יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

דגלונים לקאפקייקס

דגלונים לקאפקייקס שמתאימים גם לאוכל בכלל ולקישוט השולחן. כחלק משולחן מתוקים מעוצב (או לחג), מקובל להוסיף פריטים מקושטים. דגלונים לקאפקייקס משדרגים כל שולחן והם קלים להכנה, לאחרונה הכינה איתי בתי בת ה-10 דגלונים למסיבה. כך זה נראה על שולחן מתוקים.
דגלונים לקאפקייקס

וכך זה נראה על שולחן מתוקים

ניתן למצוא באינטרנט דגלונים מוכנים לכיתוב והדפסה, אבל לדעתי, במיוחד בארוע בלתי רשמי, זה הכי כייף להכין לבד (במיוחד כשמשתפים את חתני השמחה הקטנים במלאכה). כל מה שצריך זה נייר (רגיל, כזה של מדפסת), טושים, נייר דבק מספריים וקיסמים.
בוחרים צורה לדגלונים, רצוי צורה "שמנה" שיהיה מקום לגרפיקה. הדגלונים צריכים להיות בערך בגודל של 5 סמ"ר אבל כמובן שזה תלוי בצורה שלהם. צורות מקובלות ביותר לדגלונים שראיתי ברשת הן עיגול או פרח,  אך אני הכנתי כבר בהצלחה דגלונים בצורת לב, בלון, ומתנה. ניתן להפעיל את יד הדמיון (למשל צורת תפוח או רימון לראש השנה) או לתת לילדים לבחור.
מציירים וגוזרים דגלון לדוגמא. ללבבות השתמשתי בחותכן לב של עוגיות וזה הקל על ציור מדויק של הדוגמא. משתמשים בדוגמא כשבלונה מניחים אותה על הנייר ומסמנים את קוי הגזירה בעפרון). גוזרים את הדגלונים כמספר הקאפקייקסצובעים את הדגלון כראות עיניכם. אני אוהבת לסמן בטוש עבה את קו המתאר, לרשום את שם הילד (או את שם הארוע) ולהוסיף גרפיקה קטנה כמו לב, פרח, וכו.

הופכים את הדגלון ומדביקים לו "רגל" מקיסם באמצעות נייר דבק כך שמחצית הקיסם בולטת למטה. מקפידים להדביק את הרגליים כך שהדגלונים יהיו בערך באותו אורך.

את הדגלונים ניתן להכין כמובן מראש ולפני הגשת הקאפקייקס תוקעים בהם בעדינות את הדגלונים.

והנה שימוש בדיגלונים לחג, הבת שלי הכינה לתפוח בדבש קיסמים מקושטים:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr