יום רביעי, 24 באוקטובר 2018

השקת יינות יקב רמת הגולן: ירדן רום 2014, ירדן קצרין 2014

שני יינות הדגל של יקב רמת הגולן הושקו השבוע. מדובר בבציר חדש (2014) של ירדן רום 2014 וירדן קצרין 2014. אלו יינות יוקרתיים, מאוזנים ובעלי גוף עם פוטנציאל יישון משמעותי.
השקת יינות יקב רמת הגולן: ירדן רום 2014, ירדן קצרין 2014
היינות הם יצירה של ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן שהמשיכו שיתוף פעולה עם היננית המפורסמת זלמה לונג שעבדה איתם על כרמים ייחודיים מאז 2002 במטרה להשביח את איכות היין. בהכנת היינות השתתפה גם הייננית טלי סנדובסקי. ויקטור שונפלד הציג את היינות והגיש לטעימה.
היינן ויקטור שונפלד במצגת היקב והיינות

בציר 2014

בציר 2014 היה יוצא מן הכלל. חורף רטוב וקר עם טמפרטורות נמוכות כשאחריהן טמפרטורת מעט גבוהות מהרגיל עם 58% גשם בלבד. מאי-אוקטובר קרירים מהרגיל וללא מזג אויר חריג. הבציר היה מאוחר ונמשך רק 12 שבועות. היה יבול מעט נמוך מהממוצע עם איכות גבוהה.

ירדן רום 2014

ירדן רום 2014 יוצר בלעדית על ידי ינני היקב (אחרי שיתוף הפעולה עם זלמה לונג) אך הוא המשך הסדרה. בשיתוף הפעולה מאז 2002 הוא יוצר לראשונה מבציר 2006. זו רק הפעם השישית שהוא מיוצר כיוון שהוא מיוצר רק כשהבציר איכותי מספיק.
היין יוצר מהכרמים הטובים ביותר של היקב הממוקמים ברמת הגולן. הרכב היין 48% קברנה סוביניון, 38% סירה ו-14% מרלו. השילוב הוא של קברנה סוביניון המקנה ליין מבנה, סירה שמעגל ומעניק אדמה ועשן, ומרלו הרך יחסית (למרות שהמרלו של רמת הגולן לא כל כך) ובעל ארומת עשבי תיבול והדרים.
היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים ובוקבק ללא סינון.
ירדן רום 2014 צילום חגית גורן
להשיג בחנויות היין המובילות. כשר. מחיר כ-450 ₪

ירדן קצרין 2014

קצרין הוא יין סופר פרימיום. מיוצר רק בבצירים יוצאים מן הכלל ובמהדורות מצומצמות בלבד. הוא יין הדגל וגולת היצירה של היקב.
היין מיוצר מכרמי רמת הגולן. הוא מורכב מזני בורדו - 84% קברנה סוביניון, 10% מרלו, 3% מלבק ו- 3% פטי ורדו. השילוב הוא של קברנה סוביניון שמעניק מבנה ובסיס פרי בשל, המרלו מוסיף מורכבות ורכות, מלבק ופטיט ורדו פחוניות כשהפטיט ורדו מעניק צבע ומבנה טאניני.
היינות מהחלקות השונות יושנו בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים; לאחר המיזוג הוחזר היין לאותן החביות למשך 6 חודשים נוספים, כך שזמן היישון הכולל בחביות הגיע ל- 24 חודשים.
ירקן קצרין 2014 צילום: חגית גורן
להשיג בחנויות היין המובילות. כשר. מחיר כ-450 ₪

לדברי יאיר שפירא, מנכ"ל יקב רמת הגולן: "יקב רמת הגולן משיק בצירים חדשים, של יינות סופר-פרימיום אהובים, המנגישים לקהל לקוחותינו את האיכות המיוחדת של הענבים, הגדלים בכרמי הגולן ובחלקם אף מנוהלים בניהול עצמי של מחלקת גידול היין שבאגף היין ביקב. היינות הללו, שנה אחר שנה,  הפכו למובילי דרך ומשהו שראוי לצפות לו".

חוות דעתי

שני היינות אלגנטיים. לקצרין טעם עוצמתי של פירות שחורים ועץ. שניהם בעלי גוף רב ומאוזנים אך יש צורך ליישן אותם כדי להגיע לאיכות המכסימלית. אהבתי במיוחד את הקצרין.

יקב רמת הגולן כמוביל בקיימות

קיימות הוא נושא מרכזי בתעשיית היין העולמית. יקב רמת הגולן מוביל את הנושא בארץ בהמשך לפעילותו כיקב מוביל ופורץ דרך בישראל. בתהליך מורכב עבר היקב הסמכה והוא הראשון שכל הכרמים בניהולו (כ-40% מכרמי היקב בניהולו) קיבלו תקן קיימות. יחד עם יקב הרי גליל מדובר בכ-1,700 דונם של כרמים שהוסמכו. היקב הוא הראשון בארץ ומחוץ לקליפורניה בהסמכה זו. והוא הקים את התשתית ליקבים אחרים בארץ. יינות היקב המכילים 85% ענבים מחלקות בעלות קיימות יקבלו תו תקן של קיימות בסימון הבקבוק. הארגון המסמיך הוא LODI RULES Sustainable Winegrowing Program.

מידע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr