יום שני, 24 באוגוסט 2015

עוגת ביסקוויטים שוקולד ו- M&M

עוגת ביסקוויטים שוקולד ו-M&M – עוגה ממתק עם המון שוקולד!!! קינוח עשיר וטעים שכל אוהבי השוקולד יתפעלו ממנו והוא פשוט כל כך! כל ילד יכול להכין, ניתן להקפיא ומהווה תוספת נהדרת לכל שולחן יום הולדת וגם לשולחן החג.
עוגת ביסקוויטים שוקולד ו- M&M

בארגנטינה זה נקרא עוגה (tarta) אבל לדעתי זה ממתק כי זה מאוד מרוכז ועשיר בשוקולד. לכן כדאי להכין בתבנית קטנה ולחתוך חתיכות קטנות לאורחים.
כדאי להכין בתבנית קרטון שניתן יהיה לקרוע אותה אחר כך על מנת להוציא את העוגה ממנה. לחליפין ניתן לצפות את התבנית בנייר אפייה ולשלוף אותה כשהיא מוכנה.
אני הכנתי בתבנית אישית. הכמויות כאן לתבנית אינגליש קייק 29X7.
החומרים
20-25 פתי בר
400 גרם שוקולד מריר, חלב, או חצי-חצי
200 גרם חמאה או מרגרינה
2 כפות חלב (או חלב סויה/תחליף) + עוד קצת לטבילה
M&M או מיזרה אחר כשר/פרווה
ההכנה
להמיס את השוקולד, החמאה והחלב. אם התערובת מאוד סמיכה אפשר להוסיף עוד כף חלב, זהירות שהתערובת לא תהיה נוזלית מדי. אם צריך, עדיף לחמם את התערובת שוב במהלך ההכנה. אני גם מסננת את השוקולד שלא יהיו חתיכות אם הוא לא נמס לחלוטין.
להרטיב פתי בר בחלב/תחליף חלב ולהוציא בזריזות. לא להשרות.
לסדר את הפתי בר בתבנית בשורה. לשפוך מעל שוקולד עד לכיסוי השכבה. לחזור על הפעולה כ-4 פעמים (אם נשאר הרבה שוקולד, ניתן לעשות שכבה נוספת).

לחכות כמה דקות שהשוקולד יסמיך ולפזר את ה-M&M בנדיבות (אם השוקולד מאוד דליל ו"עמוק" הסוכריות ישקעו). אם מפזרים תחליף כמו קוקוס, כדאי לחכות שיתמצק.

לקרר לפחות 4 שעות. ניתן לזרז את התהליך ולהקפיא (זה טעים מהמקפיא אבל קשה לחתוך, צריך סכין מחומם במקרה זה). להוציא ממש לפני ההגשה. לפזר M&M לקישוט. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr