יום שלישי, 17 בספטמבר 2019

יינות בוטיק ישראליים לראש השנה וחגי תשרי 2019


ראש השנה וחגי תשרי הם הזדמנות להגיש יין איכותי יותר. יינות הם מתנה מעולה למארחים ומשדרגים את ארוחת החג, במיוחד כשמדובר ביינות מיוחדים. יקבי הבוטיק מכל הארץ מציעים יינות חגיגיים וטובים מאי פעם. בין היקבים אני מציינת את יקב ברבדו, נטע, טוליפ, מאיה, נטופה וכישור. הם מעט יותר יקרים מהיינות בסופר והרבה יותר טובים! בחלקם (כמו בטוליפ, מאיה וכישור) מעסיקים אוכלוסיות בסיכון כך שרכישת היין מהווה הזדמנות לתמוך ולתת חזרה לקהילה. אני מציגה כאן את היקבים וכמה יינות שנבחרו לחג. כל היינות כשרים ומחירם מתחיל מ-60 ש"ח. 
יינות בוטיק ישראליים לראש השנה וחגי תשרי 2019

יקב ברבדו ויקב נטע

יקב ברבדו הוא יקב משפחתי השוכן בלב כרמי יוסף בהם מיישמים חקלאות יין כ 140 שנים – 5 דורות. הכרמים והיקב שוכנים על המדרונות המערביים של הרי יהודה המאופיינים בזרימת אויר ייחודי, מצד אחד הלחות וריסון הטמפרטורה מהים התיכון ומן העבר השני מעבר האוויר הקר ממדרונות הרי יהודה לשפלה. יקב ברבדו https://www.bravdo.co.il/
יקב נטע הוקם ב-2018 ביישוב קדרון על ידי משפחת אלוני, דור ההמשך של כורמי וחקלאי כרמי יוסף (יקב ברבדו). היינות של נטע הם יינות שמחים, מלאי אופי, קלים ונעימים לשתייה המתאימים לשתייה יומיומית. הענבים הנבחרים ליצירת היינות מגיעים מהרי יהודההיין של נטע הוא יין  עונתי, מתעדכן, המותאם לבציר ולמזג האוויר של אותה השנה, נשען על ההיסטוריה, מתרפק על נוסטלגיה ובו בעת עם הפנים לעתיד. יקב נטע https://netawinery.com/
היקבים ממליצים השנה על שיראז 2017, מרלו 2017 וקופאז' 2017 של ברבדו ו-NETA לבן 2018 ואדום 2017.

שיראז 2017 יקב ברבדו

ברבדו שיראז הוא יין זני מענבי שיראז מכרם נחל שחם סמוך לכרמי יוסף. ברבדו שיראז הוא יין חם, ים תיכוני קסום. עז בצבעו ומאופיין במורכבות רבה המשלבת פרי בשל ועסיסי, תיבול ים תיכוני ורכות מן החביות. מחיר: 130 ₪.
מידע נוסף: הענבים נבצרו בתחילת חודש ספטמבר בהבשלה אופטימאלית. לאחר הפרדת הענבים מהאשכול , התירוש קורר ונשמר עם קליפות הענבים למשך 21 יום למיצוי מלא של מאפייני ארומת הפרי. היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה טבעיים ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים. היין התבגר והשתבח בחביות אלון, רובן מעץ צרפתי במשך 12 חודשים.

מרלו 2017 יקב ברבדו

מרלו 2017 הוא יין זני מעצנבי מרלו מכרם נחל שחם סמוך לכרמי יוסף שהתיישן כ-12 חודשים. זהו הוא יין רך ומושך, המצטיין בריכוז פרי גבוה ובמרקם אלגנטי ומסוגנן עם טאנינים מורגשים וטעם עץ מתון. עוטף את החך מכל הכיוונים, בעל סיומת ארוכה ומתיקות פרי נעימה. מחיר: 130 ₪
מידע נוסף: היין מיוצר ללא סינון בתהליכי הצללה טבעיים ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים. יין בעל צבע אדום  ארגמני עמוק וצלול. היין עשיר ובעל גוף מלא, טאנינים רכים וטעמי פרי מורכבים ומתמשכים. היין התבגר והשתבח בחביות אלון, רובן מעץ צרפתי במשך 12 חודשים.

קופאז' 2017 יקב ברבדו

קופאז' הינו בלנד (ממסך) ייחודי המשלב  זני ענבים אדומים 44% קברנה פרנק, 23% קברנה סוביניון, 33% שיראז שנבצרו כל אחד מחלקת כרם יחידנית (כרם נחל שחם) והתיישן 12 חודשים. ברבדו קופאז' הוא בלנד מרתק המייצג סינרגיה נהדרת בין הזנים המרכיבים אותו. היין עשיר ומלא נוכחות, מורכב מאד ועם זאת רך נגיש ונעים לשתיה ובעל סיומת ארוכה ומרעננת. מחיר: 130 ₪
מידע נוסף: הענבים נבצרו במועד ההבשלה האופטימלי. היין התבגר והשתבח בחביות אלון, רובן מעץ צרפתי במשך 12 חודשים.

NETA לבן 2018

NETA לבן הוא ממסך של הזנים שרדונה 65% וסוביניון בלאן 35%. NETA לבן הוא יין בעל גוף קל ואלגנטי, פריך ורענן, האצילות האופייניות של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות הפרחונית של הסוביניון בלאן ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות תוך שמירה על רעננות פרחונית ותחושת פרי טרי. מחיר: 69 ₪
מידע נוסף: שנת 2018 הייתה טובה לגפני הענבים הלבנים, ההבשלה הייתה אחידה ומהירה, כך שהשרדונה נבצר בסוף חודש יולי  ב 21.5  בריקס, ואילו הסוביניון בלאן נבצר בתחילת  אוגוסט  ב 21.5 בריקס גם כן. שני הזנים הותססו בנפרד בטמפרטורה קרה  9-10 מעלות צלסיוס, שמטרתה תסיסה מאוד איטית ומבוקרת , שמירת ארומות הפרי ורעננות.

NETA אדום 2017

היין הוא ממסך שמגוון מרלו  50% , סירה 20%, פטיט ורדו 15% , פטיט סירה 15% שהתיישן כששה חודשים. יין בעל מרקם חלק ורך, צבע אדום ארגמני מושך, מאופיין בססגוניות פירותית רעננה, עמוק ומלא רבדים. חינני ובעל הרמוניה נהדרת בין מרכיביו. מרכיביו כוונו לייצר יין קל לשתיה אך עשיר בצבע ובעל משרעת ארומתית פירותיות. יין אדום נגיש וארומטי בעל גוף בינוני שניתן לצננו וליהנות גם בימי הקיץ החמים שלנו. מחיר: 79 ₪
מידע נוסף: בציר 2017 היה חם מעל הממוצע אך למרבה המזל ללא מכות חום אשר גורמות לבעיות הבשלה. הענבים נבצרו בדרגת הבשלה בינונית ( בריקס 23-24 ) ,  לאחר השרייה קרה  בטמפרטורה של 5-6 מעלות למשך 48 שעות, השרייה שמטרתה מיצוי צבע וארומות עדינות מהזגים, החלה התסיסה הראשונה. עם העלאת הטמפרטורה במכלי התסיסה בהדרגה עד ל 25 מעלות. התירוש נסחט אחרי 14 ימי השרייה עם הזגים, והיין שהתקבל יושן במשך 6 חודשים בחביות עץ משומשות על מנת לקבל פרופיל ארומטי עדין.

יקב טוליפ ויקב מאיה

יקב טוליפ ויקב מאיה ממוקמים בכפר תקווהיקב טוליפ בוטיק הממוקם בכפר תקווה בחזון שילוב ומעסיק את חברי הכפראחוזים מהכנסות מכירות מארזי השי של עמותת Make-A-Wish Israel ביניהן יינות פרייבט לייבל של היקב הוקדשו להגשמת ילדי העמותהיזם יקב טוליפרועי יצחקי הקים את יקב מאיה שמתמחה ביינות ים תיכוניים ומשולבים בו כורמים ויננים מיוון. לרכישה באתרי היקבים ובחנויות יין. יקב טוליפ, כפר תקווה, קרית טבעון, טל' 04-9830573.
יקב טוליפ ממליץ על שתי סדרות – ריזרב ואספרו. סדרת ריזרב מורכבת מיינות פרימיום מזנים קלאסיים המגיעים ממיטב הכרמים בישראל. היינות מתיישנים 14-20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ותקופה נוספת בבקבוק.  סדרת רזרב של יקב טוליפ זכתה בציונים מכובדים וניקוד גבוה ממבקרי יין בינלאומיים. היא מעניקה חוויות שתייה איכותית ומרגשת. סדרת אספרו באה מהמילה תקווה באספרנטו. ההשראה שאנשי היקב מקבלים מהאנשים שמתגוררים בכפר מתבטאת בבלנדים החופשיים והמקוריים שיצרנו. יינות אספרו הם המחווה הקטנה של היקב לאנשים ולכפר.
מהסדרות מציע יקב טוליפ את אספרו לבן 2018 ואת מרלו ריזרב 2017. יקב מאיה ממליץ על מארה וויט 2018 ומארה נוסטרום 2016.

טוליפ אספרו לבן 2018
טוליפ אספרו לבן 2018 הוא בלנד של קולומבארד, ויוניה ושרדונה. לטוליפ אספרו ארומה של פירות לבנים, אשכולית ואפרסק לבן, טעם עשבי תיבול ים תיכוניים, ליים  ואפרסק לבן וסיומת מרעננת פריכה וארוכה. מחיר: 90 ₪
מידע נוסף: הענבים נבצרו בבציר ידני ומוינו בצורה  קפדנית וסלקטיבית  בכניסה ליקב. הויוניה תסס תסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון  225 ליטר, במשך 3 חודשים. ועבר תסיסה מלולקטית חלקית. השרדונה והקולומבר הותססו בנפרד במיכלי נירוסטה.
פרנק מרלו ריזרב 2017 יקב טוליפ
בלנד של קברנה פרנק ומרלו שהתיישנו 14 חודשים. יין בעל ארומה של פטל, פלפל ירוק, ופרי אדום עם טעם פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול וסיומת ארוכה ומתובלת. מחיר: 129 ₪
מידע נוסף: הענבים נבצרו בבציר לילי, ידני וסלקטיבי – כל זן בנפרד, בעת הבשלתו האופטימלית. התירוש עבר השריה קרה למשך שבעה ימים ולאחר מכן הותסס בטמפרטורה של 23-26 מעלות, למיצוי הארומות האופייניות לזנים אלו ולביטוי מירבי של אזור הגידול. הזנים התיישנו בנפרד 6 חודשים, עורבבו והתיישנו יחד במשך 8 חודשים נוספים, בחביות עץ אלון צרפתי לצורך התבגרותו העדינה והשבחתו של היין. לפני הבקבוק עבר היין סינון גס בלבד לשימור טעמיו היחודיים.

מארה ווייט 2018 MARE WHITE יקב מאיה

בלנד של ענבי מרסן מהגלבוע וענבי פרנץ' קולומבר מגפנים בוגרות באזור בנימינה. ליין ארומות פירותיות ורעננות גוף קל עד בינוני וסיומת חמצמצה מרירה ונעימה. היין ילווה מאכלי ים ומאכלים קלים בצורה נפלאה. מחיר: 79 ₪
מידע נוסף: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג ממוינים ידנית מופרדים מהשזרות ומרוסקים, לאחר הריסוק הענבים מקוררים ומועברים לסחיטה ולשיקוע של כ 48 שעות. לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ 40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.  לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

מארה נוסטרום 2016 NOSTRUM

בלנד של ענבי קריניאן, סירה ודוריף שהיישן כ-12 חודשים. זהו יין אדום עם גוף מלא עד בינוני. ליין ארומות פרי אדום ושחור בשל ומעושן בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ונעימה. היין ילווה ארוחות ארץ ישראליות ים תיכוניות דגים ובשרים. מחיר: 135 ₪
מידע נוסף: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים. לאחר הריסוק הוכנס התירוש של כל זן בנפרד לתסיסה של כ שלושה שבועות בטמפרטורה מבוקרת, הקריניאן הותסס בתסיסה ספונטנית. היין התיישן כ 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר. לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

יקב נטופה

יקב נטופה מציע יינות איכות אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, המאופיינים בגוף מעודן בעל ניחוחות וטעמים מורכבים. הכרמים של יקב נטופה נטועים באדמת עין דור שבגליל התחתון וגדלים בהם זנים מגוונים, כגון: סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסאן, זנים ים-תיכוניים שהתאמתם ל"טרואר" ממצה בצורה המרבית את איכות הפרי ואת תכונותיו. https://www.netofa.com.
היקב ממליץ על סדרת תל קאסר היוקרתית יותר לראש השנה ולחגים הראשיים – תל קאסר לבן 2017 ותל קאסר אדום 2017. ברום "תל קאסר", בגליל התחתון, מתרחש לב העשייה של יקב נטופה. תל קאסר לבן מספר את סיפורה של הארץ, אך בעיקר של האנשים העושים את היין. לארוחות הקלות יותר של סוכות אפשר לבחור את סדרת דומיין 2018 הקלילה יותר.

תל קאסר אדום 2017 Tel Qasser Red של נטופה

בלנד של 27% גרנאש ו-30% סירה שיושן 10 חודשים. זהו יין מאוזן עם טאנינים רכים בעל ארומות מודגשות של פטל ומעטפת ארומטית עדינה של פלפל שחור. מחיר 130 ₪.
מידע נוסף: בתל קאסר, עם הרבה תשומת לב, כבוד לאדמה ולגפנים, כורמי היקב מטפחים את חלקות הגראנש והסירה המרכיבים ממסך זה. חדוות העשייה ואישיותם הכנה והתוססת היוו השראה ליצירת יין הרמוני וייחודי. תל קאסר אדום מספר את סיפורה של ארץ, של הים התיכון,  אך בעיקר של האנשים העושים את היין.

תל קאסר לבן 2017 Tel Qasser White של נטופה

יין זני מענבי רוסאן שיושן 10 חודשים. יין עמוק, בעל ארומות מודגשות של אגסים ומשמש מיובש עם תיבלון עדין של חביות העץ. מחיר 130 ₪.
מידע נוסף: ב"תל קאסר", כורמי היקב מטפחים את זן הרוסאן העמוק והמורכב. היין המופק ממנו משקף את נפשו הסוערת של היינן. לאחר כעשרה חודשי התיישנות בחבית ניתן להנות ממורכבות ארומתית ועושר של טעמים.

דומיין 2018 Domaine של נטופה

יין זני מענבי שנין בלאן קליל, פירותי, רענן, מעודן ובעל סיומת ארוכה ונעימה. יתאים באופן מושלם מנות דגים, עוף ומאכלים אקזוטיים וכן כמתאבן לפני הארוחה. מחיר 60 ₪.
מידע נוסף: מיקומו הייחודי של הכרם מהגליל התחתון בשילוב עם האדמה הקלה יצרו יין צעיר ורענן עם מגוון טעמים הרמוני של פרי ומינרלים. ענבי השאנין בלאן עברו תהליך התיישנות ללא חבית, על מנת לבטא אך ורק את הארומות הטבעיות של זן מיוחד זה.

יקב כישור

יקב כישור שוכן על רכס ההר העולה מחופי הגליל המערבי, בתוך כפר כישורית, ביתם לחיים של כ-170 בוגרים עם צרכים מיוחדים. היקב והכרם, הינם ענף תעסוקתי בכפר (אחד מתוך 12 ענפים) וחברי הכפר שותפים לעשייה ולעבודה ביקב ובכרם. את הכרמים ואת היקב, הקים היינן והכורם ריצ'ארד דיוויס, ויחד עמו, מסייע ומייעץ איתי להט. בכרם גדלים 11 זנים, על פני 100 דונמים.  יקב כישור קיבוץ כישור, גליל המערבי | 04-9085198. https://kishor-winery.co.il.
כרמי יקב כישור –נמצאים בקו התפר של הגליל העליון והגליל המערבי. אזור גידול ייחודי הנהנה משילוב בין שני אזורי האקלים המרכיבים אותו, השפעת הים התיכון ממערב אחד והגליל העליון ממזרח. סדרת משגב היא השלד האיכותי של יקב כישור, סדרת משגב מהווה את הביטוי המלא למאפייני הכרם והאקלים בגליל המערבי העליון. מסדרה זו מומלץ פה סירה 2016. מסדרת כרם יסף "הנחל העמוק" מומלץ פה ריזלינג יבש 2018.

משגב סירה 2016 Syrah של כישור

יין זני 100% ענבי סירה שהתיישן 14 חודשים. ליין צבע אדום עוצמתי. ארומה אדמתית ומתובלת עם נגיעות שזיף שחור, פלפל וטבק. ליין גוף מלא, טאנין עגול קטיפתי, טעמי פירות אדומים ותבלינים, וסיומת ארוכה ונעימה. מחיר: 95 ₪.
מידע נוסף: הענבים נבצרו ידנית וקוררו בטרם עובדו. התירוש עבר השרייה קרה למשך שלושה ימים לפני שהטמפרטורה הועלתה והתסיסה החלה. התסיסה היתה קצרה ומבוקרת עם ערבובים מתונים. לאחר סחיטה עדינה הועבר היין לחביות להתיישנות למשך 14 חודשים.

ריזלינג יבש 2018 כרם נחל יסף של כישור

יין זני 100% ריזלינג מכרם נחל יוסף. יין לבן יבש ועדין, צבעו בהיר ומלא חיים. משלב ניחוח פרי אקזוטי ופרחוניות הדרית רעננה. המשתלבים בהרמוניה בתחושה גירית מינרלית רכה. אלגנטי רב חן. מחיר 120 ₪
מידע נוסף: כרם נחל יסף נטוע במורד הישוב כישור אל שיפולי נחל יסף. מקור שמו בערבית הוא הנחל העמוק. הנחל יוצא מהישוב כישור ונשפך מערבה אל הים התיכון. ערוץ הנחל מנקז אליו בלילות את האוויר הקר ויחד עם קרבתו לים התיכון מייצר מיקרו אקלים מובהק וייחודי. בציר מוקדם תוך שמירה על הבשלה  מלאה ומשרעת ארומטית מיטבית, היין מיוצר מהנוזל החופשי Free Run)) ואוצר בתוכו רעננות נהדרת ועושר פרי ססגוני ומלא רבדים.  
גילוי נאות: היינות ניתנו לסקירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr