יום שבת, 22 באוגוסט 2015

מעטפות מתוקות מבצק סוכר - לחלוקה לילדים

מעטפות מתוקות מבצק סוכר הן יצירה מתוקה שמתאימה לחזרה לבית הספר, לחג, ראש השנה, או סתם כשיש סיבה לתת משהו למישהו שאוהבים.  קל להכנה וגם מעסיק את הילדים. מתאים לארוז בצלופן ולחלק, להנחה על קאפקייקס או על עוגיות/פתי-בר.

מעטפות מתוקות מבצק סוכר - לחלוקה לילדים


כדאי ללמוד קצת על בצק סוכר אם אינכם מכירים את הנושא, ברשומה: בצק סוכר למתחילים.
חומרים
בצק סוכר לבן וצבעוני בצבעים שאתם אוהבים (מספיקה כמות קטנה)
טוש אכיל (ניתן להשיג בחנויות המתמחות באפייה)
ציוד
מערוך, סכין

ההכנה
מכינים את הפתק: מרדדים את בצק הסוכר הלבן דק יחסית (2 מ"מ). חותכים באמצעות הסכין לריבועים קטנים לפי העין. אני הכנתי בגודל 2.5 ס"מ על 2.5 ס"מ. זהו ה"פתק" בתוך המעטפה.  

מכינים את המעטפה: מרדדים את בצק הסוכר הצבעוני דק יחסית (2 מ"מ). חותכים באמצעות הסכין לריבועים בגודל 5 ס"מ על 5 ס"מ (גודל המלבן למעטפה כפול בערך מגודל הנייר שיהיה בתוכו).
מניחים את הריבוע "הפתק" הלבן באלכסון בערך במרכז הריבוע הצבעוני. מקפלים שלושה מארבעת ה"שפיצים מעל לפתק ולוחצים מעט להדק את ה"פתק" הלבן (ניתן להשתמש במעט מים להדבקה). הדיוק לא מאוד חשוב, דווקא הצורה העקומה של המעטפה נראית יפה.

הנה סרט שמדגים את קיפול המעטפה.

מניחים את היצירה להתייבש. אחר כך רושמים על גבי הנייר מה שרוצים. אפשר לרשום שם של ילד, אותיות (למשל אם זה לחלוקה בבית ספר), חג שמח או טקסט אחר לבחירה. הנה שתי דוגמאות.

ניתן:
– לארוז בצלופן
– להניח על קאפקייק
– להניח על עוגיה או פתי בר. לשם כך יש למרוח מעט קרם או ממרח שוקולד שידביק את היצירה לעוגיה. מומלץ גם לארוז את העוגיה המוכנה בצלופן כדי שהיא לא תספוג לחות וכדי לשמור על היצירה.

תמצאו כן באתר מגוון הצעות ומדריכים לבצק סוכר. למשל פתקי בהצלחה מבצק סוכר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr