יום שלישי, 21 באוגוסט 2018

יינות בוטיק לחגים בכמה תקציבים

יינות בוטיק לחגים הם אפשרות מעניינת שלעתים קרובות נותנת תמורה טובה יותר לכסף ובטח אפשרויות מעניינות יותר מאשר שתמצאו בסופר. רובם נמכרים בחנויות היין המתמחות. כשתגיעו לחנויות אלו ייתכן שתמצאו מומחה שיגיד לכם שאם תרצו יין טוב רכשו משהו בסביבות 200-300 ש"ח. אז אפתיע אתכם כאן – יש יינות טובים גם בפחות מ-100 ש"ח או קצת יותר מסכום זה. יינות של יקבי בוטיק ישראליים קטנים יחסית. זו גם הזדמנות לגוון ולטעום יינות חדשים ושונים. בכלל, החגים הם סיבה למסיבה קולינרית ובזה גם נכלל היין!

הרבה נאמר על התאמת יין לאוכל. באופן כללי יין לבן לאוכל קל יותר (מנה ראשונה, דג או עוף), אדום לכבד יותר (עוף ובשר) ורוזה תמיד...את המוסכמות האלו כבר שברנו מזמן. בהרצאה של מומחה היין אדם מונטיפיורי קיבלנו טיפים הרבה יותר מפורטים ומצד שני טיפ חשוב – שתו מה שאתם אוהבים – הכל הולך אם טעים לכם בפה! תוכלו לקרוא עוד על התאמת היין לאוכל בכתבה "על טעם ועל ריח".
אתמקד כאן בחשיפת יינות מעניינים מיקבי בוטיק במחירים סבירים שאפשר להרשות לעצמנו לחגים ולארוח, ומצד שני נותנים תמורה טובה לכסף. חילקתי את המבחר הפעם לפי טווחי מחיר: החל מ-60 ש"ח, איזור ה-75 ש"ח, יינות ב-90 ש"ח ויינות מעל 100 ש"ח. בכל הקטגוריות (פרט ליקרה בה יש רק יינות אדומים) הצעתי יינות לבנים, רוזה ואדומים. כמעט כל היינות (פרט לאורטל) כשרים (וכשלא, זה צויין בתאור היין).

יינות החל מ-60 ש"ח

לא חייבים להשקיע המון בשביל לקבל יין. אם תעלו בכמה שקלים מעל למבצעי היינות בסופר כבר תמצאו יינות שקיבלו את כל תשומת הלב והתיישנו בחבית.

נטופה דומיין אדום 2017NETOFA DOMAINE

בלנד אדום שמכיל 50% סירה, 30% מורבדרה ו-20% גרנאש. התיישן 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
יין בעל גוף בינוני ונעים, צבע ארגמני עם חומציות טובה, ארומה של פירות יער אדומים.
מחיר: 60 ש"ח

אורטל תל שיפון 2014 ORTAL TEL SHIFON

בלנד של 38% סירה, 33% קברנה סוביניון ו-29% מרלו מצפון רמת הגולן. כל זן נבצר והותסס בנפרד. היין התיישן בחביות אלון צרפתי במשך כ-12 חודש. לא כשר.
אני טעמתי את בצירי 2012-2013. יין בעל גוף בינוני, ארומה פירותית עם השפעת עץ מתונה ומתיקות פרי מודגשת. נעים מאוד לשתיה ונותן תמורה טובה במיוחד למחירו, אם כשרות אינה משנה לכם, מומלץ ביותר!
מחיר: 68 ש"ח

דלתון אסטייט גראנש 2016 DALTON ESTATE GRANACHE

מורכב מ-90% גרנאש ו-10% שיראז מהגליל העליון. הגרנאש נבצר ביום האחרון של חודש אוגוסט ועבר תסיסה אלכוהולית במיכלי נירוסטה. היין התיישן בחביות אלון במשך כשנה.
יין בעל צבע אדום עמוק, רך בעל מרקם חלק, חמיצות נמוכה. ארומות של דובדבן ופטל יער.
מחיר: 65 ש"ח

אורטל ויונייה רוסאן 2017 ORTAL VIOGNIER ROSSANNE

בלנד של ויונייה עם 17% רוסאן מכרם קיבוץ אורטל. בציר ידני ותסיסה ספונטנית והתיישנות על השמרים של כ-4 חודשים. הבלנד הסופי הותאם אחר כך. לא כשר.
ליין צבע קש עם גוונים ירקרקים, ארומטי מאוד, פרחוני ופירותי עם רעננות מורכבת.
מחיר: 68 ש"ח.

אורטל רוזה 2016 ORTAL ROSE

בלנד של קברנה סוביניון וסירה ביחס שווה מכרם בגובה 900 מטר בצפון רמת הגולן. הענבים נבצרו ידנית בסחיטה ישירה ללא השרייה על הקליפות. התירוש תסס בחביות כ-4 שבועות ואז הכנת הבלנד והתבגרות של חודשיים נוספים. לא כשר.
ליין צבע ורוד עם גוונים אדמדמים. ארומה של גרגרי יער, אפרסק, דובדבן ופטל. גוף קל עד בינוני. חומציות מתונה ומאוזנת עם סיומת פירותית.
מחיר: 68 ש"ח.

יינות באיזור ה-75 ש"ח

למי שרוצה קצת לעלות ברמה, באיזור ה-70 ש"ח יש כמה יינות מוצלחים מאוד. הנה הצעה ליין אדום, לבן וורוד ברמת המחיר הזו.

טוליפ קברנה סוביניון 2017 TULIP CABERNET SAUVINGNON

בלנד אדום כמעט זני לחלוטין המכיל 90% ענבי קברנה סוביניון עם תוספת של 5% קריאניאן ו-5% ויונייה מהגליל העליון וצפון הגולן. הענבים נבצרו ידנית בלילה ובשעות המוקדמות של הבוקר, עברו מיון קפדני ביקב, נסחטו להתססה של כ-10 ימים על הקליפות, תסיסה מלולקטית בחביות והתיישנות כ-4 חודשים.
יין עשיר ופירותי בצבע סגלגל שחור עם רמזים של קפה ועץ קלוי ופירות יער. גוף בינוני עם סיומת עמוקה ומרגשת.
מחיר: 75 ש"ח

מאיה מארה לבן 2017 MAYA MARE WHITE

בלנד לבן של מרסן ופרנץ' קולומבר מהגלבוע ובנימינה. נבצר בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, עבר מיון ידני, ריסוק ושיקוע של 48 שעות בקירור. תסיסה קרה של 40 יום והשתיישנות במיכלי נירוסטה כ-5 חודשים.
עם ארומות פירותיות ורעננות. גוף קל עד בינוני וסימות חמצמצה מרירה ונעימה.
מחיר: 79 ש"ח

ויתקין מסע ישראלי ורוד 2017

בלנד רוזה של גרנאש נואר ומעט קריניאן מכרמים באיזור בנימינה. בציר מוקדם יחסית וסחיטה עדינה של הענבים ותסיסה בדומה ליין לבן במיכלי נירוסטה. ארומות של אשכולית אדומה ותות שדה עשבוניות ופרחוניות. סיומת רעננה ונעימה.
מחיר: 75 ש"ח

יינות ב-90 ש"ח

אם אתם רוצים יינות טובים אבל עד 100 שקל, תוכלו למצוא כמה וכמה יינות ברמה גבוהה.

ויתקין מסע ישראלי אדום מהדורה מיוחדת 2016

בלנד של מרסלאן, קריניאן, פטיט סירה ופטיט ורדו, כל זן נבצר בהבשלה מיטבית בבציר ידני והובל  ליקב בהובלה מקוררת. התססה של כל יין בנפרד עם ערבובים ויישון בחביות עץ אלון צרפתי כשנה, הערבוב בוצע אחרי התהליך במבחן טעימות לממסך הסופי שסונן סינון גס.
את היין טעמנו ביקב ומאוד אהבנו. יש לו צבע ארגמן-סגול עמוק, ארומות פרי ותיבול ים תיכוני גוף מאוזן וסיומת ארוכה. אני ממליצה לתת לו לנשום היטב לפני השתיה זה משבח את טעמו מאוד ופותח את טעמיו.
מחיר: 90 ש"ח

נטופה לאטור רוזה 2017 NENTOFA LATOUR ROSE

יין רוזה זני מענבי טמפרניו מהגליל התחתון. יין צעיר ללא יישון בחבית.
יין קל ועדין בעל ארומה של קליפות הדרים ותות שדה ומעטפת עשבונית פריכה.
מחיר: 90 ש"ח

נטופה לאטור לבן NETOFA LATOUR WHITE

יין לבן זני מענבי שנין בלאן מהגליל התחתון. התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
יין בעל גוף עשיר ואלגנטי עם טאנינים נעימים עם ארומה של פרי הדר, תפוח עץ ואגס. חמצמץ ומאוזן.
מחיר: 90 ש"ח

יינות מעל 100 שקל

אוהבים איכותי ממש? מוכנים להוציא קצת יותר מ-100 ש"ח? היינות הבאים יתגלגלו לכם בפה וירשימו את האורחים. ליקב טוליפ, נטופה ומאיה יש יינות אדומים משובחים מיושנים שיתאימו במיוחד לארוחת ראש השנה עם מנת בשר או עוף.

טוליפ סירה רזרב 2016  TULIP SYRAH RESERVE

יין פרימיום אדום זני של ענבי סירה מכפר יובל. הענבים נבצדו בבציר ידני סלקטיבי, התירוש עבר השרייה קרה והתיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי וסיום של סינון גס.
ליין ארומת שזיפים אדומים ושחורים, פלפל שחור ושוקולד עם טעם מורכב ופירותי וסיומת ארוכה ונעימה.
מחיר: 129 ש"ח

נטופה תל קאסר 2016 TEL QASSER

בלנד אדום של גרנאש ו-30% סירה מהגליל התחתון. היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
יין בעל גוף, הרמוני, עם טאנינים רכים בעל ארומות פטל מודגשות ורמז של פלפל שחור.
מחיר: 130 ש"ח

מאיה מארה נוסטרום 2016 MAYA MARE NOSTRUM

בלנד אדום של קריניאן, סירה ודוריף מזכרון יעקב, כפר יובל וכרמי יוסף. הטיפול בענבים בהשגחה קפדנית והבציר ידני, תסיסה של שלושה שבועות של כל זן בנפרד והתיישנות של היין כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. יין בעל גוף מלא עד בינוני עם ארומת פרי אדום ושחור בשל ומעושן וסיומת ארוכה ונעימה. אחד היינות האהובים עלי בטעימה בסדנת היין "על טעם ועל ריח".
מחיר: 135 ש"ח

המלצות נוספות

בפסח המלצתי על יינות עד 100 שקל. ותוכלו גם להתרשם ממה שטעמנו בסדנה "על טעם ועל ריח".

על היקבים

היינות עליהם המלצתי כאן מגיעים מיקבים ישראליים, רובם יקבי בוטיק, מרחבי הארץ: יקב אורטל ברמת הגולן, יקב דלתון בגליל העליון, יקב נטופה בגליל התחתון, יקב טוליפ ויקב מאיה בעמק יזרעאל ויקב ויתקין בשרון. סדר היקבים

יקב אורטל

יקב אורטל ברמת הגולן צעיר יחסית, כבן 10 שנים. הוא התחיל כיוזמה של חבר קיבוץ וכיום אחראית עלי היקב, וכמו כן על הכרמים הסמוכים נעמה סורקין, יננית ואלון מילר חבר הקיבוץ. יש לו מרכז מבקרים. היקב אינו כשר, מה שנראה לי שמשפיע על מחיר היין הזול ביחס לאיכות מה שהופך אותו למשתלם במיוחד למי שאינו חפץ בכשרות.

יקב דלתון

יקב דלתון הוא יקב גדול ויותר מסחרי מהאחרים בכתבה. הוא נוסד ב-1995 בסמוך למושב כרם בזן זמרה וכיום הוא פועל באיזור התעשייה דלתון. מרכז המבקרים שלו גדול ולו חנות יפה. רוב הכרמים שלו נמצאים בגליל ובגולן. כשליש מיינות היקב מיוצאים לחו"ל.

יקב נטופה

יקב נטופה הוא יקב אחוזה Estate Winery עם חדר טעימות אינטימי בו מתקיימות טעימות ופעילויות קולינריות. היקב ממוקם במצפה נטופהנקודות רכישה.

יקב טוליפ ויקב מאיה

יקב טוליפ ויקב מאיה ממוקמים בכפר תקווה. יקב טוליפ בוטיק הממוקם בכפר תקווה בחזון שילוב ומעסיק את חברי הכפר. אחוזים מהכנסות מכירות מארזי השי של עמותת Make-A-Wish Israel ביניהן יינות פרייבט לייבל של היקב הוקדשו להגשמת ילדי העמותה. יזם יקב טוליפ, רועי יצחקי הקים את יקב מאיה שמתמחה ביינות ים תיכוניים. לרכישה באתרי היקבים ובחנויות יין.

יקב ויתקין

יקב ויתקין הסמוך לנחל אלכסנדר בשרון הוא יקב בוטיק משפחתי שהתפרסם כחלוץ ביינות הישראליים כמו הקרינייאן. בנוסף, היקב דוגל בערכי שימור הסביבה ומחזור. במרכז המבקרים המרווח בכפר ויתקין מארחים לטעימות ויש במקום חנות יין ומתקיימים ארועים עם אוכל (כשר) בימי שישי ולקראת החגים.
גילוי נאות: היינות ניתנו לסקירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr