יום שלישי, 8 בינואר 2019

פולנטה פטריות ונתחי סויה – מנה חורפית צמחונית משביעה ואלגנטית

פולנטה פטריות ונתחי סויה היא מנה קלה, חמימה וטעימה שנראית נהדר. אם תמיד רציתם להפתיע את הצמחונים בחבורה במנה שתתאים להם בארוחה חגיגית או סתם ליומיום וגם אוכלי הכל יהנו ממנה – זו המנה!
פולנטה פטריות ונתחוני סויה – מנה חורפית צמחונית משביעה ואלגנטית

פולנטה אפשר להכין כמו דייסה/מחית או כעוגה יבשה יותר.  למנה הזו מקובל להכין כמחית וזה מה שהכנתי פה, אבל אין מניעה לעשות ממש עוגה לחתוך לקוביות ולהגיש עם הפטריות והסויה מעל. הפולנטה היא למעשה קמח תירס. אפשר להכין אותה לבד בבית מתירס, או שפשוט מאוד קונים אותה מוכנה, היא נמצאת בסופר במדף של הקמח. אפשר להכין את זה כמנה ראשונה, אבל התוספת של נתחי סויה מוסיפה למנה המון חלבון והיא מתאימה בהחלט כמנה עיקרית ליום שני ללא בשר meatless monday או לצמחונים.

מצרכים

החומרים ל- 2-3 מנות.

פולנטה

½ כוס פולנטה
½2 כוסות חלב (או מרק)
1 כף שמן זית או חמאה
מלח, פלפל
אופציה: כף פרמזן מגורר

פטריות ונתחוני סויה

240 גרם נתחי סויה דמוי עוף טבעול - וכאן גם אנצל את ההזדמנות להמליץ על המוצר הזה. הוא טעים ובאפס עבודה - ישר מהמקפיא למחבת!
קופסה קטנה של פטריות שמפיניון טריות חתוכות לרצועות גסות.
בצל סגול קטן חתוך לאורך לרצועות (לא חובה).
3 כפות רוטב סויה
1 כף סילאן
1 כף חומץ בלסמי (אני מוותרת עליו בחורף כי הוא עושה הרבה ריח בבית).

לקישוט להגשה

רצועות פרמזן (ליצור עם קולפן)
פטרוזיליה או בזיליקום קצוץ.

ההכנה

מבחינת תזמון, כדאי להתחיל עם הקפצת הסויה ורק כשמכניסים את הפטריות להכין את הפולנטה במקביל, אבל אפשר להכין את הפולנטה ולפני ההגשה לתת לה ערבוב עם כף או שתיים של מים).
מכינים את הפולנטה: בסיר שמים חלב, תבלינים ומפזרים את הפולנטה. מבשלים תוך ערבוב מדי פעם עד שהפולנטה סופגת את המים. להגעה לסמיכות הרצויה יש להוסיף מים.
במקביל, אם מכינים עם הבצל, מאדים אותו כדקה במעט שמן לפני הכנסת הסויה. מאדים את נתחוני הסויה ישירות מהמקפיא עם מעט שמן (אצלי תמיד זה שמן זית) ולערבב מדי פעם למשך 5 דקות. ם, להוסיף חתיכות גדולות של פטריות שמפיניון ולאדות עד שהן משתזפות. להוסיף את הסויה, הסילאן (והבלסמי אם שמים) ולערבב מעט שיסמיך והרכיבים יקבלו צבע שחום.
לסדר את הפולנטה על צלחת ומעליה את תערובת הסויה והפטריות. אפשר על צלחת מרכזית או בצלחות אישיות. לשים על התערובת רצועות פרמזן ועשבי תיבול.


קרדיט צילום: עדן שרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr