יום חמישי, 16 בפברואר 2017

קל להיות בריא – מדריך לבריאות

קל להיות בריא מאת ד"ר יעל טוקצ'ינסקי הוא מדריך לבריאות ולתזונה שכולל שפע מידע על סגולות הבריאות של אוכל ותבלינים, סוגי תזונה, תזונה לפי מצבים ומחלות, עצות תזונתיות ואפילו מתכונים. ספר עיון שאפשר לקרוא להרחבת הידע הכלל או לחפש בו משהו לפי הצורך. 
קל להיות בריא – מדריך לבריאות

המדריך קל להיות בריא מאורגן לפי המזון (פרי, ירק, דגן, תבלינים, בשר ועד וינטמינים מינרלים ושתיה) אחר כך נסקרים סוגי התזונה – לפי יום ההולדת, עונתית, לכבד, לעיניים, לשיניים ועד לסובלים מבעיות שונות כמו PMS, לפוריות, להריון, הנקה, לסוכרת, קרוהן, צליאק, לכאבי ראש, לשפעת, לנדודי שינה ועוד. כולל טיולים, ועוד. בהמשך גם עצות לחגי ישראל השונים, ונספחים לפי ויטמינים ומינרלים שממויינים לפי סוג הויטמין והמזונות העשירים בו. אחר כך יש גם נושאים נוספים כמו שילובי מזון, שילובי מזון ותרופות ולסיכום עצות שונות.
פרק המזונות
במזונות מופיע כל סוג מזון - – מפירות וירקות, דגנים, קטניות, פירות יער, תבלינים, בשר, דגים, ביצים, אגוזים, שמנים, ויטמינים, מינרלים, שתייה.
עבור כל מזון מפורט מקורו, סוגיו, מאפייניו וסגולותיו, עצות להכנה ושימושים, דיאטות, תרופות ומתכונים.
לדוגמא אבוקדו, מקורו, זניו, מאפייניו, סגולותיו - מה טוב ורע בו, עצות להכנה, שימושים נוספים כמו רפואיים (לעצירות) וקוסמטיים (מסיכת אבוקדו), דיאטות על בסיס אבוקדו, חליטות ושימושיהן (חליטת זרעי עלי אבוקדו משמשת לדיזינטריה ושילשולים) תרופות (ענפים עלים וקליפה של אבוקדו משמשים נגד תולעי מעיים) ולסיכום מתכונים מאבוקדו.
תזונה לכל דבר
זהו פרק שעוסק בסוגי התזונה ומפרט עליהם.
למשל,תזונה עונתית מדברת על הקשר בין העונה לפעילות הגוף, ומה מתאים לכל עונה, כולל שפע דוגמאות לכל סוג מזון. בתזונה לכבד מעבר לסקירה יש טבלה של מזונות מיטיבים עם הכבד (אגוזי מלך אבוקדו, גזר ועוד) ואלו שהורסים את הכבד (שימורים, אלכוהול, עוף ובשר תעשייתי, מזון מטוגן ועוד).
הכי כייף לקרוא מהם המזונות לשיפור מצב הרוח – ויש כאלו והם בכלל לא כמו שחשבתם מזונות מנחמים אלא מזונות שמשפיעים טוב על הגוף כמו אגוזים, דגי ים צפוני, ביצים, פירות וירקות עשירים במגנזיום, בננה (את זה ניחשתי), חלב שקדים, אבוקדו, סויה, דבש, שוקולד מריר (על זה שמעתי), ואגוז מוסקט. בהחלט כמה הפתעות.
בסוף הפרק אף תמצאו כמה זמן ניתן לאכול כל מזון (כל ענין ה"לשימוש עד" המבלבל), וטבלה מפורטת כמה זמן ניתן לשמור מזונות במקפיא – טבלה שאותה צריך "לגזור ולשמור")!
חגי ישראל
נושאים נוספים מופיעים אחר כך כמו חגי ישראל באופן מפורט עם המון עצות גם לצום וגם לארוחות ראש השנה או החגים הכבדות. מצאתי פה כמה מתכונים נהדרים ללביבות מעניינות ובריאות יותר, גם לגוון וגם להרגיש טוב עם זה!
נספחים
אחרי שקראנו הכל על סוגי המזונות, מה אם אנחנו צריכים לחפש מזונות עם סידן, עשירים בויטמין B12 או משהו אחר? אז בשביל זה יש את הנספחים, פה יש לכל ויטמין ומינרל רשימה של המזונות העשירים בוו וטבלאות עם כמויות.
אחרי קריאה חופשית הנספחים, ואיתם פרק תזונה לכל דבר בו יש תזונה לפי בעיה הופכים להיות סוג של אנציקלופדיה לפי הצורך כמו אנציקלופדיה רפואית.
לסיכום
ספר נהדר שממש חשוב שיהיה בבית, שמסב את תשומת הלב למה שאנחנו אוכלים ולהתאים אותו למצב שלנו ולרצון שלנו ללמוד ולדעת. מומלץ!
מידע
"קל להיות בריא" הוא ספרה החמישי של ד"ר יעל טוקצ'ינסקי. קדמו לו "בריאות האישה ברפואה המשלימה", "בריאות הגבר ברפואה המשלימה", "סיפורים מהקליניקה" ו"אסטרולוגיה לכל עת". ייחודה של ד"ר יעל טוקצ'ינסקי נעוץ בשליטתה במגוון רחב של שיטות טיפול אלטרנטיביות וקונבנציונליות.

"קל להיות בריא" מאת ד"ר יעל טוקצ'ינסקי. הוצאת הספרים "אוריון", 759 עמודים. מחיר לצרכן 125 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr