יום חמישי, 11 במאי 2017

פיצוקי – עוגיית פיצה שוקולד מחיטה מלאה

פיצוקי מחיטה מלאה – עוגיית פיצה (פיצה קוקי) שוקולדית ונהדרת בגרסה קצת יותר בריאותית עם קמח מחיטה מלאה, סוכר חום ושמן קוקוס. התוצאה, למרות השינויים, מושחתת וטעימה, ויש גם קיצור דרך להכין אותה יותר מהר בשימוש במיקרוגל!
פיצוקי – עוגיית פיצה שוקולד מחיטה מלאה

אחרי הפיצוקי, הפיצה-קוקי שהפך ללהיט, גדל הביקוש ואיתו המחשבה שלי איך להפוך את הפיצוקי לקצת יותר בריאותי וקצת פחות משמין. כך מצאתי כמה שינויים שישפרו קצת את המצב. עדיין מדובר בקינוח עתיר קלוריות וסוכר, אבל קצת פחות!
אז מה שאני מציעה כאן זה להחליף חלק מהמרכיבים לחיטה מלאה/סוכר חום ההרכב מתאים בדיוק לקמח פלוס החדש של אסם, אפשר גם להמיר חלק מהסוכר לממתיק מלאכותי כמו בטר סטיביה של NOW. במקום חמאה/מרגרינה, להשתמש בשמן קוקוס (זה גם קל יותר כי בקיץ שמן הקוקוס כבר נוזל) ואת השוקולד ל-60% או יותר מכך אם אתם אוהבים. וכמובן אפשר להחליף את הגלידה לגלידה רזה יותר.
הכמות מתאימה לזוג, ניתן לחלק את הכמות ל-2 כלים אישיים קטנים. אני השתמשתי בכלי שטוח בקוטר 14 ס"מ. למי שאוהב שהעוגיה קצת רכה אני ממליצה להשתמש בכלי קטן יותר כמו זה שהשתמשתי בפיצוקי הרגיל.
החומרים
2 כפות שמן קוקוס
2 כפות סוכר חום דחוס
1 כף סוכר לבן
1 חלמון או כף ביצה (כשליש ביצה L)
טיפה תמצית וניל
קורט מלח
5 כפות קמח פלוס רגיל או 2 כפות קמח מלא + 3 כפות קמח לבן (אפשר להמיר עוד כף מלבן למלא, אבל יותר מזה כבר יוצא קצת כמו לחם דחוס לטעמי)
קמצוץ (כ-⅛ כפית) של סודה לשתיה
3 כפות שוקולד קצוץ או שוקולד צ'יפס 60% או אחוז שוקולד גבוה יותר (כ-40 גרם).

ההכנה
לערבב את השמן עם שני סוגי הסוכר. להוסיף את החלמון הוניל והמלח, לערבב. להוסיף את כל השאר ולערבב. לשטח בכלי קטן המתאים למיקרוגל/תנור.
לחמם טוסטר אובן על 200 מעלות.
לאפות במיקרוגל דקה. המאפה צריך להיות מוצק אך בהיר. להעביר לטוסטור אובן ל-1-2 דקות להשחמה. לתת לזה להשחים מעט בלבד. הנה תמונה של הפיצוקי כשיצא מהמיקרוגל לפני ההשחמה. הוא ממש אפוי היטב רק חסרה קצת השחמה לקבלת פריכות.

אם מכינים כמות גדולה יותר עדיף לאפות כ-8 דקות ב-200 מעלות עד שמשחים בקצוות. לחכות דקותיים ולהגיש חם עם גלידה רזה.
למתכונים נוספים של פיצוקי שונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr