יום ראשון, 26 במאי 2019

יינות לשבועות – וויט טוליפ ומארה פינק 2018


יינות הלבנים וורודים (רוזה) מככבים אצל רובנו בשולחן חג שבועות חלבי של ירקות, גבינות ודגים. שני יינות מומלצים לחג הם וויט טוליפ ומארה פינק שניהם מבציר 2018 ובעלי טעם רענן וקליל המתאים לעונה ולמאכלי החג. היקבים הם יקבי בוטיק עם אחריות חברתית.
יינות לשבועות – וויט טוליפ ומארה פינק 2018
יינות לשבועות – וויט טוליפ ומארה פינק 2018

יקב טוליפ TULIP ויקב מאיה MAIA

יקב טוליפ ויקב מאיה הם יקבי בוטיק הממוקמים בכפר תקווה. יקב טוליפ תומך בחזון שילוב ומעסיק את חברי הכפר. ביניהן יינות פרייבט לייבל של היקב הוקדשו להגשמת ילדי העמותה. יזם יקב טוליפ, רועי יצחקי, הקים את יקב מאיה שמתמחה ביינות ים תיכוניים והכנת היין מתבצעת בשיתוף עם מומחים מיוון – פרופסור קוסטאס בקסיאטאס על הכרמים ופרופסור יאניס פארסקאבופולוס היינן.

מאיה מארה פינק 2018 MAIA MARE PINK

יין רוזה מענבי קריניאן ומורבדרה אשר הותססו ביחד לקבלת אחידות ורכות בטעמים. ליין ארומות פרי אדום ורענן גוף קל וסיומת נעימה.. יין שמתאים לכל עונה ואוהבי הזנים הים תיכוניים יאהבו אותו במיוחד. היין מתאים במיוחד למאכלים ים תיכוניים.
תהליך הכנת היין כלל בציר ומיון ידני בשעות הבוקר. לאחר הריסוק מוכנס המיץ והקליפות להשריה בת 16 שעות עם הקליפות ואז לסחיטה. לאחר הסחיטה מוכנס המיץ לשיקוע של כ 48 שעות. לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ-40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.
לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.
מחיר 79

וויט טוליפ 2018 WHITE TULIP 

וויט טוליפ הוא יין לבן יבש - בלנד ייחודי של שני זנים שונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי מתובל ומתקתק וסובניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ. ליין ארומה- ארומות טרופיות ושל פרי הדר עם טעם גויאבה, אשכוליות וליצ'י וסיומת רעננה צבע קש בהיר.
בתהליך הכנת היין הענבים בשני כרמים נבצרו באופן ידני והובלו בקירור ליקב. עם הגעת הענבים ליקב הם רוסקו, קוררו בעזרת מחליף חום והועברו מיידית לפרס הפנאטומי. כל זן נסחט בנפרד ורק הנוזל החופשי הועבר למכלים. התירוש הותסס בעזרת שמרים מתורבתים המתאימים במיוחד לזנים ארומטיים. התסיסה נעשתה בטמפרטורה נמוכה ונמשכה כ-40 יום. בתום התסיסה עברו היינות שפייה ותהליכי הצללה וייצוב עדינים, כדי לא לפגוע בארומות הייחודיות של היין.
מחיר: 75 ₪

לסיכום, שני יינות בוטיק נעימים לחייך ומתאימים במיוחד לשבועות. אם אתם צריכים לבחור רק אחד – אם אתם שמרניים יותר לכו על הוויט טוליפ, לנועזים יותר אני ממליצה על המארה פינק שגם יתאים לארוחות בשריות יותר.

היינות ניתנים לרכישה באתרי היקבים ובחנויות יין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr