יום שבת, 6 באפריל 2019

שעועית ירוקה עדינה מוקפצת עם בטטה

שעועית ירוקה עדינה מוקפצת עם בטטה היא תוספת נהדרת, צבעונית וקלה להכנה. מנה מושלמת לארוח, לפסח ולכל הזדמנות. הטריק פה הוא להשאיר את הירקות מעט פריכים ומתפצחים בפה. אפשר להכין מראש ולחמם במיקרוגל. מתאים לצמחונים ולטבעונים. תוספת יפיפיה ומקסימה לכל ארוחה שמקשטת את השולחן. מתכון מחמישה רכיבים!

אצלי ירקות הם חובה בכל ארוחה, ורצוי יותר מאחד. הרצון לחסוך בזמן הפך את השעועית הירוקה לפופולרית במיוחד אצלי – מהמקפיא למחבת! ואני משתדלת לגוון עם מה שאני מוסיפה לה. השילוב עם בטטה הוא מנצח גם מבחינת הצבע וגם מבחינת המרקם והטעם. בעבר הכנתי שעועית ירוקה חתוכה ועכשיו אני מגוונת גם עם הדקה השלמה, לדעתי היא מעודנת יותר אבל כדאי לשים לב שהשקיות מכילות רק 600 גרם וזו כמות לא כל כך גדולה.

אגב, אם אתם בדיאטה ו/או מקפידים לאכול בריא -  זו תוספת מעולה! הבטטה היא סופרפוד לכל  דבר ועדיפה על תפוח אדמה!

מרכיבים

שעועית ירוקה עדינה
בטטה
שמן (אני משתמשת בשמן זית)
רוטב טרייקי
רוטב סויה (לא חובה)
שום
כלים

מבחינת כלים חשוב להשתמש במחבת עם ציפוי מונע הדבקות עם שוליים גבוהים אחרת הבטטה נדבקת וזה סיוט! אני השתמשתי במחבת Arcosteel מהסדרה החדשה של אדוני.

ההכנה

לחתוך את הבטטה לקוביות קטנות. להקפיץ בשמן על אש גבוהה, לערבב תוך כדי מדי פעם. לשים לב שהבטטה לא נשרפת, כדאי לטעום אותה כשהיא מתחילה להשחים כדי לבדוק אותה. היא מתרככת ללא התראה וכדאי להיזהר לא לבשל יותר מדי כי הכייף שבתבשיל הזה הוא הפריכות של הירקות.
אחרי שהבטטה מוכנה מוציאים אותה לכלי שתחכה בצד ולא תתרכך יותר מדי. מכניסים למחבת את השעועית הירוקה ומקפיצים על אש גבוהה. מערבבים מדי פעם וכשהשעועית מתחילה להתרכך ולהשחים מעט (זהירות לא לשרוף אותה היא הופכת מרירה). הכי טוב לטעום אותה ולוודא שהיא מוכנה. אז מוסיפים את הבטטה, שופכים מעל בנדיבות רוטב טרייקי, רוטב סויה ושום כתוש. אם אני משתמשת ברוטב סויה רגיל הוא כבר נותן קצת מליחות. אחרת אפשר להוסיף קצת מלח.
מקפיצים עוד קצת יחד שיספגו הטעמים ומגישים. אפשר לאכול את זה גם קר או לשמור במקרר ולחמם במיקרוגל אחר כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr