
מנת דג נא 

Café Shakerato קפה שאקרטו מרומא

כפית סוכר בכוס לונגו (כדאי סירופ סוכר)
3
קוביות קרח (90 גרם)
40
מ"ל אספרסו Ispirazione Shakerato
להכין אספרסו ולשקשק במרץ!
הערה: כדאי להשתמש בקוביות קרח בגודל מדויק של 30 גרם (ממארז הקפה הקר) אז הקפה יוצא מדויק. כדאי להשתמש בשייקר (כמו במארז) ולנער היטב, זה מפורר את הקרח לפירורים ויוצר קצף יפה. אפשר להוסיף אלכוהול.
אוריאל קמחי ממליץ לשתות את ה שאקרטו עם מנת בשריות יותר כמו באן טלה. אגב, לכל המשקאות הוספנו אלכוהול להקפצת הארוחה שהתקיימה בערב.

קיץ של קוקטיילים

עם הקינוח בפופינה שתינו קוקטייל קונספט אלכוהולי מאוד שיצר מנהל הבר אביעד ערבה. קוקטייל מתערובת של נספרסו שיש רק במסעדות ועסקים. המשקה היה חזק, מעט מריר ומאוד אלכוהולי ועם כתר של קצפת מתוקה שהפכה אותו לקינוח. תזכורת ליכולת להכין משקאות קפה מושחתים במיוחד.
קוקטייל קפה עם קצפת

קוקטייל קפה של פופינה

את הקוקטייל שתינו עם הקינוח - עוגת גבינה ולדעתי הוא גנב את ההצגה!

עוגת גבינה ופירות יער של פופינה
אם תרצו להשתתף בארועים ומסיבות קפה במסעדות ומועדונים בקיץ, כולל תפריטי קונספט עם קפה ומשקאות וקוקטיילים של קפה לקיץ לחצו כאן למידע.
ואם אתם אוהבים גאג'טים, בנוסף לערכה להכנת קפה קר, יש לנספרסו גם בקבוק אישי לנשיאת קפה קר Nomad עם קשית מובנית (מחיר הבקבוק: 79 ₪, ברכישה של 5 שרוולים ומעלה תינתן הטבה לרכישת הבקבוק ב 49 ₪).
כוס NOMAD לנשיאת קפה קר
מידע
גילוי נאות: הייתי אורחת נספרסו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr