יום שבת, 3 באפריל 2021

ארוחת גריל יוונית בגריל ביתי ללא עשן ג'ורג' פורמן

ארוחת גריל יוונית מדהימה מחמישה מרכיבים שהכנתי באתגר של גריל ג'ורג' פורמן George Foreman. הארוחה כוללת שיפודי פרגיות עוף (סופלאקי), שיפודי ירקות ותפוחי אדמה צרובים שמכינים אותם בגריל הביתי החדש ג'ורג' פורמן של Hobbs – גריל ביתי ללא עשן. ויש גם קופון שווה לגריל הזה בסוף הכתבה.

ההרפתקה שלי בגריל התחילה ממש עכשיו בפסח. עד עכשיו הגריל היה הטריטוריה הבלעדית של הגבר בבית. האמת, שנתתי לו בלעדיות כי התאים לי שהוא עושה את העבודה הקשה הזו. אבל כשקיבלתי את הגריל של ג'ורג' פורמן לסקירה הופתעתי לגלות שאני יכולה לכבוש את המעוז הגברי, שעם הגריל הזה הכל נהיה קל ונגיש. נזקקתי לקצת הדרכה ממנו, והתוצאה היתה ארוחה מקורית ומהנה. אני כבר מוכנה ליום העצמאות!

גריל ביתי ללא עשן George Foreman

דבר ראשון, הכרתי את הגריל. היתה לנו גרסה קטנה של ג'ורג' פורמן כשגרנו בארה"ב כך שהייתי מודעת לכך שהוא בריאותי, אבל המודל הזה נותן הרבה יותר מבישול בריאותי!

הג'ורג' פורמן נראה כמו טוסטר גדול (וגם אפשר להכין בו טוסטים). הוא מספיק ל-4 מנות (בדיוק ההרכב שלנו). יש לו מגש שליף שאליו מתנקזים הנוזלים והשומן מהבשר וגם הפלטות מתפרקות וניתן לשים אותם במדיח הכלים. פטנט מיוחד של קירור האדים בתוך המכשיר מונע יציאת עשן וכך הבישול לא מסריח את הבית. מבחינת הפעלה  - מדליקים, מחכים, כשנדלקת נורית ירוקה סימן שהוא הגיע לטמפרטורת הצלייה. מניחים את האוכל וסוגרים. יש הוראות והסברים כמה זמן יש לצלות כל מאכל (סטייק, המבורגר, עוף, דגים, סוגי ירקות, וכו').



האתגר שקיבלתי עם הגריל היה ארוחת גריל ב-5 מרכיבים. החלטתי על ארוחה יוונית. הטיול שלנו ליוון בשנה שעברה בוטל עקב הקורונה, ואני חולמת על יוון. הרכיבים שבחרתי – פרגיות, תפוחי אדמה, קישואים, פלפל אדום ובצל סגול. מבחינת תיבול – שמן זית, לימון, חומץ בלסמי, מלח גס, פלפל, צ'ילי, אורגנו ושום. מומלץ להגיש עם צזיקי (יוגורט יווני) או טחינה.

מרינדה

לערבב שמן זית, לימון, חומץ בלסמי, מלח גס, פלפל שחור גרוס, צ'ילי, אורגנו ושום. אפשר להוסיף פפריקה.

סופלאקי - פרגיות

להשרות במרינדה כ-4 שעות (או לילה מראש). לשפד בשיפודים. לצלות על הגריל כ-3 דקות בכל צד. לוודא שהן מבושלות לחלוטין לפני ההוצאה מהגריל.


ירקות

לבשל את הקישואים שיתרככו מעט (אני בישלתי 2 דקות במיקרוגל 2 קישואים). לחתוך קישואים לעיגולים עבים, פלפלים לקוביות בגודל של עיגולי הקישואים, בצל לחתיכות בגודל דומה. לשפד את הירקות על שיפודים. להבריש את הירקות במרינדה. לצלות 5 דקות בכל צד.






תפוחי אדמה

לבשל את תפוחי האדמה שיתרככו (לעשות בהם חורים במזלג או סכין לפני שמבשלים) –אני שמתי 4 תפוחי אדמה בינוניים ל-15 דקות. לחצות את תפוחי האדמה ולדקור אותם במזלג (זה על מנת שהתבלינים יכנסו דרך החורים). למרוח עליהם שמן זית, לפזר מלח גס. להניח על הגריל כשהחלק הפנימי כלפי מעלה ולצלות כ-5 עד 6 דקות (אפשר יותר אם אוהבים שחום יותר).

הערה: אני מכינה קודם את תפוחי האדמה, אחר כך את הירקות. מניחה אותם בכלי שמתאים לחום בטוסטר אובן בטמפרטורה של 100 מעלות לשמור את החום עד שהבשר נצלה.

ואם כבר, אז יש לי כמה הצעות הגשה מתאימות. דבר ראשון, הצלחת השחורה עם הדוגמה הלבנה שבה מונחים שיפודי הפרגית מארגל, חנות כלי המטבח והבית של השפים, המסעדות והמלונות שרק לאחרונה נפתחה לקהל הרחב. תוכלו לקרוא עוד על החנות בכתבה על ארגל, זה הקישור לחנות. אם תקנו שם - תגידו שטלי שרון שלחה אותכם ותקבלו 15% הנחה על כל מה שלא במבצע!

מה להגיש עם ארוחה כזו? מתבקש - בירה! יש לי שתי הצעות בירה. מבשלת אלכסנדר הישראלית מציעה מארז מעוצב הכולל את ארבעת סוגי הבירה המובילות של המבשלה (עם פותחן מתנה). זוהי בירת בוטיק מעולה והמארז מכיל: בלונד, אמבר, חיטה ישראלית וגרין. מחירו 50 ש"ח וניתן להשיגו בחנויות היין ורשתות השיווק. 

בגזרה הפחות יקרה, בירת הפרימיום קרומבכר מספר 1 בגרמניה במראה חדש ורענן. הבירה נחשבת למבשלת הבירה הפרטית הגדולה בגרמניה כשהמים שבה מגיעים ממעיין טבעי ובשילוב עם השמרים האיכותיים בייצור יוצרים בירה איכותית וטבעית. הבירה נמכרת ב-40 ש"ח למארז 6 בקבוקים. או בפחית חצי ליטר ב-10 ש"ח. ניתן להשיג בחנויות המשקאות ורשתות השיווק.

ואם אתם לא טיפוסים של בירה - יש גם למברוסקו מבעבע איטלקי של Giacobazzi במהדורה מיוחדת ליום העצמאות בצבעי כחול לבן שיקשט לכם את השולחן בצבעי דגל ישראל. הוא עולה רק 25 שח ברשתות השיווק וחנויות היין ומגיע בשלושה טעמים - אדום חצי יבש, רוזה חצי יבש ולבן חצי יבש.

מידע

גריל משפחתי ללא עשן ג'ורג' פורמן George Foreman (דגם:  Russell Hobbs 28000-56) קישור לרכישה

קוד קופון להנחה: TALI בתוקף עד 15.4.2021

גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr