יום שלישי, 25 במרץ 2014

שולחן מעוצב לבת מצווה ולארוע

שולחן מתוקים מעוצב לבת מצווה שהכנתי למסיבת הפתעה שארגנו חברות לכבוד בת המצווה של בתי. זהו למעשה מדריך ליצירת שולחן מעוצב לארוע שכולל הדגמה של העקרונות עם העיצוב של ה"בר המתוק" הזה.


הסברים על העקרונות איך לעצב שולחן מתוקים אלגנטי כבר נתתי. כאן אדגים איך השתמשתי בעקרונות ואף שדרגתי בגרפיקה לארוע תוך בחירת מוטיב צבעים וצורות.
בשלב הראשון חשבתי איזה מוטיב/גוון יהיה לשולחן הכיבוד, והוחלט על צבעי חום-ורוד-לבן עם הגשה בכלים מרובעים. בגלל שמדובר בקבוצה קטנה יחסית (עד 10 בנות) בחרתי שולחן קטן יחסית עליו בניתי את השולחן, כדי שתהיה הרגשה של שולחן עשיר ולא דליל. על כל כלי הגשה דאגתי לסדר "שורות" של הכיבוד בצבעים המתאימים.
הכיבוד עליו החלטתי היה כלהלן. כדורי שוקולד עשויים מקקאו (מתכון פשוט מרות סירקיס "ילדים משלים" בביצוע של הבן שלי) בעטרות נייר חומות וציפוי קוקוס לבן (אני מתוודה ששקלתי ציפוי ורוד אבל מפאת קוצר זמן הסתפקתי בקוקוס). הצלחת – מלבנית קטנה יחסית.
כיבוד נוסף שהכנתי הוא ממתקי חמאת בוטנים ושוקולד חתוכים לקוביות, מוגשות בשורות על צלחת הגשה מלבנית בינונית.
מיני קאפקייק נוטלה בעטרות ורדרדות, אותם קישטתי ברגע האחרון עם לבבות קטנים של בצק סוכר בצבע ורוד-מסטיק. מסודרים כמו חיילים בצלחת הגשה בינונית. גם כאן הצבעים חום-ורוד.

מסמר השולחן, או ה"גימיק" (בגלל שלא היתה עוגה) הן עוגיות מקושטות – עוגיות חמאה בציפוי בצק סוכר ורוד מסטיק (אותו צבע של הלבבות של המיני קאפקייקס).
את העוגיות סידרתי בקופסא לבנה עם מכסה שקוף כך שיראו אותן ואת הכיתוב שלהן. הקופסא עמוקה מדי ועל מנת שהעוגיות לא "ישקעו" ויעלמו בתחתיתה, הנחתי מתחתן בתוך הקופסא ספר ועליו מפית, וזה הגביע את העוגיות שניתן לראותן ממש מתחת למכסה השקוף.
הכנתי גם קצת עוגי אות משודרגות, כלומר עוגיות בצורת אותיות השם של הילדה, וציפיתי אותן בבצק ורוד וחום. כמובן שהכנתי עוד עוגיות שונות, אבל בסוף בחרתי מה שמתאים ומשתלב בשולחן.
בשלב ההתארגנות שיחקתי קצת עם הכלים והמיקומים השונים, תוך תכנון תוספות לשולחן. הנחתי קופסא (אפשר גם ספר עבה) מתחת למפה על מנת ליצור הבדלי גובה. אחרי מספר הזזות ונסיונות, מצאתי סידור מתאים לשולחן. את הקופסא עוגיות השם שמתי באלכסון כדי שהאורחות שיעמדו מול השולחן ירגישו שהמיקוד לכיוון המרכז. משמאל הנחתי טיפות שוקולד של הרשי (HUGS) שהוספתי כדי "לסגור" את הצד של השולחן ולהוסיף שם משהו ורוד בוהק.
הנה הטיפות של הרשי מקרוב, הזמנתי אותן מחברה שהגיעה מארה"ב מראש, תוך שאני מבקשת בפברואר כי הורודים נמכרים לפני וולנטיינס די.

התוכנית שלי לגבי כוסות היתה להגיש שתיה בבקבוקים קטנים של חלב כמו של פעם כמו שראיתי בהרבה שולחנות מעוצבים. אולם כשראיתי את מחירם (קרוב ל-5 ש"ח ליחידה) קצת יצא לי החשק. מה גם שחששתי מהסתובבות הנערות עם כלי זכוכית ברחבי הבית (החלטה שהתבררה כנכונה כשאחת הבנות החליקה והכוס נפלה על הרצפה ועשתה שלולית, זה נגמר בלנקות שלולית ובלי לאסוף שברי זכוכית או חס וחלילה לטפל בחתכים). לכן החלטתי ללכת על כוסות יין חד פעמיות. הבנות מאוד אהבו את הרעיון והרגישו כמו גדולות עם "יין" פטל…סידרתי קשים ורודים עם "דגלים" (או שאומר מפרשים) תואמים לנושא הבת מצווה.
אם תסתכלו בצילום השולחן תראו שיש בין הכלי המוגבה של כדורי השוקולד לבין קופסת העוגיות רווח. את הרווח הזה "סתמתי" עם צנצנת מרשמלו ש"גנדרתי". 

אחרי שהחלטתי מה הכיבוד ומה על השולחן, הדפסתי גרפיקה מתאימה. זה מאוד בולט כמה הגרפיקה מוסיפה יופי וגימור מקצועי לשולחן! הנה השולחן לפני ואחרי!
והתוצאה היא שולחן עשיר ומעוצב עם המון פרטים וללא הוצאה כספית גבוהה!
מזל טוב לנסיכת הבית! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr