יום שישי, 24 בפברואר 2017

ארוחת בשרים משובחת על האש

ארוחת בשרים משובחת על האש היא ארוחה קלה להכנה. מספיק להשתמש בבשר איכותי כמו בשר טרי ישראלי, והתוצאה המושלמת כמעט מובטחת. הארוחה שלי כאן כוללת הדרכה להכנת ארוחה שלמה על הגריל - סטייק פילה, שיפודי אנטריקוט, ותפוחי אדמה צלויים.
ארוחת בשרים משובחת על האש

בשר איכותי

כשמכינים ארוחת בשרים, כזו שהעיקר בה סטייקים ושיפודי בשר איכותי כמו פילה, אנטריקוט או סינטה, התוצאה תלויה משמעותית באיכות הבשר. אני ממליצה על בשר ישראלי טרי מיושן.
בסדנת בשר שבה השתתפתי לאחרונה במסעדת לימוזין, למדנו מרמי גינת ואמיר טלמור, בעלי לימוזין, על בקר ישראלי איכותי. התנאים בהם מגודל הבקר בארץ טובים, יש איזורי מרעה נרחבים בגליל ובעיקר ברמת הגולן ולא מדובר בשינוע אכזרי של עגלים מחו"ל. הבקר המגודל בארץ כיום הוא בקר אירופאי ברמה גבוהה הניזון טוב ומקבל תנאים הולמים.
בשר צריך ליישן על מנת שיתרכך בטמפרטורה מבוקרת של 0-2 מעלות. בשר לבישול לפחות 3 ימים, ובשר לסטייקים צריך ליישן כשבועיים. אם רכשתם בשר איכותי כבר עשיתם חצי מהעבודה!
בארוחה שלנו הכנו סטייק פילה ושיפודי אנטריקוט. ההכנה ממש פשוטה והתיבול עדין ביותר, כשהבשר טרי, מיושן היטב ורך, לא צריך לתבל הרבה, הטעם של הבשר מספיק.

סטייק פילה ושיפודי אנטריקוט

חותכים את סטייק האנטריקוט לקוביות גדולות ומשפדים
מתבלים את שיפודי אנטריקוט באבקת שום
מתבלים את סטייק הפילה באבקת שום ובפלפל גרוס
מצטיידים בחצי בצל יבש טבול בשמן בישול, עוברים על רשת הגריל עם הבצל למרוח בשמן.
מניחים את הבשר על גריל חם. משך הצלייה תלוי בעובי הבשר ובמידת ההכנה הרצויה. אנחנו אוהבים מדיום-וול (ורוד בפנים), ולכן צולים 2-3 דקות (הפילה צריך פחות זמן). הופכים כל דקה.
בנוסף, ניתן להניח על הגריל פטריות כמו פורטובלו או אפילו שמפיניון כתוספת.

 תפוחי האדמה צלויים

לקלוף ולחתוך תפוחי אדמה לקוביות גדולות. מבשלים במים עם מלח עד שמתרכך מעט אבל לא מתפורר. מסננים.
קוצצים בצל יבש לרצועות וכמה שיני שום, אפשר להוסיף פטריות.
מניחים הכל בתבנית.
מערבבים הכל עם רוזמרין טרי, שמן זית, מלח ופלפל.
מניחים על המנגל החם, נותנים לזה להיאפות ומערבבים מדי פעם, בהתחלה פחות ואחר כך יותר. סך הכל זה לוקח כחצי שעה עד שתפוחי האדמה אפויים ואפילו קצת שרופים בקצוות.
אפשר לשלב את הארוחה עם ירקות קלויים בגריל.
להגשת הבשר - מגישים עם מעט בצל ירוק, או ירק אחר. מי שרוצה תיבול יותר מעניין יכול להכין רוטב (אבל הבשר פשוט טוב ככה), או לשים קצת תבלין מוכן כמו טבסקו, בטעמים שונים. ואל תשכחו את הבירה או היין!
רוצים המבורגר? הנה ארוחת המבורגר משובחת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr