יום שבת, 29 בפברואר 2020

שני מרקים של חורף ונינג'ה אחד

החורף הוא התקופה שבה הכי מתבקש להכין מרק. למען האמת, אצלי אוכלים מרק כל השנה. זו הארוחה האהובה על הבן שלי בשעות הלילה המאוחרות גם בקיץ. אני אוהבת לגוון וכל פעם לאכול מרק אחר. המרקים הכי אהובים אצלי בבית הם מרק כתום חלק (מרוסק), מרק ירקות עשיר בירקות חתוכים ומרק עוף צח. למרק הכתום ומרק הירקות יש הרבה וריאציות – שינוי הרכב הכתומים והירקות, הוספת חלב או שמנת, קרם קוקוס, רסק עגבניות, איטריות, וכו'.

מאז הגיע אלי הנינג'ה פודי בלנדר Ninja Foodi Cold&Hot Blender אני מכינה כל ערב כמעט מרק שונה. המאמץ בהכנה קל והכמות קטנה יחסית, מספיקה לנו בארוחת ערב עם כריך (אנחנו ממש אוהבים מרק ולחם יחד), שקדי מרק, וכו'. הבלנדר הזה מכין שייקים, מיצים, קוקטיילים, רטבים, מרקים ועוד. הוא ממצה, מבשל, קוצץ, מרסק ומערבב לפי תוכניות בצורה מדהימה. בעונה הזו אצלינו הוא מכין בעיקר מרקים ורטבים ואחר כך גם מנקה את עצמו בתוכנית הניקוי עצמי כך שזה ממש מעט עבודה להכין כל ערב מרק אחר. תוכלו לקרוא עוד על המכשיר בכתבה על קולקציית 2020 של נינג'ה.

מרק ירקות חלבי (ניתן להמיר לתחליפי חלב)

הצבע משחק במרק הזה מאוד. אני אוהבת לכלול ירק אדום, כתום וירוק. הבסיס הוא בצל מטוגן בחמאה שנותן את הקרמיות והטעם המודגש, האדום אצלי תמיד מעט פלפל אדום, הכתום גזר, דלעת או בטטה, והירוק ברוקולי או תרד. לזה מתווספים עוד ירקות – תפוח אדמה כדי שהמרק יהיה יותר פחמימתי ומשביע, פטריות בשביל הטוויסט, ועוד.
את המרק הכנתי בנינג'ה, הכמויות קטנות וההוראות קלות, אני מסבירה גם הכנה בסיר.
החומרים
1 בצל קטן
1 שן שום
3 כוסות ציר ירקות (או מרק ירקות באבקה)
3-4 כוסות ירקות (אפשר לשנות את ההרכב):
½ כוס גזר גמדי קפוא
½ כוס ברוקולי קפוא
1 תפוח אדמה חתוך
½ פלפל אדום קצוץ
1 כוס פטריות
1 ענף סלרי קצוץ ללא העלים
1 כוס חלב, או תחליף
1 כף חמאה
מלח, פלפל
ההכנה
בנינג'ה – להכניס חמאה, תבלינים ובצל ולהפעיל תוכנית SAUTEE (5 דקות). להוסיף את הירקות והמרק ולהפעיל תוכנית מרק Hearty Soup (30 דקות). להוסיף חלב ותבלינים. הירקות כאן נכנסים בגודל של כ-3 סנטימטר.

בסיר – לקצוץ בצל ולטגן עם חמאה, לקצוץ ירקות ולהוסיף עם המים ולבשל עד שמתרכך, להוסיף חלב ושם כתוש עד שרותח.

מרק כתום חלק

מרק טבעוני בריא וטעים, סמיך ומנחם לערבי החורף הקרים. 

החומרים
1 בצל קטן
1 שן שום
2 כפות שמן זית
4 כוסות כתומים – גזר, בטטה, דלעת, ניתן להמיר גם חלק בתפוח אדמה שנותן יותר סמיכות
4 כוסות מרק (או מים ואבקת מרק
מלח, פלפל
ההכנה
בנינג'ה - להכניס חמאה, תבלינים ובצל ולהפעיל תוכנית SAUTEE (5 דקות). להוסיף את הירקות והמרק ולהפעיל תוכנית מרק Smooth Soup (30 דקות). להוסיף שום כתוש. הירקות כאן נכנסים בגודל של כ-3 סנטימטר.


בסיר – לקצוץ בצל ולטגן עם חמאה, להוסיף ירקות עם המים ולבשל עד שמתרכך. לרסק עם בלנדר ידני או לצנן ולרסק במעבד מזון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr