יום רביעי, 6 במאי 2015

עוגיות קוואקר וחיטה מלאה

לכבוד שבועות הכנתי עוגיות קוואקר וחיטה מלאה בריאות. העוגיות בריאותיות – הן טעימות, מרגישים את המרכיבים ה"מלאים", ואלו שאוהבים לחם מלא ינשנשו אותן בלי הפסקה בעיקר כשמוסיפים להן מלית טעימה כמו ריבה או קרם גבינה ורוד. הן יפהפיות וניתן לשלב בהן שלל מליות. זוהי בהחלט אופציה טובה לארוח בריא, גם לחגים.
עוגיות קוואקר וחיטה מלאה

ניתן להכין אותן בכמה גרסאות וניתן להמיר מרכיבים הן לא רגישות לשינויים במרכיבים. אם רוצים לקרוץ מהן צורות ולעצבן כדאי לטחון את הקווקר. אם אתם מכינים עוגיות עגולות באופן חופשי ולא קורצים צורות מיוחדות, אין צורך לטחון את הקווקר ואת אגוזי המלך (אלא לקצוץ אותם) וניתן להוסיף תוספות כמו צימוקים, חמוציות וכו'. המרכיב הבסיסי שלהן הוא קמח מלא/קווקר ושמן.
מומלץ שלא יהיה אף אחד במטבח כשמכינים את העוגיות, ובמיוחד כשמורחים את הריבה שלא יעלמו חלק בדרך….
החומרים
¼ כוס קמח מלא, רגיל, או חצי חצי (אני השתמשתי במלא)
¼ כוס קווקר טחון (ניתן להמיר בקמח)
¼ כוס שמן פחות כף (אם לא משתמשים בקווקר לא להחסיר כף)
¼ כוס סוכר חום בהיר (דמררה) ועוד כף
¼ כוס אגוזי מלח טחונים (לא חובה וניתן להמיר לאגוז טחון אחר)
1 ביצה
מעט קינמון
מלית 1 – קונפיטורה אדומה כמו תות (להוציא את החתיכות הגדולות אם יש לפני המריחה). מי ששומר בריא וללא סוכר אני ממליצה על הקונפיטורה לייט מופחתת קלוריות של יד מרדכי. מומלץ לסנן בבד לפני המריחה כי היא קצת נוזלית.
מלית 2 – קרם גבינה ורוד
גבינת שמנת 16% או קרם גבינה רזה יותר מעורבב עם קונפיטורה לקבלת הטעם הרצוי. לצבע לבן ניתן לערבב את אחת הגבינות האלו עם אבקת סוכר או להקציף עם שמנת מתוקה ואבקת סוכר.
מבחינת החומרים, המרכיבים העיקריים הם קמח מלא וקווקר. בשני אלו אני משתמשת באופן קבוע. אופה לחם עם קמח מלא ושיפון ואוכלת דייסת קווקר בלילות החורף הקרים בתור ארוחת לילה. כל מי שמקפיד על תזונה בריאה יודע שדגנים מלאים עדיפים על קמח וסוכר לבן. הקווקר הוא סיב מסיס ויתרונותיו רבים – הוא עשיר בסיבים ומסייע בניקוי רעלים, עוזר להוריד כולסטרול ומגן על כלי הגן, ועוד, ולכן אני משתדלת לאכול מנת קווקר כמעט כל יום…טוב, גם בגלל שאני פשוט אוהבת את זה.
ההכנה
לערבב את כל החומרים. לרדד (אני מרדדת עם פסי רידוד ששומרים על הבצק בגובה אחיד). ניתן להשתמש בניירות אפייה להקלת הרידוד וההסרה. 

לקרוץ ולסדר בתבנית (מומלץ לסדר על נייר אפייה להקלת הניקוי). אין צורך לשמור מרחק רב בין העוגיות כי הן לא מתרחבות באפייה.
לאפות 10 דקות בחום 180 מעלות. אני השתמשתי לאפייה בתבנית של סולתם שקיבלתי במתנה. אני מאוד אוהבת את הכלים של סולתם, והתבנית הזאת נוחה עם ציפוי קרמי-מולקולרי Non Stick וידיות אחיזה מסיליקון.
לאחר האפייה כשהעוגיות מתקררות, יש למרוח את המלית ביניהן ולהכין מהן "כריך" תוך הקפדה על כך שהמלית תבלוט – זה יפה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr