יום ראשון, 2 ביוני 2019

פשטידת אנטיפסטי וגבינות חגיגית לשבועות ולכל מועד

פשטידת אנטיפסטי וגבינות שמתאימה במיוחד לחג כמו שבועות – חג הביכורים עם ירקות וגבינות! היא קלה להכנה והשוס שבה חוץ מהטעם האלוהי של האנטיפסטי והגבינות הוא הצבעוניות שלה כשהיא עולה על שולחן החג.

חג השבועות הוא החג האהוב עלי, מי לא אוהב בצקים, גבינות, פסטות ועוגות גבינה? כשאני מכינה את שולחן החג הרושם חשוב לי מאוד, מסיבה זו אני דואגת להכין שולחן צבעוני ומקושט ולאחרונה גם התחדשתי בסט סכיני גבינה אלגנטי. אני מתכננת מבעוד מועד את התפריט ומקפידה למצוא גבינות מיוחדות שיפתיעו את האורחים וגם לשלב אותן בתבשילי ומאפי החג. בתמונה אני בוחרת גבינות במעדניית מן האדמה.


הפשטידה הזו, כשהיא מקושטת, תגרום להתלהבות וכשיטעמו - וואו נוסף! וירדפו אחריכם בשביל המתכון!

החומרים 

2 ביצים
1-2 כפות שמן
½ כוס קמח תופח
½ כוס חלב או יוגורט
100 גרם גבינה (ראו פרוט בסעיף גבינות)
100 גרם בצל קצוץ מטוגן (בצל גדול)
מלח, פלפל, אורגנו
ירקות כחצי קילו לפחות, אפשר לשנות את ההרכב לפי הרצון והטעם:
2 קישואים
1 בטטה בינונית
1 חציל בינוני ארוך
1 פלפל אדום

גבינות

יש גמישות בפשטידה הזו ואפשר לבחור כל גבינה שרוצים ולשלב אותה, אני שמה חצי מהכמות בולגרית רזה 5% והשאר – גבינה בעלת טעם עוצמתי ומיוחד. לא חובה, אבל זה משדרג את הטעם והופך אותו מורכב ומפתיע יותר.
לצורך זה אני ניגשת לחנות גבינות מתמחה והאהובה עלי לאחרונה היא מן האדמה שיש בה מבחר של למעלה מ-200 גבינות! הגבינות שאני ממליצה לשלב פה הן אדמונית (גבינת כבשים ביין אדום), פרימדונה (שילוב גאודה ופרמזן), או גרוייר. אגב, מן האדמה היא one stop shop לכל מה שצריך לשבועות – גבינות, ממרחים, מטבלים, אנטיפסטי, מעדנים ויין. 

כלים

גודל הפשטידה קטן יחסית בערך 20X20 ואפשר להכפיל כמויות. השוס שלה – אפשר להכין אותה מראש ולחמם במיקרוגל וזה לא פוגם במרקם ובטעם! לאפשר את זה ולהגשה אלגנטית אני מכינה אותה בתבנית שמתאימה לכל המטרות וגם למדיח, קלה ויפה. ואלו בדיוק התכונות שמצאתי בתבנית הקורנינג Correlle (1.4 ליטר) מסדרת התבניות Bake Serve Store המאפשרת בכלי אחד - אפייה, הגשה ואחסון! התבנית עמידה במיוחד ועשויה זכוכית מחוסמת חזקה במיוחד ששמה Vitrelle שהיא פטנט שפותח עבור סוכנות החלל נאסא, קלה ודקה ביותר (הופתעתי מהקלילות שלה בהשוואה לתבניות דומות) – כשליש מכלי מקביל!  התבנית נמכרת עכשיו במבצע שבועות ב-99 ש"ח במקום 169 ש"ח (ללא מכסה) עד 30.6.2019 או עד גמר המלאי אצל המשווקים המורשים ובאולם התצוגה של היבואן (הבונים 2 ר"ג). המידע באתר שקל ובאחריות היבואן.

הכנה 

הכנה מוקדמת - אנטיפסטי

להכין אנטיפסטי ירקות לבחירתכם – קישואים, פלפלים, בטטות, חצילים. לחתוך את הירקות לפרוסות (פלפלים לחצאים או רבעים ולהוציא את הגרעינים). לערבב אותם בשמן זית (לא חובה, אפשר גם בלי שמן) ותבלינים. לאפות ב-180 מעלות כ-40 דקות, להפוך פעם אחת. לשים לב שלא שורפים בעיקר את הקישואים. הוראות לדוגמא יש בכתבה של קריספי אנטיפסטי - צ'יפס ירקות (להכין אותם עבים ופחות פריכים).

הכנת הפשטידה

לחלק את הירקות – כ-250-300 גרם לפשטידה, השאר לקישוט.
לשמן את התבנית (אני מרססת עם ספריי שמן).
לערבב את כל החומרים של הפשטידה. אם רוצים היא תהיה יפה כמו שהיא ללא הקישוט אני ממליצה לסדר כמה ירקות כמו בטטות וקישואים כשפניהם למעלה והם ממש מציצים מהפשטידה, אני לא עשיתי את זה כי תכננתי לקשט.
לאפות את הפשטידה כ-30 דקות עד שהיא מתקשה. לא לייבש יתר על המידה. כך היא נראית כשהיא "עירומה" ללא הקישוט.
לסדר את האנטיפסטי יפה על הפשטידה ולהגיש.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr