יום רביעי, 3 בינואר 2018

מרק ירוק בניחוח איטלקי

מרק ירוק בניחוח איטלקי הוא מרק סמיך עם המון ירק ירוק מכמה סוגים: תרד, ברוקולי, קישואים ותיבול איטלקי. ההכנה יחסית קלה, הסמיכות נעימה והוא נראה נהדר ומתאים גם לארוח! זהו מרק מלא בויטמינים ובריאות! אין כמו מרק חם בערב חורפי קר!
מרק ירוק בניחוח איטלקי


בהכנת המרק הזה אני משתמשת בהמון קיצורי דרך. דבר ראשון, כשאני מכינה משהו אני מטגנת כמות גדולה של בצל ומקפיאה במנות. לחליפין, אפשר להשתמש בקוביות הבצל של דורות. שנית, אני משתמשת בירק קפוא – מדליוני תרד וברוקולי. שלישית, במקום להצטייד בכל זמן בעשבי תיבול, אפשר להשתמש בקוביות עשבי התיבול של דורות. כל זה הופך את הכנת המרק לפשוטה וקלה יותר.
הכמות מספיקה לכחמש צלוחיות מרק.
חומרים
1 בצל בינוני
5 קישואים בינוניים
10 מדליוני תרד קפואים
כ-250 גרם ברוקולי קפוא
1-2 קוביות עשבי תיבול לבישול איטלקי (דורות) או עשבי תיבול טבעיים (פטרוזיליה, בזיליקום וכו') ושום. ניתן לחזק עם קוביית שום כתוש קפוא של דורות.
1 כף אבקת מרק (לא חובה)
מלח (אני השתמשתי במלח הימלאיה ורוד)
פרמזן מגורר (או גבינה טבעונית תואמת) לקישוט
אופציה: לרסק תפוח אדמה מבושל עם הירקות אם רוצים שהמרק יהיה יותר משביע ופחמימתי.

ההכנה
לקצוץ ולאדות את הבצל היבש בשמן זית. לנקות את הקישואים ולחתוך לעיגולים. לאדות אותם עם הבצל עד שקצת יתרככו. להוסיף מדליונים וכחצי ליטר מים (כיסוי הירק פחות או יותר).


לבשל את הברוקולי 5 דקות במיקרוגל בכלי מתאים. להסיר את הגזע ולחתוך אותו לקוביות קטנות ולהוסיף למרק, את ה"עצים" הקטנים לשמור בצד. להוסיף מלח ופלפל ואם רוצים אבקת מרק. לבשל כרבע שעה.
לרסק את הכל, אני משתמשת בבלנדר מוט ומרסקת ישר בסיר.
להוסיף את קוביות עשבי התיבול ולערבב עד שימסו. לתקן תיבול. אם משתמשים בעשבי תיבול טריים זורקים אותם פנימה ומוציאים לפני ההגשה.
לחתוך לאורך את הברוקולי ל"עצים" קטנים.
לסדר בצלחת ולפזר עצי ברוקולי לקישוט, להגיש עם פרמזן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr