יום רביעי, 4 באפריל 2018

סלט העגבניות של יונתן רושפלד

סלט העגבניות של יונתן רושפלד הפך לאחד האהובים עלי לאחרונה. ויש לו כמה גרסאות. הוא מבוסס על עגבניות מכמה סוגים (כולל צלויות), גבינה או ביצה קשה (בגרסת פרווה) ועשבי תיבול טריים. כמה פשוט ככה גאוני. הנה הגרסה שלי של הסלט הזה, מבוסס על מה שאכלתי במסעדות.
סלט העגבניות של יונתן רושפלד
את סלט העגבניות של רושפלד טעמתי בפעם הראשונה כשף שיונתן רושפלד הזמין אותי ל"ג'ונתן פוד קלאב" כאורחת שלו לכתוב על המסעדה. אני מתוודה שמאז אני גרופי שלו כי הכל שם היה כל כך טעים, כולל הסלט. בפעם השניה אכלתי גרסת פרווה שלו ב"הרברט סמואל" הכשרה בריץ קרלטון, סלט העגבניות שלו נשאר בתפריט למרות שיונתן רושפלד עזב את המקום כבר מזמן.
קצת לפני פסח כשאני מחפשת לגוון ולחדש את תפריט החג החלטתי להכין אותו לבד לפי מיטב זכרוני  ממה שאכלתי במסעדות. הסלט דורש הצטיידות מראש במבחר עגבניות ועשבי תיבול טריים אבל ממש קל להכנה, צבעוני ויפהפה וקוצר מחמאות!
מבחינת כמות, אין חוקים, השתמשתי כחצי קופסה של עגבניות שרי אדומות, כחצי קופסה של צהובות והטייגר הגיעו בתפזורת, בכמות דומה. כמות העגבניות שתשתמשו תגדיר את גודל הסלט שתקבלו. לכמות הזו השתמשתי בכחצי מארז בזיליקום, חצי קופסת עיגולי מוצרלה של גד ובצל ירוק אחד מהחבילה.

החומרים

עגבניות שרי מכל הסוגים והצבעים: אדומות, תמר, צהובות, טייגר
עגבניות צלויות (מכינים לבד מעגבניות בשלות ותכף אסביר איך, זה קל)
בצל ירוק חתוך לעיגולים, בצל אדום פרוס דק (אחד או שניהם)
בזיליקום טרי (ורצוי גם אורגנו טרי)
זיתי קלמטה
עיגולי גבינת מוצרלה רגילה או באפלו, או ביצה קשה לגרסת הפרווה
אופציונלי: פלפל חריף פרוס דק, צנוניות פרוסות דק

לרוטב

לימון, שמן זית, חומץ בלסמי
מלח ופלפל שחור
סילאן לזילוף

ההכנה

מתחילים בהכנת עגבניות צלויות שישלחו לטוסטר או התנור בזמן הכנת הסלט. חותכים את העגבניות לרבעים או שמיניות (אפשר גם לחצאים אם הן קטנות). מניחים בתבנית משומנת על מלח גס. אני גם מורחת עליהן קצת שמן זית ומניחה ביניהן רוזמרין (לא חובה). שמים בתנור ב-220 מעלות ל-30-35 דקות. אני הכנתי בטוסטר אובן והשגחתי מדי פעם הורדתי מעט את הטמפרטורה אם נראה לי שנשרף מדי. להוציא ולהניח להתקרר, משתמשים בהן בטמפרטורת החדר והן טעימות גם לנשנוש ומנות אחרות.


לחתוך את כל עגבניות השרי לחצאים (את הטייגר אני חותכת לרבעים כי הם קשים ובשרניים לפעמים). להוסיף את הבצל ועשבי התיבול (בשלמותם), להוסיף 2 כפות מיץ לימון ו-2 כפות שמן זית, כפית חומץ בלסמי ולערבב בעדינות.
להעביר לקערה שטוחה. לפזר את הגבינה (או את הביצה הקשה מפוררת) ועליה להזליף פסי סילאן. להניח מעל את העגבניות הצלויות. להגיש מיד.
וכך נראית גרסת הפרווה עם הביצה

ובמבט על

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr