יום שני, 16 בספטמבר 2013

בצק סוכר למתחילים

מי לא אוהב אומנות? וכשאפשר גם לשחק בדרך ולאכול את היצירה זה עוד יותר כייף!!! בצק סוכר הוא בעצם פלסטלינה אכילה. כל מה שצריך זה ללמוד את התכונות שלו, העבודה איתו דומה. מרדדים וקורצים צורות, מפסלים ועוד.
בצק סוכר למתחילים

בצק סוכר ניתן לקנות צבעוני או לבן ולצבוע אותו. היתרון בקנית בצק צבוע שאין צורך לקנות צבעים, מצד שני כשקונים צבעים ניתן לעשות איתם עוד דברים (לצבוע קצפת או עוגיות, להשתמש בהם לציור על בצק סוכר, ועוד) וכמובן יש את הגמישות לערבב צבעים ממש כמו באומנות. לצורך שעשוע ומשחק עם הילדים, ניתן לקנות בצק לבן ועוד צבע (נניח אדום לבנות) ולערבב ליצירת גוונים מאדום, ורוד כהה, ורוד בהיר, ולבן.
לצביעת בצק סוכר בצבע מאכל – לוקחים גוש בצק, לשים אותו מעט, שמים במרכזו מעט צבע ולשים אותו לתוך הבצק. מוסיפים כך צבע במידה שרוצים. קשה להגיע לצבעים מאוד חזקים, כמו שחור או אדום. כששמים הרבה צבע, הבצק נהיה דביק, אני מוסיפה לו מעט אבקת סוכר תוך כדי לישה.
בצק סוכר נוטה להיות דביק. לכן משתמשים בקורנפלור או אבקת סוכר כשמרדדים אותו, וכשמפסלים אותו ניתן להשתמש במעט (אבל ממש מעט) מרגרינה על הידיים ואז הבצק לא ידבק לידיים. כשמניחים צורה לייבוש, כדאי להניח על נייר אפייה שעליו מפוזר קצת קורנפלור או אבקת סוכר.
העבודה הכי פשוטה עם בצק סוכר היא קריצה של צורות. בדומה לעוגיות, משתמשים במערוך לרדד אותו לעובי הרצוי, וקורצים צורות עם חותכני עוגיות או חותכני פלסטלינה נקיים. לפני הרידוד כדאי ללוש אותו קצת כך שיתרכך ואז לא יווצרו סדקים בעת העבודה.
בצק סוכר מתקשה באויר והופך לסוכריה קשה. ניתן לשמור אותו בקופסא אטומה עד שנה. בצק סוכר לא מכניסים למקרר (פרט לבצקים מסוימים, ניתן לשאול בחנות) כי הלחות במקרר מרטיבה אותו ואז הוא מזיע ונמס.
פעילות נחמדה שניתן לעשות עם הילדים היא לקשט עוגה או קאפקייקס בבצק סוכר. הנה דוגמא
 מפזרים מעט קורנפלור על משטח העבודה

לשים את הבצק ומרדדים

 קורצים צורות, אפשר גם להכין נקניקים

 מניחים את הצורה לייבוש או על העוגה/קאפקייק

קצת פרקטיקה
בצק סוכר וצבעי מאכל קונים בחנויות מתמחות, ניתן למצוא גם בסופרים או בחנויות שונות.
צבעי המאכל המתאימים לבצק סוכר הם צבעי ג'ל או אבקה, לא צבעי מאכל נוזליים רגילים.
חותכנים ניתן לרכוש בחנויות צעצועים ולנקות אותם היטב. חותכני עוגיות וחותכנים מיוחדים לבצק סוכר יתאימו. אפשר גם לאלתר (למשל, כוס בתור חותכן עגול, וכו'.)
בצק סוכר שומרים בשקית אטומה אחרת הוא מתייבש ומתקשה.חשוב שהידיים יהיו יבשות בזמן העבודה.
את הציוד שוטפים במים. במקום לשפשף, להשרות לכמה דקות את החותכנים והבצק ימס מאליו.
רשימת חומרים לפעילות
בצק סוכר צבעוני (או בצק סוכר לבן+צבעים)
קורנפלור/אבקת סוכר
מערוכים, חותכנים
נייר אפייה לייבוש הצורות אם לא משתמשים בהן מייד
שקיות קטנות לשמירת הבצק

עוגה/קאפקייקס אם רוצים לקשט אותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr