יום רביעי, 15 בינואר 2014

עציץ מתוק מבייגלה לט"ו בשבט

יצירה מקסימה שיכולה להעסיק את הילדים זמן ממושך ובסוף גם טעימה ומתאימה ל"מתנה". כשהוצאתי את המדריך להכנת עציץ מתוק לט"ו בשבט הסבו את תשומת ליבי שבעוד שבצק סוכר ניתן להשיג בהמון מקומות, כולל רשתות שיווק, מקלות סוכריה צריך לקנות בחנויות מתמחות. כך עלה הרעיון להשתמש בבייגלה להכנת הפרחים.
עציץ מתוק מבייגלה לט"ו בשבט

גם כאן מדובר בעציץ מתוק שהוראות הכנת הבסיס שלו נמצאות בעציץ מתוקלט"ו בשבט. בצעו את שלבים 1) אפיית העוגה. 2) קישוט הבסיס "הגינה". לחליפין ניתן להשתמש בקאפקייק רגיל עם או בלי "גינה" (אפשר לפזר סוכר צבעוני או מזרה סוכריות ירוק כדשא, לשים לב שהקפקייק לא קטן וקל מדי ל"ערוגת פרחים").
לצורך הכנת הפרחים צריך בצק סוכר צבעני ובייגלה ארוך "מקלות ארוכים". כל בייגלה כזה יתאים ואני השתמשתי במה שמצאתי בסופר.

טובלים את קצה הבייגלה במעט מים (ניתן גם להשתמש באייסינג או בבצק סוכר רטוב לעמידות חזקה יותר). מגלגלים כדור קטן של בצק סוכר (אפשר ירוק אם תרצו "עלי כותרת") ומחברים לקצה הרטוב (המים מדביקים את הבצק לבייגלה). מרטיבים את הכדור במעט מים.
קורצים פרחים לפי הטעם במגוון צבעים, ומדביקים על הכדור.

אפשר לשים כדור קטן במרכז הפרח ליופי או להרכיב מספר פרחים יחד. על מנת שלא לשבור את הבייגלה, כדאי לעשות חורים ב"אדמה" של העציץ עם מקל של סוכריה (ואפשר בהחלט להשתמש בסוכריה על מקל של הילדים לצורך זה) ואז להשחיל לתוכם את הבייגלה. כדאי ליצור גבהים שונים של פרחים על ידי חיתוך הבייגלה לאורכים שונים או לתקוע אותו בעומק שונה בעוגה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr