יום שני, 22 באוקטובר 2018

לזניה פתוחה בכמה וריאציות – לזניה פתוחה קלאסית ולזניה מפורקת

לזניה פתוחה הוא השגעון החדש בתחום הפסטה. היא מתאימה במיוחד להכנת ארוחה קטנה ליחיד או זוג בלי להדליק תנור ולחמם את הבית, בלי לעמוד שעות ולהרכיב – מכינים ואוכלים!
לזניה פתוחה בכמה וריאציות – לזניה פתוחה קלאסית ולזניה מפורקת

אם לא שמעתם אף פעם על לזניה פתוחה פספסתם טרנד קולינרי שהתחיל לתפוס בכל העולם. הרעיון בלזניה פתוחה (או לזניה מפורקת) שבעצם מכינים את כל מרכיבי הלזניה, בדרך כלל עם קיצורי דרך, זורקים על הצלחת (פחות או יותר מסודר), ואוכלים. חוסך זמן, חוסך התעסקות, ואידיאלי לארוחה לזוג. ארוחה כזו שמכינים מהר כשחוזרים עייפים מהעבודה. כמובן שהיא גם מתאימה לכל ארוחה או ארוח, אפשר להכין בכלי הגשה ענק לחלוקה או כמו שהיום יותר מקובל – בהגשה של מנה מעוצבת אישית.
הנה כמה רעיונות לפסטות פתוחות. אלו אינם מתכונים אלא יותר הרכבות, לכן לא הכנתי רשימת מצרכים מיוחדת. בעקרון מה שצריך זה עלי לזניה (ביתיים או קנויים), ומרכיבים לפי רצונכם. בעקרון יש שלושה סוגים עיקריים: 1.לזניה אוליו ירקות, 2. לזניה בולונז בשרית, 3. לזניה גבינה ושמנת. לפני שאספר איך להכין, אדבר על הבישול וההרכבה של הלזניה עצמה.

סיר פסטה עם מכסה סינון של ארקוסטיל

אם אתם אוהבי מטבח וגאג'טים, תהנו לבשל את הפסטה בסיר איכותי. לכבוד יום הפסטה המתקיים ב-25.10 ארקוסטיל יצאו עם מבצע של 40% הנחה על סיר הפסטה המיוחד כך שמחירו יהיה 149 ש"ח (במקום 249 ש"ח, המבצע עד 31.12.18) . מדובר בסיר בגודל 5 ליטר עשוי נירוסטה איכותית, בקוטר 22 ס"מ (סיר גבוה שלא תופס הרבה מקום על הכיריים). במכסה הסיר קיימים חריצים ייעודיים לסינון נוזלים מבישול הפסטה בצורה קלה ויעילה. בתום הבישול יש לסגור את הידיות 'לנעילת' המכסה ולהטות את הסיר כלפי הכיור. המים זורמים דרך חורי המכסה בקלות ומאפשרים שימוש פשוט ונוח ללא צורך במסננת.
סיר פסטה ארקוסטיל
הסיר בעל תחתיתImpact Bonding , טכנולוגיה המאפשרת פיזור חום אחיד בזמן הבישול וכולל  ידיות דינמיות לתפיסת המכסה בעת סינון הנוזלים. מתאים לכל סוגי הכיריים ולתנור (עד 180 מעלות) כולל אינדוקציה ועמיד במדיח כלים.
ידיות דינמיות
חורים במכסה - להוצאת המים

הכנת הפסטה

בשלו את הפסטה לדרגת אל דנטה. אחר כך אפשר לזרוק אותה לצלחת או לכלי ההגשה כמו שהיא (זו תהיה ממש לזניה מפורקת) או לחתוך אותה לריבועים (זה קצת פחות בגודל מהפסטה, תישאר רצועה בצד) ולסדר בערימה בשכבות (אפשר ישר או באופן מפוזר ומבולגן יותר). יתרון נוסף הוא שהפסטה תצא ישרה בצדדים ואסתטית, אפילו יותר מושכת מלזניה אמיתי שחותכים מתבנית גדולה.

לזניה מפורקת אוליו ירקות

זוהי לזניה פתוחה מפורקת המבוססת על רוטב של שמן זית עם תוספת ירקות/אנטיפסטי. 
לזניה פתוחה מפורקת אוליו ירקות

מכינים ירקות לפי הטעם, הנה כמה אפשרויות:
בטטה במיקרוגל, לחתוך לקוביות ולאדות עם מעט שמן זית.
לפרוס פטריות ולאדות בשמן זית.
לשים עגבניות שרי בטוסטר אובן (על תבנית קטנה) להבריש במעט שמן זית (אפשר עם מלח גס). לקלות על חום 180 מעלות כ-10 דקות.
אפשר גם להוסיף זיתים, חתיכות מוצרלה, ריקוטה, או גבינה בולגרית.
לערבב מעט שמן זית עם שום כתוש, מלח ופלפל, לאדות את הכל יחד עם הפסטה במחבת רחבה, או פשוט לחמם טיפה במיקרוגל ולערבב עם הפסטה.
מעל פורסים רצועות של פרמזן (אפשר עם קולפן) להגשה.
לזניה מפורקת אוליו ירקות

לזניה פתוחה בולונז

זוהי לזניה פתוחה המבוססת על רוטב בשר "ראגו".
לזניה פתוחה בולונז

רוטב ראגו/בולונז – תוכלו למצוא הוראות במתכון לזניה אמיליה רומנה
אופציונלי: בשמל מאותו המתכון – תוכלו למצוא גם ברשת מתכוני בשמל מהירים במיקרוגל (אני מבטיחה לשתף בהזדמנות). פרמזן מגורר.
בעקרון מספיק לבשל את הלזניה ולהרכיב אותה על צלחת עם הראגו. בלי הבשמל זו לזניה לעצלנים אבל עדיין טעים וחתיכי יותר
לזניה פתוחה בולונז

לזניה גבינה ושמנת

זוהי לזניה המבוססת על גבינה. אותה לא הכנתי ולא הדגמתי הפעם, אבל העקרון הוא עם הירקות שהכנו לפזר גבינה (מוצרלה למשל), בשמל או קצת שמנת מתוקה. להרכיב ולשים במיקרוגל לחצי דקה עד דקה, או בטוסטר בצלחת חסינת אש.
לסיכום, אני מקווה שהבנתם את הרעיון – מרכיבים איכותיים, בלגן בצלחת – מהר וקל ולאלתר. אז תכינו את המצלמות, כי המנה הזו תעלה לאינסטוש!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr