יום שלישי, 24 באפריל 2018

יינות לבנים פרימיום של יקב 1848

לכבוד חג השבועות מציג יקב 1848 מבחר של 5 יינות לבנים ורוזה ביניהם יין שרדונה חדש! היינות הם רוזה, שרדונה סוביניון בלאן, שנין בלאן, זנים לבנים ושרדונה. היינות מתאימים במיוחד למאכלי החג הקלים המשלבים דגים, גבינות, פסטות וירקות.
יינות לבנים פרימיום של יקב 1848


שבועות אצלי תמיד מתחבר כחג של גבינות ויין, למרות שהוא הרבה יותר מזה. איך שלא חושבים על זה, כחובבת יין אצלי החג הוא תרוץ ללגום יינות חדשים ולהנות ממפגשים נעימים. לאחרונה הכרתי את יינות יקב 1848. טעמתי והמלצתי על כמה מהם לפסח. לקראת שבועות הפעם אני מתמקדת ביינות הבהירים – לבן ורוזה שמתאימים לארוחות שבועות הקלות בין אם הן פסטה, דג, סושי, סלט או גבינה.
יקב 1848 הוא אחד היקבים המעניינים בארץ וכנראה הותיק ביניהם שעדיין קיים ומחדש ביינות חדשים! ההיסטוריה שלו הולכת אחורה לשנת 1848 בעת חידוש הישוב היהודי בירושלים, אז הקים  יצחק גלינא-שור במרתף הצמוד לכותל המערבי את היקב הראשון בארץ ישראל! לאוכך השנים נאלצה המשפחה לנטוש את היקב אח הבנים חזרו חזרה ופתחו מחדש את היקב. שנים ודורות שלמים במשפחה היו אמונים על עשיית היין שהשתבחה לאורך השנים.
יינות היקב ממותגים לפי הדורות של המשפחה שייצרו את היין כשהדור הראשון הוא מ-1850 וכך הלאה עד לדור 8 – היינן יוסי שור, בן הדור ה-8 למשפחת שור בעלי יקב ציון שהקים את יקב הפרימיום 1848. היקב מפתח ומייצר יינות איכות שזכו בלא מעט פרסים! תוכלו לקרוא עוד על הדורות באתר היקב: 1848- הדורות ועל הפרסים שזכו ב-Terravino בשנתיים האחרונות.

חמשת היינות שיקב 1848 ממליץ לשבועות ממותגים תחת "חגיגת לילות לבנים", משחק מילים משעשע שמתאים היטב ללבן שמתקשר עם חג השבועות ולחגיגה לתוך הלילה. רוזה, שרדונה סוביניון בלאן, שנין בלאן, זנים לבנים ושרדונה.  

רוזה – דור 2
היין מכיל 65% גרנאש ו-35% ברברה. הגוון התקבל מהשהייה קצרה עם הקליפות  לצבע ורדרד בהיר עם הבזקים בגווני האפרסק. יין בעל גוף נעים, עם חמיצות פריכה וטעמים של אשכולית אדומה, אפרסק, דובדבן בהיר עם סיומת ארומתית פירותית מרעננת.
מומלץ להגשה עם סלטים, פסטה עם ירקות, רצועות דגים, גבינות.
שרדונה סוביניון בלאן – דור 2
היין מכיל 60% שרדונה ו-40% סוביניון בלאן. צבעו קש בהיר ירקרק עם ארומה של פרחים לבנים, אשכולית צהובה ולמון גראס. היין בעל גוף קל ופריך עם סיומת מינראלית ארוכה.
מומלץ להגשה עם פיצות, פסטה ברוטב שמן זית, סושי
שנין בלאן – דור 4
צבע היין זהבהב מבריק עם שוליים ירקרקים. ארומה של פירות טרופיים, קליפת לימון, שזיף לבן וחבושים. גוף בינוני ומלטף עם סיומת פירותית מתמשכת.
מתאים למנות אסייתיות וגבינות עדינות.
זנים לבנים- דור 5
היין מכיל 40% שרדונה, 40% סוביניון בלאן ו-20% שנין בלאן. בעל צבע ירקרק זהוב בהיר. ארומה של פסיפלורה, אגס בשל, קליפות הדר, אפרסק לבן ואגוז קלוי. גוף מלא ובפריך עם סיומת פירותית מרעננת.
מתאם לצד דגי ים, בשר עדין, חזה עוף, גבינות צהובות קשות.
שרדונה – דור 7
יין חדש שהושק לאחרונה. מיוצר מ-100% ענבי שרדונה שעברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. תסס בחביות אלון צרפתי והתיישן על השמרים surlies במשך 8 חודשים. היין בוקבק ללא סינון.
בעל צבע זהוב ירקרק, ארומה של פירות טרופיים, שקדים קלויים, אפרסק לבן, קליפות הדרים, ליצ'י ואננס. גוף מלא ומלטף עם סיומת פירותית, פריכה ומרעננת.
מתאים לעוף ודגים בגריל, פסטות ברוטב עשיר, גבינות מתובלות.
במארז שקיבלתי מהיקב הגיע רוזה 2016 וזנים לבנים 2016 שאת שניהם מאוד אהבתי. הרוזה עדין ומרענן והזנים לבנים עשיר ומלא טעמים. בכלל, כחובבת שרדונה אני אוהבת גם בלנדים שלו והבלנד של 1848 בדומה ליינות האחרים שטעמתי, מוצלח מאוד! אני מחכה בכליון עיניים לטעום גם מהשרדונה החדש!

שיהיה לכולנו חג שבועות שמח עם הרבה יין!

מידע
לרכישה בחנויות היין ברחבי הארץ.
כשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr