יום חמישי, 23 באוגוסט 2018

רוסטביף במעטפת חרדל דיז'ון Meat Kit

רוסטביף חגיגי בתנור מנתח סינטה במעטפת חרדל דיג'ון משובח המונח על פרוסות תפוחי אדמה ובצל. מנה חגיגית במיוחד לחג, שבת או לארוח. ההכנה קלה ביותר, מתוזמנת (מכינים מראש ומכניסים לתנור בזמן מוגדר לפני ההגשה) והתוצאה מרשימה וטעימה. בתמונה הרוסטביף חתוך מהצד.



למרות הידע הרב של בבישול ואפייה יש דברים שתמיד חששתי שלא יצליחו. אחד מהם הוא הנתח המרכזי לחג. המרכזיות של המנה והעובדה שאלו נתחי פרימיום תמיד הרתיעו אותי מלהכין. ההפתעה שלי היתה שכשיש נתח איכותי נכון והוראות טובות – זה קל ויוצא בול!
השתמשתי ב-Meat Kit של הקצבייה בביתן אהרון, אחרי שאציג את המתכון אספר עליו קצת. אבל בקצרה, הרעיון הוא שיש מגוון מתכונים, בוחרים מתכון ומזמינים את הבשר (אפשר גם להזמין את שאר החומרים למתכון כמו חרדל או תערובת תבלינים) והוא מגיע עם גלויה של המתכון הנבחר. והמתכון, לפחות ממה שאני ניסיתי פה – מדוייק להפליא!

רוסטביף במעטפת חרדל דיז'ון

מצרכים

נתח סינטה לרוסטביף בכמות הרצויה. אני עשיתי 2 ק"ג. 
3/4 כוס שמן זית (אני שמתי פחות)
2 כפות חרדל דיז'ון גרגירים
5-8 שיני שום כתושות
טימין ורוזמרין חתוכים דק

ההכנה

מערבבים את חומרי המרינדה. 

חורצים חריצים בנתח בעזרת סכין, ובעזרת אצבעות מכניסים את המרינדה לתוך החריצים. הערה שלי: אל תתביישו – עשו חורים גדולים יחסית והחדירו פנימה את המרינדה, זה מה שנותן לבשר את הטעם החרדלי המשובח.
נותנים לנתח לנוח עם המרינדה כ-3 שעות במקרר.

מצפים בנדיבות את הנתח במלח גס ופלפל שחור גרוס.
מחממים תנור ל-250 מעלות. בתבנית אפייה מפזרים פרוסות של תפוחי אדמה ובצלים (אני פיזרתי קצת פפריקה מתוקה על תפוחי האדמה). מניחים מעליהם את הנתח.


הנתח שלי היה בגודל 2 ק"ג בערך לכן אפיתי 20 דקות בחום של 250 מעלות ואז הנמכתי ל-180 מעלות לעוד 40 דקות.

חוות דעתי

דבר ראשון זה יצא בול – מרשים מבחוץ וורדרד בפנים, במרקם מושלם שסינטה צריך להיות – מוצק, לעיס אבל לא יבש. דבר שני – זה היה ממש מעט עבודה. ההוראות מדוייקות וקלות, פשוט ורגוע. בלי הלחץ של לבדוק להציץ לחשוש מפאשלה במנה המרכזית. דבר שלישי – זה ממש קל שהכל מגיע מסודר ומאורגן ובאיכות גבוהה. אין לי ספק שבארוחת חג זו מנה של וואו!
רוסטביף במעטפת חרדל דיז'ון Meat Kit

אז כמו שהבטחתי, הנה עוד הסבר על ה-Meat Kit.

Meat Kit

זהו קונספט חדש של ה"קצבייה" מביתן אהרן לקראת החגים. ה-Meat Kit מכיל מגוון מתכונים קלים שגם כאלו שלא יודעים לבשל יוכלו לעקוב אחרי המתכון ולהכין בהצלחה. יחד עם הקיט ניתן להזמין מהקצבייה את המצרכים המשלימים כמו חרדל, תערובת תבלינים וכו' (פרט לירקות, פירות או תבלינים טריים). Meat Kit שנמכרים (בנוסף לרוסטביף):
קיט צלי בקר ביין אדום – נתח כתף בקר, שמן זית, יין אדום, ציר בקר, מלח גס, פלפל שחור גרוס, עלי דפנה.  מחיר החל מ- 85 ₪ לק"ג
קיט שוק טלה - שוק טלה, חרדל דיז'ון גרגירים, מלח גס, פלפל שחור גרוס. מחיר החל מ-119 ₪ לק"ג
קיט כתף טלה אוריינטלית – מנה חגיגית של כתף טלה בתוספת תבלינים אוריינטליים ברמיזות קלות... אניס.. הל.. קינמון... פשוט להכנה וטעים בטירוף. החל מ-119 ₪ לק"ג.
קיט גלילות טלה – ה-מנה לראש השנה. הכנה קלילה ופשוטה אך תוצאה מרשימה ומענגת... רולדה של טלה בתוספת בשר טחון, צנוברים, עגבניות, פטרוזיליה ותבלינים. החל מ-119 ₪ לק"ג.

כמו שהזכרתי, ה Meat Kit נמכר בקצבייה.

הקצבייה

אטליז בוטיק במרכז המסחרי של ביתן אהרן בעמק חפר. זהו עסק משפחתי של זוג, נעמה וליאור קרייצר, שחזרו מטיול בדרום אמריקה, התלהבו מהבשר שם, למדו את רזי הבישול וכשחזרו ב-2009 פתחו את הקצבייה שלה גם מפעל קטן לייצור מוצרי בשר טריים כמו: עראיס, המבורגרים, נקניקיות, קבב, ועוד. לבוטיק יש גם מעדנייה עם תערובות תבלינים, סלטים, דגים, גבינות, בירות, ומוצרים משלימים. נעמה וליאור נמצאים בעצמם באטליז באופן שוטף ודואגים לתת יחס אישי ושרות קשוב ומקצועי.
הנה כמה דוגמאות למוצרים ושילובים בקצבייה - קבב מתובל מוכן לצלייה בטעמים שונים, קפוא. אורז איכותי עם תערובת עשבי תיבול.
קבב קפוא מתובל ומוכן לצלייה מ"הקצבייה"

אורז משובח ותבלין לאורז מהמעדנייה של "הקצבייה"

מידע

הקצבייה, מרכז מסחרי ביתן אהרון, מחלף חבצלת, טל. 09-866-4771
שעות פתיחה: א' – 10:00-17:00, ב' – ד' 08:00-19:00, ה' 08:00-20:00 , ו' – ש' 08:00-15:00
גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr