יום שני, 1 ביולי 2019

חזה עוף צלוי בפסטו על בורגול בעגבניות – מנת בריאות

חזה עוף צלוי עם נגיעות פסטו שמקפיצים ברגע, להגשה עם בורגול בעגבניות, גזר ופלפל. זוהי מנת בריאות כייפית וטעימה שמתאימה גם לקיץ, ואפשר גם לארוז אותה ולאכול אותה קרה. ההכנה קלה ושפע טעמים. למנה שני חלקים שאחד מכינים מראש (בורגול). את חזה העוף אפשר להכין עם תרסיס שמן זית כך שיהיה בו מעט שמן.
חזה עוף בפסטו על בורגול בעגבניות – מנת בריאות
בניגוד למתכונים האחרים, פה מדובר בשינוי של מתכון אחר (הבורגול) והכנה של חזה עוף מוקפץ. מה שתצטרכו זה פסטו מוכן (ניתן לרכוש בכל סופר, האהוב עלינו הוא של מעדנית מן האדמה). הפסטו שימושי במנות רבות כמו טוסטים, על פסטה, וסתם כממרח על לחם.

חזה עוף

המרכיב העיקרי הוא חזה עוף פרוס דק "שניצל" (אפשר לקנות חזה עוף שלם ולפרוס דק לבד בבית). הכמות לפי התיאבון שלכם ומספר הסועדים!
המלצה שלי היא להשתמש במרסס שמן (לי יש מרסס שמן Simply Mist מרשת Domo שנמכר גם בטיב טעם).  לחמם מחבת עם שמן זית ולרסס עליה מעט שמן זית.
לצלות את חזה העוף משני הצדדים (כ-3 דקות בכל צד, אבל תלוי בעובי, בדקו שהוא מבושל לפני שתוציאו מהמחבת). למרוח אחרי שהופכים מעט פסטו.

בורגול

המנה מבוססת על המתכון של בורגול בפלפל וגזר ששיניתי מעט. דבר ראשון השתמשתי בבורגול גס ולא דק. התעצלתי לחתוך בצל אז הסתפקתי בפלפל וגזר גמדי קפוא שחתכתי (פלפל קצוץ אבל לא מגורר והגזר חתוך לעיגולים). השינוי העיקרי הוא רסק העגבניות – על 2 כוסות של בורגול שמתי קופסה וחצי של רסק עגבניות (לא ממותק) וככף סילאן (זה ענין של טעם כמה סילאן לשים, אז תטעמו לקראת סוף הבישול ותוסיפו לפי הטעם).

הרכבת המנה

מניחים שכבה של בורגול ועליה חזה עוף. זה יכול להיות מנה עיקרית או מנה ראשונה בחג. אל תשכחו להגיש את זה עם סכין חד, אצלי סכיני הסטייק של ארקוסטיל נשלפים בשביל זה. אגב, תוכלו לקרוא עליהם הם מגיעים בסט של שמיניה במעמד עץ של Arcosteel.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr