יום רביעי, 23 בינואר 2019

דלעת ערמונים ממולאת בבשר מן הצומח - מנה טבעונית יפה ומרשימה

דלעת ערמונים ממולאת בבשר מן הצומח היא מנה טבעונית יפה ומרשימה, שמתאימה כמנה עיקרית טבעונית לארוח או ליומיום. ההכנה ממש קלה ומהירה (עם בשר מן הצומח של טבעול)  אך היא דורשת זמן אפייה, בעיקר האפייה המקדימה של הדלעות. אפשר להכין מראש ולחמם במיקרוגל.  
דלעות ערמונים ממולאות בבשר מן הצומח - מנה טבעונית יפה ומרשימה

מכירים את זה שיש אורחים טבעונים ולא יודעים מה להכין? אז בפעם הבאה שזה יקרה תכינו דלעת ערמונים ממולאת. זה יגנוב את ההצגה ואני מבטיחה לכם שהאורחים הלא טבעונים ירצו גם.
אני ממליצה להכין טחינה ולזלף על הדלעות הממולאות ממש לפני ההגשה, זה מאוד משדרג את המנה.

המצרכים ל-4 מנות

4 דלעות ערמונים קטנות
1 בצל סגול קטן קצוץ
8 כפות גדושות בשר מן הצומח טבעול
4 עגבניות שרי או 1 עגבניה בינונית אדומה בשלה, קצוצות דק
1 כף רסק עגבניות
1 כפית סילאן
פטרוזיליה קצוצה
שום, מלח, פלפל, פפריקה מתוקה
מעט שמן זית

על חומרי הגלם

דלעת ערמונים היא המצאה ישראלית. באנגלית היא נקראת Acorn. היא קטנה יותר מדלעת רגילה ויש לה טעם אגוזי שמזכיר ערמונים. מבחוץ היא ירוקה ומבפנים צבעה צהוב-כתום. השוס בה הוא לקנות אותה קטנה ולמלא אותה במנה אישית יפיפיה ומושכת. אפשר למלא אותה בכל מיני דברים חלביים, בשריים או פרווה. הרעיון הוא להפוך את דלעת הערמונים למנה טבעונית יפה ולמלא אותה בתוכן שמכיל חלבון כמנה עיקרית לטבעונים.

השתמשתי בטחון צמחוני מסדרת הבישולים של טבעול. יש במנה של 80 גרם 16 גרם חלבון. השוס של זה שזה מחכה במקפיא ובלי התעסקות וללא הפשרה מוקדמת ישר מבשלים. מהמקפיא למחבת/סיר. אפשר להכין מזה בולונז טבעי וכל מנה שכוללת בשר טחון. וזה ממש טעים!

ההכנה

חותכים את דלעות הערמונים קרוב לחלק העליון ושומרים את החלק שהסרנו. מוציאים את התוכן כולל הגרעינים והסיבים ויוצרים קערה קטנה. מורחים את הדלעות והחלק שהסרנו בשמן זית ואופים בתנור בחום בינוני (180 מעלות) ל-30 דקות.






כ-5 דקות לפני שמסתיימת האפיה המקדימה של הדלעות מטגנים במחבת בצל עד שמזהיב, מוסיפים את ה"בשר" והעגבניות ומאדים מעט, מוסיפים תבלינים ורסק עגבניות וכ-2-3 כפות מים. בסך הכל מבשלים את תערובת הבשר כ-3 דקות על אש גבוהה. 
אגב, זו הזדמנות לספר שטיגנתי את המלית במחבת חדשה Authentic של Tefal שעכשיו יוצאת במבצע "טרייד אין" על מחבתות בו מקבלים 100 ש"ח הנחה בקניית מחבת Tefal כשמוסרים מחבת ישנה. את המחבתות הישנות החברה תבדוק ואם יהיו שמישות הן תימסרנה לעמותות קהילתיות ברחבי הארץ. מבצע "יש לך מחבת פח"? של Tefal.


ממלאים את הדלעות, אני אוהבת למלא כך שנוצרת גבעה במרכז הדלעת.


אופים כ-15 דקות בחום בינוני.


להגיש עם החלק שהסרנו "המכסה" ליד או מעל לדלעת. אפשר לזלף טחינה מעל הדלעת הממולאת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr