יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

שולחן מתוקים למסיבה יומולדת או בת מיצווש עושים לבד

שולחן מתוקים למסיבה יומולדת או בת מיצווש עושים לבד! אחת לכמה זמן אני רואה (ובטח גם אתם) צילום של מסיבה או ארוע עם שולחן מתוקים שגורם לי להתפעלות עזה "וואו"! כזה שמעצבי ארועים מסדרים עם מגוון מגדנות וממתקים בגווני הארוע. אם תגגלו "sweets bar" בגוגל תמונות תמצאו מגוון אתרים שמציעים שרות כזה ומגוון עיצובים בגווני ומוטיבי הארוע. כאלו שיגרמו לנו ולילדנו לקנא קשות.
אז זהו – שאפשר להכין את זה לבד. צריך הרבה תכנון ומחשבה, יצירתיות, שנורריות וחפושים, וגם הכנות. אבל זה אפשרי ואפילו קל משאתם חושבים. אז הנה דוגמא לשולחן מתוקים שהכנתי לבתי ליום ההולדת ה-10 שלה שלא היה מבייש שום בת מיצווש!
שולחן מתוקים למסיבה יומולדת או בת מיצווש עושים לבד
אז איך מתחילים? מתכננים.
שלב ראשון: מוטיב וגוונים: בוחרים גוונים ומוטיב לשולחן. הבת שלי בחרה לבבות ורודים. היא ביקשה שהכל יהיה בגווני אדום-ורוד-לבן ובצורת לב.
שלב שני: תכנון והשגת כלים ופריטים: בודקים ומשנוררים מכל המכרים, החברים והמשפחה כלים נאים שיתאימו לעיצוב השולחן. למשל, צלחות עוגה מוגבהות, עגולות או מרובעות. צנצנות נאות, וכו. מסיירים בחנויות לחפש ממתקים וכלים (למשל חד פעמיים) המתאמים לעיצוב.  אני אספתי צלחות מוגבהות להגשת עוגות/עוגיות, כלים מאורכים לקאפקייקס, קופסאות קרטון יפות בצבעים מתאימים, רכשתי תחרה חד פעמית שתונח מתחת לעוגיות ואספתי צנצנות. בחנויות חד פעמי וממתקים רכשתי לבבות שוקולד עטופים בצלופן ורוד/אדום, סוכריות-לבבות באדום-לבן, מרשמלו ורוד-לבן וכוסות חד פעמיות מקושטות תואמות. נרכשו גם בלונים ובריסטולים בצבעים מתאימים לגזירת לבבות.
שלב שלישי: הכנת המתוקים. גם כאן צריך יצירתיות. ניתן לגוון עם עוגיות פשוטות בצורות המתאימות לארוע (למשל, תוים למוסיקאי, מכוניות, פרחים, וכו'). בצבעים מתאימים – ניתן לצבוע באמצעות צבעי מאכל בצק עוגיות או לקשט עוגיות באמצעות אייסינג (מבטיחה לכתוב מדריך על זה בהמשך). קאפקייקס אפשר לקשט באמצעות קישוט מבצק סוכרמדבקות אכילות, או באמצעות דיגלונים. לפעמים אפשר גם לרכוש דברים (למשל, למסיבה של פרחים, אפשר לקנות עוגיות מוכנות בצורת פרחים). הנה פרוט של מה שהכנו לשולחן שלנו:
קאפקייקס – הכנתי קאפקייקס בהירים. הקצפתי שמנת מתוקה לקצפת עם קצת אינסטנט פודינג לייצוב. באמצעות שקית הזלפה עם צנטר מתאים הזלפתי ערמת קצפת על כל קאפקייק. בכל קאפקייק תקעתי דגלון בנושא היומולדת. הנה הוראות להכנת דגלונים. את הקאפקייקס סידרתי בשורות במגשים מרובעים.
עוגיות לב ורוד עם שוקולד – על זה כתבתי בעבר ב-" עוגיות רושם קלות". צובעים את בצק העוגיות באמצעות צבע מאכל ואופים כרגיל. אחרי שהעוגיות מתקררות ממיסים שוקולד בשקית ובאמצעות חור קטן (או צנטר מתאים) מזליפים שוקולד על העוגיות בעיצוב הנבחר.
עוגיות פרח הריבה בצורת לב עם ריבה אדומה – גם על זה כתבתי בעבר ב-"עוגיות רושם קלות".
עוגיות לב קטנות חומות – עוגיות קקאו קטנות בצורת לב. הדרכה יש ב-"עוגיות רושם קלות".
עוגת לב – כאן בא לידי ביטוי הידע שלי בעיצוב בבצק סוכר. אם אין לכם את היכולת, ניתן לקנות, או סתם לאפות עוגה בהירה בתבנית לב ולצפות בקצפת לבנה עם קישוטים ורודים/אדומים או קצפת ורודה (שצובעים עם מעט צבע מאכל). כמובן שכאן באה לידי ביטוי היצירתיות, ורוב האמהות מצליחות להכין עוגות מרשימות כל מה שצריך זה להתאים את העוגה למוטיבי הארוע מבחינת הצורה והצבעים שמקשטים איתם.
סוכריות לב מבצק סוכר – כבר כתבתי מדריך להכנת סוכריות לב מבצק סוכר. כדאי קודם ללמוד קצת על בצק סוכר. את הסוכריות האלו הכנתי יחד עם הילדים ועטפתי בצלופן ולאחר שקישטו את השולחן הן ניתנו במתנה למשתתפות.

שלב רביעי: סידור השולחן. זה החלק הכייפי ביותר!
שני העקרונות העיקריים שאני ממליצה עליהם: 1) הבדלי גובה, 2) כמויות.
1) מיקום המתוקים על השולחן מבוצע תוך שימוש בגבהים. אפשר לשים מתחת למפה קופסאות קרטון שיצרו מדרגה ועליה להניח חלק מהכיבוד. אם יש כלי הגשה על רגל (של עוגה למשל) – מה טוב!
2) כמויות – הרבה מהרושם נוצר מערימות ושורות של כיבוד – זר סוכריות לב, שורות של קאפקייקס מקושטים, צלחת מלאה עוגיות, וכו'.
סדרו את השולחן כרצונכם תוך שימוש בקישוטים. אלתרו כשצריך. שימו לב לאלתורים שלי: סוכריות הלב מוקמו בתוך ספל שקוף ענק. לבבות השוקולד הושמו בתוך כוסות יין. המרשמלו בנצנצת חמוצים.
מסביב לשולחן ניתן להשתמש בקישוטים שונים, בלונים וסרטים לקבלת אפקט מרשים יותר.
הנה דוגמא לשולחן מתוקים למסיבת הפתעה לבת מצווה.

לסיום, ניתן גם להכין גרפיקה ברמה "מקצועית" לבד! הנה מדריך לגרפיקה לארוע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Subscribe

תוויות

Flickr