יום שבת, 10 במרץ 2018

פילה ברמונדי בחמאת עגבניות

פילה ברמונדי בחמאת עגבניות, עם עשבי תיבול. מנה קלה, יפהפיה שמתאימה לארוח ולארוחה חלבית. דג הברמונדי חדש בארץ ונראה לי שהוא יצטרף לתפריט הקבוע שלי.
השבוע נחשפתי לדג חדש בארץ – הברמונדי שהגיע מאוסטרליה ומגודל בארץ. לברמונדי טעם עדין מאוד. זו היתה הזדמנות לנסות משהו חדש – דג חדש ומתכון חדש - פילה ברמונדי בחמאת עגבניות!
פילה ברמונדי בחמאת עגבניות
פילה ברמונדי בחמאת עגבניות

דג הברמונדי

דג הברמונדי חדש בארץ. ביוזמה חדשה מגדלים אותו בבריכות דגים מיוחדות במעגן מיכאל ובניר דויד בתנאים מתקדמים. הדג ניזון מאוכל איכותי. ובזכות גדילתו המהירה והתנאים המבוקרים, מתקבל דג איכותי במחיר נח. מתחרה לסלמון וללוקוס הים תיכוני (שנכחד בים התיכון) ובחצי מחיר!
מנת פילה דג ברמונדי מכילה רק 140 קלוריות, מהם 13% שומן בלבד. הוא עשיר בחלבון ובאומגה 3. יש לו תכונות של דג ים והוא אינו מכיל אנטיביוטיקה או מתכות כבדות.
לאחרונה השתתפתי בארוחת דגי ברמונדי של שף לויה בה הוגשו מבחר מנות עם הדג. זו היתה הזדמנות לטעום מגוון מנות המשלבות אותו. ביניהן: קרפצ'יו, סביצ'ה, קבבוני ברמונדי וחריימה ברמונדי. והנה כמה תובנות:
לדג הברמונדי טעם עדין מאוד. הרבה פחות דומיננטי מסלמון למשל, ולכן ניתן להקנות לו כל טעם שרוצים בלי בעיה. לכן יש לתבל אותו היטב. זה גם הופך אותו לקל להתרגלות למי שפחות רגיל לאכול דגים, כמו לילדים. גם בגלל שעצמותיו גדולות וקלות לשליפה והוא נמכר בצורת פילה.
בשר דג הברמונדי קשה יחסית ולכן פחות מתאים לסביצ'ה וקרפצ'ו. אם תרצו להכין ממנו קרפצ'יו (יוצא מצויין במרינדה אסייתית) – פרסו אותו מאוד דק.
זמן בישול הברמונדי קצר, 10-12 דקות בתנור יספיקו.
את דג הברמונדי ניתן להשיג בשופרסל, יינות ביתן וחנויות הדגים המתמחות. הוא כשר. הכי טוב לקנות דג שלם טרי ולבקש לפלט אותו (מנהל מחלקת הדגים בשופרסל הבטיח לי אישית שמפלטים וחותכים לפי בקשה), אבל הבנתי שניתן לרכוש גם מארזי פילה. מחירו החל מ-50 ש"ח לקילו.

מתכון – פילה ברמונדי בחמאת עגבניות

החומרים

פילה ברמונדי
שמן זית

חמאת עגבניות

1 עגבניה טריה אדומה עסיסית מרוסקת במגררת לא מסוננת
50 גרם חמאה
תבלינים – מלח, פלפל, צ'ילי, אורגנו, שום
אופציה – תבלינים טריים כמו רוזמרין, בזיליקום, אורגנו, עגבניות מיובשות

ההכנה


מתחילים עם חמאת העגבניות. ממיסים במחבת קטנה את החמאה, מוסיפים את העגבניה המרוסקת, מוסיפים תבלינים ושום. מערבבים ומניחים בצד. 

מייבשים את הברמונדי היטב (אני השתמשתי במגבת נייר). מתבלים את הברמונדי היטב במלח, פלפל, צ'ילי, וכו'. אני השתמשתי בתערובת מלח מתובל איטלקי של מלח הארץ. חשוב לתבל את הדג היטב, הוא מאוד עדין וללא טעמים מודגשים ויכול להיות תפל ללא תיבול מתאים.
מאדים את הברמונדי במעט שמן זית כ-2 דקות מכל צד.
חמאת העגבניות ורדרדה יותר מהרסק וצבעה עדין מאוד. מניחים אותו על חמאת העגבניות, מפזרים תבלינים ותוספות לפי הרצון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr