יום חמישי, 17 בינואר 2019

פירה תפוחי אדמה טבעוני פרווה עם קונפי שום

 פירה תפוחי אדמה טבעוני, פרווה טעים ומטריף! אצלינו הפירה הולך עם חמאה וחלב, אבל מי שמקפיד על כשרות ואוכל בשרי, או במקרה שיש טבעונים באיזור, צריך להכין אותו בלי חמאה. התחליף של מים מהבישול או חלב קוקוס לא ממש מלהיב. חלופה אחרת היא בצל מטוגן, אבל גם כבר נמאס מזה וגם צריך לחתוך ולטגן כמות יפה של בצל, משהו שאני ממש לא אוהבת. וקונפי השום הזה ממש קל וטעים, שמן הזית בתוכו הופך אותו לבריא יותר (בכלל ומהחלב והחמאה) והוא גם מקשט את המנה. והתוצאה שדרוג אמיתי של הפירה!

פירה תפוחי אדמה טבעוני פרווה עם קונפי שום
פירה תפוחי אדמה טבעוני פרווה עם קונפי שום. צילום: עדן שרון



את המתכון למדתי משף זיו שטיינברג מהסטודיו לבישול בסדנת בישול בסיר לחץ של סולתם לכבוד השקת סיר לחץ חדש Cook Smart של סולתם. הכנו אותו בכמות גדולה במהירות בסיר לחץ ואת קונפי השום לחוד.
סיר לחץ 7 ליטר סולתם Cook Smart רותח - לפני הקטנת האש

פירה
10 תפוחי אדמה מקולפים (2  לסועד), חתוכים לקוביות של 4X4 ס"מ.
2 כפות שמן זית
3 כפות שום קונפי עם שמן (כמות השמן על פי הטעם)
מלח – על פי הטעם

קונפי שום
1 כוס שיני שום קלופות
1 גבעול טימין/רוזמרין
שמן זית
הכנה
קונפי שום
את קונפי השום אפשר להכין מראש ולשמור במקרר, הוא שימושי למגוון מנות וסתם כנלווה לארוחה עם לחם טוב.
למלא סיר קטן בשיני שום וגבעול טימין. למזוג שמן על שיני השום עד חצי ס"מ מתחת לשיניים עליונות. על אש נמוכה להביא את השמן לרתיחה קלה ככל האפשר. לבשל כ-15 דקות ולכבות את האש. להניח לשום להתקרר באיטיות בתוך הסיר עם השמן. 

פירה
להכין פירה כמו שאתם רגילים, או לפי הוראות הבישול בסיר לחץ: להניח את תפוחי האדמה בסיר ולמזוג לתוכו מים עד לגובה של כ-2 ס"מ מעל תפוחי האדמה (או מקסימום עד לקו המסומן). להוסיף שתי כפות שמן זית (למניעת הקצף). לסגור את הסיר ולהביא אותו לרתיחה עד שמתחילים להשתחרר אדים מהשסתום ואז להחליש את האש. לבשל 5 דקות, להמתין 2 דקות. לצנו בערת מי ברז זורמים, לשחרר את האדים ולפתוח את הסיר. לסנן את המים ולהוסיף את שום הקונפי ושמן בהתאם לטעם. להוסיף מלח ולמעוך לפירה.


להגיש עם קונפי שום לקישוט.
פירה תפוחי אדמה טבעוני פרווה עם קונפי שום
פירה תפוחי אדמה טבעוני פרווה עם קונפי שום , צילום: עדן שרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr