יום שבת, 8 ביולי 2017

אוסם פלוס – אוכל בריא יותר!

סדרת המוצרים החדשה של אוסם פלוס מכילה הרבה יותר דגנים מלאים וסיבים תזונתיים! הסדרה כוללת פסטה, פתיתים, קוסקוס, קמחים, קרקרים ובייגלה. כל המוצרים כוללים 30% קמח מלא, חלבון ורכיבים כמו שיבולת שועל. מידע על המוצרים ורעיונות למתכונים.
אני נוהגת לאכול בריא בבית. לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, קינואה, וכו'. כשאני רוצה שבני הבית יצטרפו ויאכלו בריא יותר זה לא תמיד הולך בגלל הטעם השונה ובגלל חוסר הנגישות של מוצרים שטעמם דומה לאלו מהחיטה הלבנה.
סדרת פלוס פותרת חלק מהבעיה כשהמוצרים בסדרה "מחוזקים" וכוללים הרבה יותר חיטה מלאה, סיבים ורכיבים בריאים בזמן שטעמם דומה למוצר הרגיל או בחלק מהמקרים כמו בקרקרים – טעים כשלעצמו. סיבים מלאים תורמים להרגשת שובע לאורך זמן, העליה ברמת הסוכר בדם בעקבות אכילתם מתונה יותר, הם טובים למערכת העיכול ומסייעים להורדת השומנים בדם. שיבולת השועל שהיא סיב מסיס בריא במיוחד. כדאי לשים לב שלא מדובר במוצרים דיאטתיים אם כי הם יכולים לעזור במעט גם בדיאטה, כתחליף למוצר "לבן" לחלוטין.
פסטות, פתיתים וקוסקוס
בסדרה פסטה אוסם פלוס ספגטי, פסטה מסולסלת, איטריות למרק, פתיתים וקוסקוס. המוצרים האלו כמעט רגילים, ומחוזקים בשיבולת שועל ברמה של 4% שמספיקה בשביל להכפיל (ולפעמים אף יותר מזה) את כמות הסיבים התזונתיים! באופן כללי כמעט לא מרגישים בהבדל בטעם, אולי מעט יותר אל-דנטה.
להצעות הגשה: אידיתי ירק קפוא שמכיל בצל, כרובית וברוקולי (מיועד כירק לפשטידה) עם גזר קצוץ במעט שמן זית. הוספתי לקוסקוס, התקבלה מנה טעימה ובריאה, גיוון לירק הקוסקוס הרגיל.

קמח
שני קמחים בסדרת אוסם פלוס – רגיל ותופח, שניהם מכילים 30% חיטה מלאה. ברוב המתכונים הרגילים ניתן להשתמש, צריך לפעמים (בעיקר בבצק שמרים) להוסיף מעט יותר נוזלים. כבר נתקלתי בעבר בקמח "חצי חצי". המוצרים האלו טובים ונגישים. הנה מתכון לפיצוקי – פיצה קוקי שהיא עוגיית פיצה שמכינים מהר והיא בריאותית יותר. הרכב הקמח מתאים בדיוק לקמח פלוס. המתכון לפיצוקי מחיטה מלאה.

קרקרים ובייגלה
בסדרה אוסם פלוס יש קרקרים: קרקר חומוס, קרקר עגבניות ופסטו, קרקר בצל מקורמל ובייגלה פלוס.
כאן לדעתי הפלוס התזונתי המשמעותי ביותר! חיטה מלאה, סובין ונבט חיטה, אחוז משמעותי של שיבולת שועל (19%) ואפילו קמח כוסמין בבייגלה! באופן כללי 50-60% מהמוצר הוא חיטה מלאה. יש לשים לב שברוב המוצרים כאן יש הרבה מלח בדומה לרוב המוצרים ה"רגילים".
בייגלה פלוס – הרבה יותר בריא מבייגלה רגיל!!! קמח חיטה מלא, קמח שיבולת שועל מלא, קמח כוסמין מלא. הטעם דומה מאוד לבייגלה רגיל ואפילו פריך יותר. לא הרגשנו הבדל בכלל! הילדים אהבו!

קרקרים –כל הקרקרים מכילים קמח חיטה מלא, סובין ונבט חיטה, קמח שיבולת שועל באחוז משמעותי (19%). הטעמים טבעיים (אבקת חרובים, מיצוי פטריות, תבלינים וכו') ובקרקר החומוס גם חומוס, על חשבון חלק משיבולת השועל. לדעתי הקרקרים שונים בטעמם מכל הקרקרים הרגילים ומהווים מוצר שונה ולא תחליף מדוייק לרגיל. לדעתי זה דווקא מבורך. הקרקרים מאוד פריכים ולפעמים קצת שבירים! בקרקר הבצל המקורמל יש פחות מלח וזה טוב. קרקר העגבניות והפסטו מצא חן בעיני במיוחד, טעם הירק מודגש מאוד!


לסיכום
לאוסם פלוס המון יתרונות, וחסרונות? המחיר קצת יותר גבוה לא באופן מוגזם, ולדעתי זה בהחלט מצדיק את היתרונות הבריאותיים. הבייגלה נגמר מייד וכבר קניתי חבילה נוספת, עדיף אמרנו – פלוס!

גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr