יום חמישי, 10 במאי 2018

עוגת תפוחים במחבת – קינוח חם בלי תנור

עוגת תפוחים במחבת היא קינוח מהיר וקל ללא שימוש בתנור, רק בכיריים. מתאים גם להכנת מנה אחת כשבא משהו מתוק. זה חוסך להדליק תנור בקיץ ומתאים בטיולים או לסטודנטים שאין להם תנור אלא רק גז. הוראות מפורטות וגם סרט ההכנה מצורף כאן.
עוגת תפוחים במחבת – קינוח חם בלי תנור

כשקיבלתי מתנה מחבת של פודאפיל עם המון סופרלטיבים ששום דבק לא נדבק אליה ואפשר אפילו להכין חביתה בלי שמן (בדקתי, בטח בדקתי – אפשר בהחלט אבל לא טעים), החלטתי לנסות להכין כמה דברים במחבת ולחסוך להדליק תנור שלא יחמם את הבית בימים החמים.
אם אתם מחפשים עוד מתכונים לקינוחים אישיים שמכינים בלי תנור, יש את קטגורית הבישול במיקרוגל שכוללת גם עוגות אישיות כאלו שמכינים במיקרוגל במנה אישית. פתרון כשמגיעה חברה לקפה ואין כלום בבית ולחשק פתאומי למשהו מתוק.
כשאתם מכינים את העוגה חשוב להשתמש במחבת איכותית חדשה יחסית כדי שהעוגה לא תידבק אליה ותתפרק כשהופכים או מוציאים אותה. אני השתמשתי במחבת של פודאפיל מסדרת Black Marble יש כיום המון מחבתות איכותיות נון סטיק לבחירתכם. עכשיו לפני החגים יש מבצעים, נצלו אותם. ההבדל בשימוש בין מחבת ישנה למחבת חדשה איכותית הוא שמים וארץ.
החומרים
1 ביצה
4 כפות קמח
1 כפית אבקת אפייה
2 כפות סוכר
25 גרם חמאה מומסת (לפרווה מרגרינה או שמן קוקוס)
1 כפית משחת וניל
למלית
תפוח
1 כפית סוכר
קינמון
ההכנה
לערבב את חומרי הבצק ללא הקמח.
להוסיף את הקמח ולערבב עד לאחידות.
לפרוס את התפוח לפרוסות או חתיכות קטנות. לערבב עם הקינמון והסוכר.
לאדות את התפוח במחבת כ-2 דקות עד שיתרכך. המטרה לא להשחים או לצרוב אלא רך לרכך ולבשל מעט.

לשפוך מעל את חומרי הבצק כך שיכסו את התפוחים.

בשלב זה אפשר להקטין מעט את האש. רצוי לכסות. להשאיר על האש 2-3 דקות עד שהבצק מתחיל להתקשות. רואים שהוא אפוי מסביב ושהבלילה כבר די התקשתה. המטרה היא שרוב האפייה מתבצעת בצד הראשון.
להפוך את העוגה ולהמשיך עוד כדקה כדי לצרוב מעט את הצד השני.

ניתן לראות את ההכנה בסרט הבא

להגיש חם עם אבקת סוכר או גלידה.

בבלוג יש עוד עוגות וקינוחים..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr