יום שבת, 9 בספטמבר 2017

פלאסיר של סולתם – סיר לחץ בלי לחץ

פלאסיר של סולתם הוא סיר לחץ בלי לחץ שניתן לפתוח אותו בכל זמן ובלי לחכות. הוא מקצר את זמן הבישול ושומר על הערכים התזונתיים של המזון. אם תמיד פחדתם מסיר לחץ – זה הסיר בשבילכם. פלאסיר קל יחסית, נוח לתפעול ובטוח. עכשיו אפשר לפתוח לבדוק את מצב התבשיל ולהוסיף תיבול או מרכיבים נוספים לפי הצורך בלי לחכות.
פלאסיר של סולתם – סיר לחץ בלי לחץ
אמא שלי מכורה לסירי לחץ, אני זוכרת את סיר הלחץ הענק שהיה בבית ילדותי שבו התבשל הכל – מפירה ועד אורז ואפילו חמין זריז. גם אני משתמשת בסיר לחץ, אבל רק לבישול גרגרי חומוס וסלק. ההתעסקות עם סיר הלחץ שלי (שהוא דווקא די טוב) היתה קצת מציקה. דבר ראשון הוא כבד וגדול. קשה לי לטפל בו ולנקות אותו, שנית, הוא תופס הרבה מקום על הגז (הוא רחב). בנוסף, צריך לטפל ולשמן את השסתומים, לטפל בנפרד בגומי (שתמיד הולך לאיבוד). ולסיום – צריך לחכות הרבה זמן כדי לפתוח את הסיר בסיום הבישול. לכן מאוד שמחתי לגלות את פלאסיר ומאוד סיקרן אותי איך הוא פועל.
פלאסיר הוא בגודל 7 ליטר והוא מאורך יחסית (כמו סיר למרק) בקוטר 22 ס"מ. הוא אינו תופס הרבה מקום על הכיריים ומאפשר לבשל בנוחיות במקביל.
יש לו 3 ידיות. 2 ידיות צד שאינן מתחממות. הידיות כפולות כשהחלק העליון זז על מנת לסגור ולהחזיק את המכסה משני הצדדים. למכסה ידית גדולה ונוחה להסיר ולהניח אותו. למכסה מחובר בצד התחתון אטם גומי לסגירה הרמטית. בקצה הידית יש שסתום אדים שבזמן הבישול יוצאים ממנו אדים לויסות הלחץ.
מבחינה טכנית הסיר עשוי נירוסטה - פלדת אל חלד משובחת (10/18). התחתית עשויה 3 שכבות – נירוסטה מבחוץ ובאמצע אלומיניום. השכבות מוצמדות ב Impact Bonding טכנולוגיה מתקדמת. לסיר פיזור חום אופטימלי. הסיר מתאים לכל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה. יש אחריות לשלוש שנים.
פונקציונלית, התפעול קל מאוד. כמעט כמו סיר רגיל. כשבישלתי הרגשתי שהמכסה מגיב ללחץ קל מתוך הסיר, אבל הפתיחה קלה ומהירה. מזיזים את התפסנים לפתיחה ולסגירה.
מבחינת זמני הבישול הוא מקצר לדעתי בין 20-30% מזמן הבישול בהשוואה לסיר רגיל. אין פה את החסכון המלא של סיר לחץ של 50-70% אבל השימוש נח יותר וקל יותר ומאפשר בישול בשלבים ופתיחה מהירה. בנוסף, יש חסכון באנרגיה כי אפשר לכבות את האש לפני סיום הבישול ולהשאיר את הסיר סגור והבישול ימשיך.
הכנתי בסיר מג'דרה מהירה והתוצאה היתה מצויינת. בישול מהיר ויעיל ונוח מאוד.

מידע
פלאסיר סולתם, 7 ליטר, קוטר 22, מתאים לכל סוגי הכיריים.
מחיר השקה: 299 (במקום 499 ).

להשיג בחנויות כלי הבית וברשת סולתם https://soltam.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr