יום ראשון, 21 באפריל 2019

קריספי אנטיפסטי – תפוצ'יפס ירקות ללא שמן

חטיפי אנטיפסטי ללא שמן פריכים וטעימים מירקות כמו תפוח אדמה, קישוא, כרובית, בטטה ועוד. ההכנה ממש קלה והם צבעוניים, טבעוניים, נטולי שומן וטעימים במיוחד. הבת שלי שוחרת הבריאות מכינה אותם כמו תפוצ'יפס, אני אוהבת אותם מעט יותר רכים.
חטיפי אנטיפסטי – תפוצ'יפס ירקות ללא שמן
חטיפי אנטיפסטי – תפוצ'יפס ירקות ללא שמן
כאוהבות בריאות אני והבת שלי תמיד מחפשות מאכלי בריאות וחטיפים בריאים. כתוספת לשולחן ארוח, ארוחה רגילה או כחטיף. כשגיליתי שאפשר להכין את האנטיפסטי ללא שמן בכלל קצת הופתעתי. זה לא נדבק בהכנה וזה טעים מאוד. מתברר שכולם מתנפלים על זה!
ניתן להכין שתי וריאציות – דקה ופריכה או עבה יותר ורכה/בשרנית. כאנטיפסטי עדיף עבה יותר (חצי ס"מ) וכתפוצ'יפס דק ככל שניתן.

החומרים

ירקות: בטטה, תפוח אדמה, קישוא, כרובית, וכו'
אפשרות: תבלינים לפי הטעם.

ההכנה

לפרוס את הבטטה, הקישוא, תפוח האדמה והבטטה לפרוסות. אני פורסת לעיגולים בעובי של כשליש עד חצי סנטימטר. אפשר להשתמש במנדולינה אם יש לכם כזו מתאימה לירקות קשים כמו בטטה. אני משתמשת בסכין ירקות איכותי כמו סכין Damashiro של ארקוסטיל - החיתוך קל והירקות לא נדבקים אליו. 
את הקישואים אני מכינה בפרחים והילדים יכולים להצטרף לחגיגה עם עזרה ולחתוך את הפרחים של הקישואים לפרוסות וגם קישואים. אם תערבו את הילדים בהכנה הסיכוי שהם יאכלו את הירקות עולה ולכן זה מומלץ. תוכלו לפתות אותם עם סכין ילדים של ארקוסטיל, אבל בהשגחה בלבד.

להניח את הירקות על נייר אפייה, אפשר לשים אותם ממש צמודים אחד לשני, הם מצטמקים באפייה. לאפות ב-180 מעלות בשליש העליון של התנור. אפשר גם בטוסטר אובן אם הכמות קטנה.

כמה זמן אופים? אם הירקות עבים יחסית, לאפות 45 דקות לירקות רכים וכשעה לצ'יפסים. לדקים יספיקו 30 דקות. אבל המבחן אם זה מוכן הוא מבחן הבדיקה/טעימה – פתחו את התנור (בזהירות מהאדים) והוציאו פרוסה, אם אהבתם – זה מוכן!

אפשר לאכול חם או בטמפרטורת החדר, כחטיף, לצד כריך או כחלק מארוחה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr