יום שני, 2 בדצמבר 2013

קאפקייקס ג'וי - קאפקייקס מקושטות ממעדן

את הקאפקייקס האלו הכנתי כשקיבלתי חבילת מתנה עם המון מעדני ג'וי. הם כל כך מוצלחים שהייתי צריכה לעשות אותם שוב ושוב! אפשר לעשות אותם מכל מעדן חלב שיש לכם, רצוי בכמה צבעים (שוקו, וניל). בנוסף, יש פה כמה הצעות לקישוט קאפקייקס.
קאפקייקס ג'וי - קאפקייקס מקושטות ממעדן

מבוסס על מתכון של קרין גורן של עוגת יוגורט ששיניתי אותה. השתמשתי בכד מדידה שבו מדדתי את כל החומרים בנפח 200 מ"ל, לחליפין, ניתן להשתמש בכוס פלסטיק קטנה חד פעמית (מהשקופות).
המצרכים
1 כוס (200 מ"ל) מעדן ג'וי
1 כוס (200 מ"ל) שמן
1.75 כוס (350מ"ל) סוכר
2 ביצים
3 כוסות (600 מ"ל) קמח תופח
אם רוצים קאפקיקס שוקולדיות ממש בצבע חום – להמיר 1-2 כפות קמח ב 1-2 כפות קקאו.
ההכנה
מערבבים בקערה את המעדן, השמן והסוכר עד שהתערובת אחידה, מוסיפים ביצים ומערבבים, ולבסוף מוסיפים את הקמח.

ניתן להוסיף שוקולד צ'יפס, או להשתמש באחד מהמעדנים עם התוספות (וניל שוקולד צ'יפס או שוקולד עם שבבי קוקוס) לקבלת טעם מענין יותר!
אני הכנתי שתי בלילות – אחת שוקולד ואחת וניל. לא הוספתי קקאו כי אצלינו אוהבים את השוקולד עדין.

את הקפקייקס עשיתי בצורה מגוונת – חלק וניל, חלק שוקולד, חלק חצי חצי, חלק עם "הפתעה" בפנים. כשאני אומרת עשיתי, כדאי שאומר עשינו, כי הילדה בחופשת החנוכה עשתה את רוב העבודה.

 הבלילה די סמיכה ונח לעבוד איתה לשילוב גוונים כי היא לא מתערבבת בקלות. ונא לא לדאוג אם הבלילה נראית לא ישרה – היא מתיישרת בחום והקאפקייקס יצאו עם גבעה חמודה וחלקה. אחרי 17-20 דקות בתנור בחום בינוני – 180 מעלות (לבדוק עם קיסם) הקאפקייקס מוכנים. מכמות של כוס 200 מ"ל יוצאים 18 קאפקייקס שמנמנים.

לכל מי שמתעצל – אפשר פשוט להגיש את הקאפקייקס, ועדיף בעודם חמים, כשעליהם אבקת סוכר. אבל, מי שרוצה לשדרג ובלי מאמץ – ממליצה לצפות את הקאפקייקס בעודו חם במעדן הג'וי שנשאר (או בטעם אחר), וזה מעולה!!!

אני כמובן קישטתי כפי שאני אוהבת, ובגלל ריבוי הקאפקייקס ובצק הסוכר התכול והצבע הכחול שקיבלתי, גיוונתי קצת את התוצאה לשתי וריאציות.
הקישוט – קצפת עם עיטורים. את הקצפת הקצפתי חזק מאוד. אם הקצפת לא חזקה מדי ותרצו להבטיח שתתקשה אך לא תהפוך לחמאה – הוסיפו כף או שתיים של אינסטנט פודינג ותקבלו קצפת יציבה.
חצי קצפת צבעתי במעט צבע תכלת. העברתי את הקצפת לשקיות הזלפה. לתכלת צנטר משונן וללבן חלק.

את הבצק (תכלת גם כן) צבעתי בשימוש בכחול NAVY שקיבלתי ומעט שחור על מנת שיהיה ניגוד בין צבעו לצבע הקצפת. הכנתי כוכבים קטנים (ללמוד על בצק סוכר אפשר בסדנת בצק סוכר למתחילים).
אם אין צנטר אפשר למרוח את הקצפת בעזרת כף, סכין למריחה, או מרית וכך זה נראה.

ובשימוש בצנתר המשונן.

והלבן עם הצנתר החלק עליו פיזרתי סוכריות קטנות צבעוניות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr