יום שישי, 16 במרץ 2018

המלצות יין לפסח 2018 – יין עד 100 שקל

המלצות יין לפסח 2018 - יין עד 100 שקל. חגיגיות הארוע וריבוי המשתתפים בארוחת ליל הסדר מצריכים לעיתים קרובות יותר מבקבוק יין אחד מה שמאפשר לגוון ולשתות כמה יינות במהלך הערב - "ארבע כוסות" למהדרין! אני ממליצה כאן על כמה יינות ישראליים קצת יותר חגיגיים מהרגיל שנותנים תמורה טובה לכסף ומתאימים גם כמתנה למתארחים.
המלצות יין לפסח 2018 – יין עד 100 שקל
המלצות יין לפסח 2018 – יין עד 100 שקל

יקבים

היינות עליהם אני ממליצה כאן מגיעים מיקבים ישראליים, רובם יקבי בוטיק מרחבי הארץ: יקב אדיר בגליל העליון, יקב נטופה בגליל התחתון, יקב טוליפ ויקב מאיה בעמק יזרעאל, יקב 1848 בהרי ירושלים.

יקב אדיר

יקב אדיר הוא יקב משפחתי בגליל העליון (ממוקם באיזור התעשייה דלתון). הכרמים נמצאים בסמוך – בכרם בן זמרה. מרכז כולל חדר טעימות, חנות יין וגבינות המיוצרות בחלב אדיר ומרכז סדנאות בישול. ליקב חדר חביות מושך וחצר נעימה ומטופחת. נקודות רכישה. תוכלו לקרוא עוד על הביקור שלי ביקב אדיר.

יקב נטופה

יקב נטופה הוא יקב אחוזה Estate Winery עם חדר טעימות אינטימי בו מתקיימות טעימות ופעילויות קולינריות. היקב ממוקם במצפה נטופה. נקודות רכישה.

יקב טוליפ ויקב מאיה MAIA

יקב טוליפ ויקב מאיה ממוקמים בכפר תקווה. יקב טוליפ בוטיק הממוקם בכפר תקווה בחזון שילוב ומעסיק את חברי הכפר. אחוזים מהכנסות מכירות מארזי השי של עמותת Make-A-Wish Israel ביניהן יינות פרייבט לייבל של היקב הוקדשו להגשמת ילדי העמותה. יזם יקב טוליפ, רועי יצחקי הקים את יקב מאיה שמתמחה ביינות ים תיכוניים. לרכישה באתרי היקבים ובחנויות יין.

יקב 1848

יקב 1848 מבית יקב ציון הוא היקב הראשון בישראל שנוסד בירושלים ב-1848. דורות של משפחת גלינה שור ייצרו פה יין והיינות מסומנים לפי הדורות שפיתחו אותם. יקב 1848 הוא יקב הפרימיום שמיתג לאחרונה את סדרת הבלנדים שממותגים לארועים Special Occasion. לרכישה בחנויות היין.

יינות

רוזה -  לקבלת הפנים

יין רוזה מתאים מאוד לאקלים הארץ. הוא קליל יותר מהיין האדום ועם זאת מתאים למנות שונות ראשונות, עוף או ארוחות קלות. ואם לא בלילה סדר, הוא יתאים לארוחת החג הראשון או השני בצהרים כשחם. תוכלו גם לעשות "גזור ושמור" ליינות הרוזה ולפתוח אותם בשבועות.
יין רוזה - לקבלת הפנים

וויט פרנק 2017 מיקב טוליפ

בלנד מרענן המכיל 65% קברנה פרנק ו 35% סוביניון בלאן. עם ארומה של פרחי ורדים, פריחת הדרים ותות שדה. פירותי ורענן. קליל מתקתק ומאוד מומלץ.
מחיר מומלץ: 79 ש"ח

כרם בן זמרה רוזה 2017 מיקב אדיר

מכיל 100% ענבי ברברה. טעמי תות שדה, עשבוניות קלה, עלי ורדים ואשכולית אדומה בעל חמיצות גבוהה, גוף בינוני, מתיקות נעימה וסיומת מתמשכת.
מחיר מומלץ: 90 ש"ח

דומיין נטופה רוזה 2017 מיקב נטופה

בלנד של 50% סירה, 30% גראנש, 20% מורבדרה. יין יבש פירותי בסגנון חבל פרובנס עם חמיצות קלה וסיומת מתמשכת.
מחיר מומלץ: 60 ש"ח

יין לבן – למנה הראשונה

יין לבן מתאים לסלטים, דגים ומנות קלות, אני ממליצה על יין לבן עם המנה הראשונה. יש להגישו בטמפרטורה ממוצעת של 6 מעלות, כלומר כמעט ישר מהמקרר.
יין לבן - למנה ראשונה

סוביניון בלאן 2015 מסדרת כרם בן זמרה של יקב אדיר

יין לבן יבש 100% סוביניון בלאן. יין רענן עם חומציות טובה, איזון הרמוני בין עץ לפרי. יין מאוזן וטעים.
מחיר מומלץ: 90 ש"ח

שרדונה נגב-גולן 2014 מיקב בזלת הגולן

יין זני 100% שרדונה מענבים מכרם רמון ומהגולן בשיתוף פעולה של כרם כרם רמון ויקב בזלת הגולן שזכה בפרס כבר מהבציר הראשון. יש לו עיצוב מיוחד עם פקק הברגה מיוחד עליו מוטבע דגל ישראל. יין מרענן וארומטי. קיבלתי אותו בביקור בכרם רמון במצפה רמון. תוכלו לקרוא עוד על הביקור שלי בכרם רמון.
מחיר מומלץ: 95 ש"ח

יין אדום – למנה עיקרית

יין אדום הוא היין המרכזי בפסח. רבים יפתחו בחג רק יין אדום, אחד או יותר ולכן אני מציעה כאן מבחר יינות אדומים- זניים ובלנדים חגיגיים אך עם זאת לא יקרעו את הכיס ומתאימים גם למתנה ואפילו יין אחד במחיר של מבצעי החג בסופר. את היין השאירו בטמפרטורת החדר ופתחו בתחילת הארוחה ותנו לו "לנשום" עד שתגיעו לשתות אותו עם המנה העיקרית הבשרית.
יין אדום - למנה עיקרית

יינות זניים

קברנה סוביניון 2015 כרם בן זמרה מיקב אדיר

יין זני מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בחלקה ייעודית ויושנו 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות. טעם עשיר עם ניחוחות פירות אדומים שחורים בשלים. יין עפיץ עם סיומת נעימה ומתמשכת.
מחיר מומלץ: 90 ש"ח

שיראז 2016 כרם בן זמרה מיקב אדיר

יין זני מענבי שיראז שנבצרו בבציר ידני ויושנו 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. יין בעל נגיעות פירות יער שחורים ותבלינים, בעל גוף מלא, צבעים עזים, עגול ונעים!
מחיר מומלץ: 90 ש"ח

בלנדים של ענבים פופולריים

קברנה שיראז 2014 Special Occasion מיקב 1848

בלנד של קברנה סוביניון ושיראז שיושן 16 חודש בחביות אלון צרפתיות. היין ממותג דור 6 של היקב ומסווג כ"Family Events". זני הענבים האלו אהובים במיוחד על הישראלים מה שהופך את היין לבעל פוטנציאל טוב לכל המשפחה. היין מתגלגל בפה ומהנה מאוד עם חמיצות בתחילה וטעם שיורי ארוך.
מחיר מומלץ: 99 ש"ח

נטופה כרם 2017

בלנד סירה וטוריגה נסיונל שיושן 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בעל ארומת פרי. היין הזה הוא הזדמנות לשתיית יין בוטיק במחיר של מבצעי החג בסופר!
מחיר מומלץ: 40 ש"ח, נמכר במבצע 3 ב-100

לאטור נטופה אדום 2014

בלנד של 70% סירה, 30% מורווד שיושן 13 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. בעל גוף עשיר ואלגנטי. יין טעים מאוד שענבי הסירה מורגשים בו מאוד עם חמיצות נמוכה יחסית.
מחיר מומלץ: 90 ש"ח

בלנדים מזרח תיכוניים 

סירה ארגמן 2014 Special Occasion מיקב 1848

בלנד של סירה וארגמן שיושן 16 חודש בחביות אלון צרפתיות. היין ממותג דור 6 של היקב ומסווג כ"Party Time". ענבי הארגמן פותחו בהכלאה בארץ (מקריניאן וסוזאו) והם פחות מוכרים על ידי הישראלים שפחות מורגלים אליהם, אך טעמם מזכיר פטל וטעמו מושך. הארגמן מוסיף ליין גוף וצבע עמוק וטעמו ייחודי ומתמזג מענין עם הסירה הפופולרי. כדאי לנסות!
מחיר מומלץ: 99 ש"ח

MARE RED 2016 מיקב מאיה

בלנד של קריניאן, מורבדר, סירה שיושן 8 חודשים בחביות אלון צרפתי ואמריקאי. בעל גוף קל עד בינוני וטעם פירותי. זהו בלנד ים תיכוני יוצא דופן הכולל את ענבי הקריניאן שלהם טעם דומיננטי שהישראלים אינם מורגלים בו, עם זאת הוא עגול ונעים.  הוא מומלץ למי שמתעניין בשתיית ובטעימת יין או ולחובבי יין!
מחיר מומלץ: 85 ש"ח

יין קינוח – לסיום הארוחה

הישראלים אוהבים מאוד יינות קינוח. בדרך כלל אלו יינות חצי יבשים. אני רוצה להמליץ פה על יין שאני אוהבת במיוחד והוא קצת שונה מהיינות החצי יבשים שאנחנו מוצאים בסופרמרקטים, הוא דומה לפורט ובסדר גודל מחיר של 100 ש"ח, מה שהופך אותו למתאים במיוחד למתנה למארחים שכולם יוכלו להנות ממנה.

פלוט ניינטי אייט Plot Ninety Eight 2012 סמוק מיקב אדיר

בלנד של 60% קברנה סוביניון,20% שיראז ו 20% שרדונה שיושן בחביות עץ אלון 34 חודשים. השם 98 מגיע ממספר החלקה הבלעדית של יקב אדיר. שיטת ההכנה שלו מורכבת והוא יושן בחבית 34 חודשים.
יין בעל צבע ענברי וגוף משמעותי עם מתיקות גבוהה להגיש בטמפרטורת 13-15 מעלות או על קינוח כמו גלידה או עוגה. שימו לב שזהו יין מחוזק ויש בו ריכוז אלכוהול גבוה יחסית של 18.5%.
מחיר מומלץ: 100 ש"ח
יין קינוח

תירוש 

לפני שאסיים את הכתבה אתן תשומת לב לאלו שלא שותים אלכוהול. מוצר חדש של יקב ציון הוא תירוש ענבים טבעי מופחת קלוריות. בטכנולוגיה חדשנית הם מייצרים תירוש שיקל על אלו שרוצים לחסוך בסוכר ובקלוריות בחג. הוא מכיל 53 קלוריות במקום 88 קלוריות ל-100 מ"ל (כשליש קלוריות פחות!) ובלי השפעה על הטעם, בהחלט חידוש מרענן!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr