יום שבת, 5 בספטמבר 2020

תבשיל עוף, תפוחי אדמה, חצילים ועגבניות בסיר אחד


תבשיל עוף, תפוחי אדמה, חצילים ועגבניות המשלב טעמים ממספר תבשילים ויש לו פרזנטציה במרכז השולחן של מליון דולאר! מנה יפיפיה לארוח, טעימה להפליא, עשירה וקטיפתית שתקצור וואו של הסועדים. למרות שדרושים מספר שלבים, היא לא קשה להכנה וקשה לקלקל אותה.


אמא שלי היתה מכינה תבשיל חצילים ברוטב עגבניות אותו היינו מנגבים עם חלה טרייה. כבר הרבה זמן שמתחשק לי לאכול את זה, הבעיה שחצילים סופגים הרבה שמן בבישול וזה קצת כבד. אז הפעם החלטתי לשלב את החצילים והעגבניות בתבשיל עוף ותפוחי אדמה. הבישול וההגשה בסיר אחד מקלים על ההכנה וההגשה.היופי של התבשיל הזה שצריך בשבילו רק סיר אחד ומעט כלים בכלל. שלב ההכנה הוא בתחילה וקצר יחסית, רוב הזמן הוא מתבשל לבד.
את התבשיל כדאי לעשות בסוטאז' גדול נון סטיק שניתן להכניסו לתנור. ואיתו חנכתי את הסוטאז' 36 החדש שלי מסדרת Black Shale של מורפי ריצ'רדס. אני חייבת לציין שבפסח כבר ראיתי אותו בקטלוג החדש אך בחרתי סיר לפסטה מסדרת פלטינום שעשה עבודה מצויינת אבל אני מאוהבת בסוטאז' הזה ממש. דבר ראשון הוא ענק ומתאים לבישול גדול (אני מבשלת ביומיום בכמות גדולה ומקפיאה במנות למהלך השבוע) וגם לארוח. פיזור החום שלו מעולה ולהפתעתי בלהבה הגדולה הרגילה הוא הגיע לחום כל כך גבוה שהייתי צריכה להנמיך כבר בשלב הצלייה של העוף. יש לו כיסויי סיליקון לידיות לבידוד חום לידיים וניתן להכניסו לתנור. והשוס – הוא לא נורא כבד כמו החשש הראשוני שלי. אתם יכולים לקרוא עוד על הסדרה והכלים של מורפי ריצ'רדס בנפרד. את הכלים אפשר לקנות באתר שריג אלקטריק או במשביר לצרכן - עכשיו במבצע חג של 40% הנחה פלוס 25% הנחה נוספת לחברי מועדון עד סוף ספטמבר 2020.

מצרכים

4 כרעיים מחולקות (עם העור)
3 תפוחי אדמה גדולים, חתוכים ל-6-8 חלקים (תלוי בגודל)
1 חציל, חתוך לעיגולים עבים וכל עיגול ל-4
2 עגבניות גדולות (וכמה שרי קטנות לקישוט – לא חובה) קלופות וחתוכות לארבע
1 בצל בינוני חתוך ל-4 ומפורק
1 פלפל אדום חתוך לקוביות גדולות
1 גזר חתוך לעיגולים
1 רסק עגבניות קטן, ניתן להמיר חלק בעגבניה מרוסקת
רוטב טריאקי, סילאן, פפריקה, כורכום, פלפל שחור, מלח, אבקת מרק (לא חובה)
אופציה: כמון, צ'ילי או פלפל חריף לאוהבי החריף, טימין טרי, פטרוזיליה.
הערה: אפשר לשנות כמויות של עוף, תפוחי אדמה, חצילים, בהתאם לגודל הסיר.

ההכנה

ערב לפני (לא חובה) – לבזוק על העוף פפריקה, מעט רוטב טריאקי וסילאן.
לטגן את החציל במעט שמן עד שמעט משחים. לא להגזים עם כמות השמן (אני מרססת עם ספריי).
לטגן על אש גדולה את העוף משני צדדיו עד שמשחים מעט (כ-3 דקות לכל צד), להוציא לקערה.
לטגן את הבצל, הפלפל והגזר כ-2 דקות, להוסיף את תפוחי האדמה, לבזוק פפריקה, קורט פלפל וכפית מלח ולאדות עוד כ-3-5 דקות שתפוח האדמה יקבל מעט צבע.
להוסיף את העוף (לסדר אותו יפה בסיר בין תפוחי האדמה). להוסיף את רבעי החצילים והעגבניות, להוסיף מים עד לכיסוי חלקי של העוף ואת כל התבלינים (פרט לטימין והפטרוזיליה). להזליף מעל את הסילן בשתי וערב.
לכסות ולבשל כשעה עד שעה וחצי על אש קטנה (בעבוע קטן) עד שהעוף מתרכך. לקראת הסוף אפשר לפתוח חלקית את המכסה על מנת שהמים יתאדו מעט.
להוסיף עגבניות שרי (עם הגבעול הכי יפה) אם רוצים. לפזר מעל גבעולי טימין. תראו איזה יופי העגבניות משדרגות.

עד לכאן אפשר להכין מראש.
להעביר לתנור ללא מכסה (למעשה זה לא חובה, אבל משביח) בחום של 180 מעלות לכ-20 דקות.
להגיש חם, להניח לפני ההגשה עוד טימין, פטרוזיליה. אפשר להגיש למרכז השולחן ולקצור את הוואו, הסוטאז' השחור משדרג את הפרזנטציה במרכז השולחן.



אפשר גם להגיש בצלחות אישיות ואז לסדר בדומה לסידור שלי. הצלחות אגב, מארגל, שם יש כלי הגשה לארוח מקצועי כמו של שפים!




התאמת יין: לעוף אפשר יין אדום או לבן. אני בחרתי לשלב את קברנה פרנק 2017 של יקב ויתקין שמתאים גם היטב לבשר אם מגישים בחג גם וגם.

גילוי נאות: הכלים והיין ניתנו לסקירה

2 תגובות:

Subscribe

תוויות

Flickr