יום שבת, 19 בינואר 2019

סיר לחץ חדשני Cook Smart של סולתם – סדנה לבישול קצר נח ובטוח

סיר לחץ חדש של סולתם מסדרת Cook Smart מביא בטיחות ונוחיות למטבח. היתרון העיקרי של סיר לחץ שהוא מקצר את זמן הבישול. הוא שימושי להמון תבשילים אבל במיוחד לאלו שזמן הבישול שלהם ארוך כמו קטניות וקדרות. סדנת בישול בסיר לחץ בה הכרתי את הסיר וקיבלתי רעיונות מה להכין בו חשפה אותי לעולם שקצת שכחתי ממנו של הבישול המודרני. וזה בטוח לשימוש ותכף כל הפרטים.
סיר לחץ חדשני Cook Smart של סולתם – סדנה לבישול קצר נח ובטוח
סיר לחץ חדשני Cook Smart של סולתם – סדנה לבישול קצר נח ובטוח



עוד כילדה, אמא שלי בישלה בסיר לחץ. סיר גדול למשפחה גדולה שמאפשר יעילות לאשה עובדת. היא הכינה בו המון דברים אפילו אורז ופירה כשהיא מנצלת את זה שזורקים הכל לסיר, סוגרים ושוכחים. והוא בינתיים מחכה חם ושומר על המנה שתיפתח עם הארוחה. היא אפילו הכינה חמין בבוקר שבת ובצהריים כבר אכלנו. גם לי יש סיר לחץ בבית שנשלף אחת לתקופה לבישול כמות גדולה של חומוס אותו אני מחלקת למנות ומקפיאה בגרגרים כך שבכל פעם אפשר להכין מנה קטנה וטרייה של סלט חומוס טרי ביתי. אבל אין ספק שעכשיו שיש לי סיר חדשני אנצל אותו להכנת הרבה יותר מאכלים.
סולתם קיימת כמעט מקום המדינה "EST 1950" כתוב על הסירים. נראה לי שלכולנו יש סירים של סולתם. הם מבטיחים איכות ולא סתם יש לנו אותם שנים ארוכות, כולל הסירים שקיבלנו מסבתא ואמא (כך זה לפחות אצלי). כיום החברה החליפה ידיים והיא שייכת ליזמים פרטיים ששומרים על האיכות הגבוהה תוך חדשנות והנגשה. לרשת יש מעל 30 סניפים של חנויות ברחבי הארץ כשהמטרה להגיע ל-45 חנויות עם מחירים נוחים והרבה מבצעים.

סיר לחץ Cook Smart של סולתם

סיר לחץ Cook Smart מגיע בשני גדלים – 7 ליטר ו-4 ליטר. יש לו מכסה ראשי לשימוש בלחץ ועוד מכסה זכוכית "רגיל" עם חור שמאפשר להשתמש בו כסיר רגיל או לסיים בישול/לכסות אחרי הבישול בנוחיות.

בטיחות

יש לסיר הלחץ החדש סך הכל 3 שסתומים: השסתום הראשי (שם נמצא מנגנון כיוון הלחץ הידני) ושני שסתומי בטיחות (כשהופכים את המכסה רואים שלוש בליטות). זה שומר שהוא לא יתפוצץ – החשש העיקרי ששמעתי מאנשים. יש לשמור את המכסה והשסתומים נקיים לבטיחות. אין למלא אותו מעל לקו סימון המכסימום וחשוב להקפיד עם מאכלים עמילנייים כמו חומוס, תפוחי אדמה וכו' לא לתת לקצף שלהם לעלות. לזיו שטיינברג מהסטודיו לבישול שהעביר לנו סדנת בישול עם סיר הלחץ יש טריק – לשים כף שמן לפני שסוגרים אותו וזה לוכד את הקצף ופותר את הבעיה.
ולכל אלו שחוששות - המטבח הוא מקום מסוכן עם סכינים חדות ומחבתות שמן רותחות. אלו מפחידים אותי יותר (ואף נכוויתי ונחתכתי לא מעט) מאשר סיר לחץ בעל כמה מנגנוני בטיחות.
שסתומי בטיחות במכסה סיר לחץ Cook Smart

יתרונות סיר לחץ Cook Smart

·         מקצר זמני בישול (משמעותית – עד שליש זמן בישול!)
·         שומר על הערכים התזונתיים של המזון
·         2 תוכניות הפעלה (לחץ נמוך, לחץ גבוה)
·         2 מכסים, ידיות הפעלה נוחות
·         תחתית 3 שכבות
·         מתאים לכל סוגי הכיריים

שימוש בסיר לחץ Cook Smart

מניחים את המכסה כשהבליטות השחורות נמצאות מעל הידיות. בוחרים את הלחץ הרצוי באמצעות הידית הקטנה של השסתום האדום. לוחצים על כפתור Lock (יש סימן של מנעול) ושומעים קליק. לפתיחה מושכים בידית הנשיאה (יש עליה סימן של Unlock).
להניח את המכסה מיושר מעל הידיות
בחירת לחץ הבישול
נעילה
ידית פתיחה ונשיאה


לבישול סוגרים את הסיר ונועלים. מכוונים ללחץ הרצוי (בדרך כלל המלא) מחכים שירתח ויצא שובל של אדים מהשסתום האדום, מחלישים את האש ושמים טיימר לזמן הבישול המומלץ.
שלושת החסרונות העיקריים של סיר הלחץ הם משקלו הרב - הוא בעל שלוש שכבות ומכסה כבד שמפשר בניית לחץ באופן בטוח. השני הוא הצורך בשחרור הלחץ לפני הפתיחה, תהליך הלוקח זמן – ניתן להניח את הסיר מתחת לברז מים קרים לקירור מהיר מה שמוריד את הלחץ ומאפשר לפתוח את השסתום ולשחרר לחץ לפתיחה בזמן מהיר יותר. השלישי הוא שאי אפשר לפתוח להוספת מרכיבים או לתבל. לכן המתכונים הם כאלו שבהם מכינים, זורקים הכל פנימה, סוגרים ואת תיקון התיבול עושים אחרי הפתיחה (זה חסרון אבל גם יתרון של "שגר ושכח" כשמכינים ארוחה מלאה או ארוח גדול).

מתכונים לסיר לחץ

כאן יתעדכנו מתכונים לסיר לחץ.
קדירת בשר עגל וירקות שורש ביין לבן

מידע

סיר לחץ סולתם Cook Smart, מחירי השקה:
מארז בודד – סיר לחץ בעל שני מכסים, זכוכית ונירוסטה - 399 ₪ 
מארז כפול – שני סירים + שני מכסים לכל סיר (סך הכל 4 חלקים) - 499 ₪ 
להשיג ברשת סולתם, באתר סולתם soltam.co.il ובחנויות כלי בית ומטבח

2 תגובות:

Subscribe

תוויות

Flickr