יום שבת, 4 במרץ 2017

אמפנדס בשר – כיסונים דרום אמריקאיים

אמפנדס  בשר הוא מאכל דרום אמריקאי מאוד פופולרי שמוגש בדרך כלל כמתאבן. יש המגוונים עם מילויים כמו תפוחי אדמה, טונה, תירס ועוד. אנחנו אוהבים את זה עם בשר. ההכנה קצת מורכבת אבל ההצלחה כמעט מובטחת וזה להיט בכל ארוחה או מסיבה. הנה מדריך מצולם שלב אחרי שלב.
אמפנדס בשר – כיסונים דרום אמריקאיים
מדי פעם בא לי להכנס למטבח ולהכין משהו מיוחד. לפני כשבוע הייתי בסדנת בשר ישראלי וכשחשבתי על מתכונים שאני יכולה להכין אז בחרתי בסטייק, אבל נשארתי עם חשק למשהו מיוחד. כשקיבלתי קמח פרימיום משופרסל זה כבר דחף אותי למטבח להכין משהו ממולא, כזה מנחם מלא פחמימות ובשר שמתאים למזג האויר הסגרירי החורפי. אז הכנתי גם פירושקי בשר וגם אמפנדס. כל המשפחה חגגה.
אגב, האמנדס מתאימים מאוד למסיבות קוקטייל ולהגשה בפורים המתקרב על תקן של אוזני המן מלוחות!
הכנת אמפנדס כרוכה בכמה שלבים – הכנת המלית, הבצק ואז הכנת הכיסונים. אפשר להכין את המלית והבצק יום לפני, ולפני הארוחה להכין את הכיסונים, אפשר גם להכין את הכיסונים ולהקפיא ולאפות לפני הארוחה.
המצרכים
לכמות של כ-30 אמפנדס.
למלית
300 גרם בשר בקר כתף או צלעות
1 בצל יבש גדול קצוץ
שום כתוש
2 ביצים קשות
מלח, פלפל, שום גבישי
תערובת תבלינים יבשה – אורגנו, טימין, בזיליקום (לפי הטעם)
אופציה: זיתים, אבקת צ'ילי
לבצק
800 גרם קמח
100 גרם שמן
320 גרם מים
2 כפיות מלח
1 כף סוכר
הבצק ממש פשוט – בעיקר קמח ושמן. ופה התלהבתי והשתמשתי בקמח פרימיום דק עדין של שופרסל שמאוד נח לעבוד איתו עם שקית לפתיחה חוזרת בלי דליפות.
ההכנה
מתחילים עם הכנת המלית. מטגנים בצל קצוץ עד שהוא שקוף, מוסיפים את הבשר ומפזרים עליו כמות נדיבה של שום גבישי. מטגנים תוך כדי מעיכה ופרור. עד שמתקבלת תערובת גרגרית של בשר ובצל. מוסיפים שום ותבלינים. מניחים להתקרר.
מוסיפים ביצים קשות מפוררות. ניתן להוסיף זיתים קצוצים וצ'ילי לאוהבי הפיקנטי.
מכינים את הבצק – מערבבים את כל החומרים ולשים ליצירת כדור. הבצק בעל מרקם קשה יחסית.
להכנת הכיסונים: מרדדים את הבצק לעובי של כרבע סנטימטר. אין צורך בקימוח המשטח, הבצק לא דביק. יוצרים עיגולים, אני עושה זאת עם רינג בקוטר 12 ס"מ. אפשר גם עם קערה בקוטר שנראה לכם מתאים. מניחים כף מהמלית באמצע ומקפלים את הכיסון לשניים (לחצי סהר). מדביקים בלחץ האצבעות (אפשר גם עם מעט מים). ניתן לגלגל את הקצה או ללחוץ עם מזלג ליצירת דוגמה יפה.
לפני האפייה מורחים בשכבה של ביצה (למראה כהה ורך יותר השתמשו רק בחלמון – הצהוב של הביצה).
אופים 15-20 דקות ב-180 מעלות עד שמשחים. אוכלים חם.
אפשר להגיש עם מטבלים כמו טחינה ירוקה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr