יום שני, 28 במרץ 2016

אוזני המן עם תמרים, אגוזים וצימוקים

אוזני המן מיוחדות, טעימות ונימוחות, עם בצק בטעם אגוזי מלך ומלית תמרים, אגוזים וצימוקים. אם תרצו, אפשר לומר, אוזני המן שהתחפשו לט"ו בשבט.
אוזני המן  עם תמרים, אגוזים וצימוקים

אוזני המן מיוחדות אלו יצאו מטריפות ברמות. הטעימות שאכלתי מימי. וכל מי שטעם הסכים אותי. מכיוון שהבסיס שלהם הוא בצק די סטנדרטי, כשאני חושבת מה תרם למרקם והטעם החלומי, אין לי ספק שהם חומרי הגלם המשובחים והאיכותיים בהם השתמשתי. ביניהם אמנה את קמח העוגיות של סוגת, חמאה הולנדית צהובה של שופרסל, וניל משובח של לוראן אוילס ושמן אגוזי מלך של הוילרי ורנולז. בהמשך אסביר עוד על חומרי הגלם ומה הייחוד שלהם.
הבצק של אזני המן מיוחדות הוא בצק שנקרא 100-200-300, על שם יחסי הכמויות של חומרי הגלם העיקריים (קמח, חמאה, אבקת סוכר) "מתובלים" בשמן אגוזי מלך ווניל איכותי. המילוי הוא שילוב של ממרח תמרים מתובל בשמן אגוזי מלך, ושברי אגוזי מלך וצימוקים. הנה המתכון המדויק והחומרים שבהם השתמשתי כולל הפרטים המדויקים גם של היצרן. ניתן להחליף מותגים כמובן, אבל אני מפרטת ומדייקת במה שהשתמשתי.
החומרים
300 גרם קמח עוגיות של סוגת
200 גרם חמאה. אני השתמשתי ב-100 גרם הולנדית צהובה שופרסל ו-100 גרם מרגרינה של שופרסל
100 גרם אבקת סוכר סוגת
חצי כפית אבקת אפייה סוגת
2 קורט מלח
כף תמצית וניל טהור לוראן אוילס או מה שיש בבית
2 כפות חלב (לפי הצורך לבצק לא דביק מדי)
למלית
ממרח תמרים של שופרסל
אגוזי מלך שופרסל, חתוכים לחתיכות
צימוקים בהירים שופרסל
* ניתן לשלב מליות אחרות, כמו נוטלה עם פירורי פתי בר, קוביית שוקולד שלמה.
קצת על חומרי הגלם
קמח עוגיות הוא קמח המכיל כמות קטנה יותר של גלוטן. הוא תורם לכך שהמאפה יהיה רך ופריך יותר. השפעתו היא על מרקם המאפה. לחליפין, הוסיפו כף או שתיים של קורנפלור לקמח רגיל.
החמאה ההולנדית הצהובה של שופרסל בעלת טעם משובח ביותר.
ממרח התמרים כולל כמות נכבדה של סוכר. אבל הוא מאוד טעים ומאוזן לשימוש במליות ואין לו את הטעם האופייני של ממרחי תמרים שאני מרגישה בהם טעם לוואי. אם תרצו ממרח טבעי, הנה מתכון לממרח תמרים ביתי.
באוכל כמו בכל דבר התיבול משפיע. אמנם הוניל והשמן הארומטי מתנדף באפיה אך הוא משאיר שאריות טעם. על מנת שהוא יבלוט יותר, הוספתי שמן אגוזי מלך גם למלית.

ההכנה
אני משתמשת במעבד מזון מג'ימיקס. מערבלת עם הסכין את כל החומרים היבשים עם קוביות חמאה (או מרגרינה) קרות. כשמרקם הופך פירורי, מוציאה ממעבד המזון ומוסיפה את הנוזלים.
להניח במקרר לשעה (אני מכינה את הבצק יום קודם ומחלקת את העבודה וחוסכת זמן המתנה).
לערבב את חומרי המלית. להשאיר קצת שברי אגוזי מלך וצימוקים לקישוט.
לרדד, לקרוץ עיגולים עם כוס או חותכן עגול. להניח מלית במרכז, לקפל מ-3 צדדים ליצירת צורת האוזן. אני אוהבת להשאיר פתח ולא לסגור עד הסוף. בפתח הזה לפזר שברי אגוזי מלך וצימוקים.
את הטכניקה ליצירת צורת אוזן המן אפשר לראות בהוראות המפורטות של אוזני המן צבעוניות מבצק סוכר.
לאפות 15 דקות ב-180 מעלות. להוציא את אזני ההמן כשהם עדיין בהירים ולא להשחימם.
הכנתי מהבצק גם כמה אוזני המן עם נוטלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr