יום שני, 9 בדצמבר 2019

שקשוקארי של שף שחף שבתאי - ניטן תאי


שקשוקארי היא שילוב של שקשוקה עם קארי, שקשוקה עשירה עם טעמים אסייתיים, קרמית ועשירה – מעדן. שקשוקה עם פלפלים, בצל, חציל וקארי אדום.

את השקשוקארי טעמנו בבראנץ' בניטן תאי, מאז הבת שלי מבקשת את המתכון. בארוע במסעדה דיברתי עם שף שחף שבתאי שהציע שנגיע לבשל יחד. בגלל הבגרויות של הבת שלי, זה לא הסתדר ובינתיים שחף כבר בלונדון יותר מישראל, אבל את המתכון הוא נתן לי בצ'אט באינסטגרם. זה לא מתכון מדוייק עם כמויות, אפשר לשחק איתן, אך העיקר הוא השילוב. אפשר לוותר או להחליף מרכיבים כל עוד זה לא העגבניות והקארי, לעשות עם טופו וכו'.
והנה ההוראות כפי ששחף שלח לי:
לוקחים רוטב שקשוקה עגבניות איזה שאוהבים, שחף אוהב שקשוקה מרוטב עגבניות ופלפלים קלויים עם צ'ילי, בצל וקצת פטריות.
עושים קארי אדום - מחית קארי אדום, חלב קוקוס, סוכר דקלים, רוטב פטריות, רוטב דגים בזיליקום. (אפשר להמיר את סוכר הדקלים לסוכר רגיל או סילאן, ולוותר על רוטב הדגים).
במחבת לטגן חצילים ובצל ירוק להוסיף רוטב שקשוקה ואז ביצים ואח"כ מעל רוטב קארי אדום.
להכניס לתנור ל- 180 מעלות ל-6 דקות.
לפזר עלי בזיליקום טבעי לפני ההגשה.
פה אוסיף ששילבתי את ממרח קארי טיקה של נמסטה האיכותי שמשתלב אצלי לאחרונה בהרבה מנות קארי שונות ואני ממליצה עליו מאוד.  יש סדרה שלמה של 17 ממרחים, רטבים ומטבלים מסורתיים המיוצרים במערב בנגל שבהודו – ממרחי קארי, פיקלס, צ'אטני ורטבים. הממרחים אינם מכילים צבעים מלאכותיים ומתאימים לטבעונים.

נחזור לעיקר – השקשוקארי. אני ממליצה להכין במחבת שמתאימה לכיריים ולתנור ולהגיש אותה ישירות לשולחן (להזהיר את האורחים שהיא חמה) עם לחם לבן טרי. היא תגנוב הצגה בכל בראנץ'.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr